Yazar "Dal, Burak" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Lisans düzeyi eğitim veren Türk müziği devlet konservatuvarlarında meslek çalgısı tercih sebebini etkileyen faktörler(İnönü Üniversitesi, 2019) Dal, BurakDünya kültür tarihinin en önemli duraklarından birisi hiç şüphesiz yaşadığımız topraklar olan Anadolu'dur. Bu coğrafyanın temsilcileri olarak sayısız sanatkar, halk sanatçısı, ozanlar ve daha nicelerini içinden yetiştirmiş bir toplum olarak sahip olduğumuz sanat kurumlarının daha nitelikli ve işler halde olmasını sağlayacak tedbirleri almalı ve bu konuda yapılacak çalışmalara yol açacak politikalar geliştirmeliyiz. Sanat eğitimin en önemli ayaklarından birisi olan devlet konservatuvarlarından yetişen öğrencilerin sanat çalışma sahasına çıktıkları andan itibaren karşılaşacakları zorluklarla mücadele etme, sorunları çözebilme ve çalışma sahaları hakkında yeterli donanıma sahip olma durumlarını etkileyen birçok parametreden bahsedilebilir. Birçok parametre arasında belki de en önemlisi konservatuvar öğrencilerinin eğitimlerini aldıkları ve konservatif eğitim içinde meslek çalgısı olarak ifade edilen husustur. Bir konservatuvar öğrencisi eğitim hayatı süresince seçmiş olduğu meslek çalgısı alanında gerek teori gerekse uygulama alanında uzmanlaşmak için gereken mesaiyi harcamakla yükümlüdür. Bu bağlamda eğitmenleri tarafından yapılan yönlendirmeler ve mevcut müfredatın işlerliği de büyük önem taşımaktadır. Sahada yapılan araştırmalar göstertmektedir ki konservatuvar okuyan öğrencilerin meslek çalgısı seçimleri bilinçli bir sanat birikiminden ziyade beğeni veya kulaktan dolma bilgilerle şekillenmekte ya da yanlış tercihlerle baş başa kalınarak meslek yaşamı süresince sıkıntılı bir durum olarak şekil bulmaktadır. Öğrencilerin konservatuvar eğitimi öncesi ve konservatuvar eğitimi süresince meslek çalgısı seçimini etkileyen faktörlerin değerlendirildiği çalışmamızda, öğrencilerle birebir görüşme yoluyla anketler yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar yazılı ve istatistik değerlendirme programları da kullanılarak tablolar haline dönüştürülmüştür.











