Yazar "Bulut, Damla" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Johannes Brahms’ın op. 38 mi minör viyolonsel - piyano sonatı birinci bölümünün müzikal analizi(İnönü Üniversitesi, 2011) Bulut, Damla; Arslanboğa, MehmetBu araştırma, 19. yüzyılın Alman bestecilerinden olan ve romantik dönemin önemli bestecilerinden sayılan Johannes Brahms’ın viyolonsel - piyano için bestelemiş olduğu Op. 38 mi minör sonatının birinci bölümünün müzikal analizini yaparak, ilgili bölümün form ve armoni yapısını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada konunun kuramsal temellerinin oluşturulması aşamasında literatür taraması yapılmıştır. Bunun yanında müzikal analiz yapılarak, belirtilen bölümün form ve armoni yapıları belirlenmiştir. Bu belirlemeler doğrultusunda Johannes Brahms’ın Op. 38 mi minör viyolonsel - piyano sonatının birinci bölümünün, 4/4’lük ölçü kalıbında, mi minör tonunda ve sonat allegrosu formunda yazıldığı, ana tema ve yardımcı tema arasında tonik - dominant ilişkisinin olduğu, gelişme bölümünde uzak tonlara modülasyon yapıldığı, bestecinin eserin bu bölümünde hem klasik hem de romantik dönemin form ve armoni özelliklerini birlikte kullandığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Öğe R. Kreutzer-p. Rode-j. Dont viyola metodlarının karşılaştırmalı teknik analizleri(İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 2011) Bulut, Damla; Özfındık, ZülfükarAraştırma, Güzel Sanatlar Fakültelerinin müzik bölümlerinde en sık kullanılan R. Kreutzer, P. Rode ve J. Dont’a ait viyola metodlarının sol el ve sağ el teknikleri açısından karşılaştırmalı teknik analizlerinin yapılmasına yöneliktir. Araştırmada söz konusu metodların teknik özelliklerinin belirlenmesi ve böylelikle viyola eğitimcileri ile viyola öğrencilerine belirtilen metodlar hakkında ışık tutulması ve daha nitelikli bir viyola eğitiminin verilebilmesi için öneriler sunulması amaçlamaktadır. Araştırmada veriler kaynak taraması yoluyla, araştırmacılar tarafından oluşturulan görüşme sorularının 2008–2009 eğitim öğretim yılında ilgili bölümlerde görev yapan viyola öğretim elemanlarına uygulanmasıyla ve söz konusu metotların sol el ve sağ el teknikleri bakımından analizi ile elde edilmiştir. İncelenen metodlarda sol elde en sık 1-3, 1-5, 1-6, 1-7 ve 1.-8. pozisyonlar arası çalma, trill, farklı aralıklarda çift ses kullanımı, akor kullanımı, vorschlag ve çeşitlerinin kullanımını, sağ elde en sık ise legato, karma yay teknikleri, aksan ve nüans kullanımını içeren etüdlere yer verildiği ve söz konusu metotların birinde olmayan bir tekniğin diğerinde/diğerlerinde kullanılıyor olması yönünden birbirlerini tamamladığı sonuçlarına ulaşılmıştır.











