Yazar "Coşkun, Dicle" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal bilgiler dersi kapsamında yapılan müze gezilerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Amasya ve Diyarbakır illeri örneği)(İnönü Üniversitesi, 2014) Coşkun, DicleBu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler dersi kapsamında yapılan müze gezilerini öğrenci görüşlerine dayanarak çeşitli değişkenlere göre değerlendirmektir. İlk olarak, müzenin tanımı, tarihsel gelişimi ve müze türleri açıklanmıştır. Müzelerin işlevleri özellikle eğitsel işlevi aktarılmıştır. Amasya ve Diyarbakır illerinde bulunan müzeler hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmanın örneklemini Amasya ve Diyarbakır ortaokullarında eğitim gören farklı sosyoekonomik düzeye sahip 5., 6. ve 7. sınıflardan oluşan toplam 1000 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla tutum ölçeği kullanılmıştır. Kişisel bilgilerle ilgili 7 soru ve Sosyal Bilgiler dersi kapsamında yapılan müze gezilerini öğrenci görüşlerine göre sorgulayan 20 ifade vardır. Öğrenci görüşlerini belirlemeye yönelik 20 ifade için 5'li seçenekler yer almaktadır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 20.00 paket programı aracılığıyla frekans, yüzde, bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrenci görüşleri arasında cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılaşma olmadığı, yaşanılan şehir, okulların sosyoekonomik düzeyi, öğrencilerin babalarının ve annelerinin eğitim durumu ve müzeye gitme sıklığı durumlarına göre farklılaşma olduğu görülmüştür.