Yazar "Buyurgan, Serap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğrencilerin kültür varlıklarını tanıma ve sahip çıkma ile ilgili kazanımlarını gerçekleştirme bakımından görsel sanatlar ve sosyal bilgiler derslerinin ilişkilendirilmesi(2013) Göğebakan, Yüksel; Buyurgan, SerapÖzellikle küreselleşme ile birlikte günümüzde kaybolan değerler arasında, yok olan kültür ve tabiat varlıkları da yer almaktadır. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında kültür varlıklarının tanınması ve sahip çıkma ile ilgili kazanımların gerçekleşmesi için, Görsel Sanatlar ve Sosyal Bilgiler derslerinin, programlarında yer alan benzer üniteleri ilişkilendirerek, öğrencilerin konu hakkında daha fazla duyarlı olmalarını sağlayacak yöntemler geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Malatya Merkez Atatürk İlköğretim Okulu yedinci sınıflar içerisinden random yöntemi ile seçilen dört şube oluşturmaktadır. Yine random yöntemiyle bu dört şubeden ikisi deney ikisi kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Araştırma, 2008- 2009 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde, 7A, 7F, 7H ve 7İ şubelerinde okuyan 128 öğrenci (deney grubunda 64, kontrol grubunda 64) üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede 7A ve 7F şubeleri deney grubu, 7H ve 7İ şubeleri ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir.Öğe Oyuna dayalı müze etkinliklerinin öğrenci erişi ve görsel sanatlar dersine karşı tutumları üzerine etkisi(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2018) Genç, Süreyya; Buyurgan, SerapAraştırmanın amacı, İlköğretim 6. Sınıf Görsel Sanatlar dersinde, programda yer alan ders etkinliklerinden farklı olarak, bu derste müzelerden eğitsel oyun yöntemi ile yararlanarak elde edilecek verilere bağlı olarak geliştirilecek önerileri ortaya koymaktır. Yapılan bu araştırma, 2011–2012 Eğitim ve Öğretim yılı güz döneminde Ankara Elmadağ Namık Kemal İlköğretim Okulu II. kademe 6. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında deney (6-A, n=29) ve kontrol gruplarına (6-B, n=28) hazırlanan erişi testi ve tutum ölçeği, deneysel işlem öncesi öntest olarak, aynı testler deneysel işlem sonrası sontest olarak uygulanmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine Görsel Sanatlar Dersi programında yer alan etkinlikler sınıf içinde uygulanmış; deney grubu öğrencileri için de bu etkinliklere ek olarak öğrenciler Ankara Devlet Resim Heykel Müzesine götürülmüş ve müzede öğrencilere geliştirilmiş oyuna dayalı müze etkinlikleri müzede uygulanmıştır. Yapılan sanat tarihi şeridi çalışmasından dört (4) hafta sonra da, aynı erişi testi ve tutum ölçeği, izleme testi olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerden oyuna dayalı müze etkinliklerinin Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi’nde uygulandığı deney grubu öğrencilerinin erişi ve Görsel Sanatlar Dersine yönelik tutum düzeylerini arttırmada etkili olduğu görülmüştür.