Yazar "Dedebey, Yunus" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Üniversitelerin kalkınmadaki rolüne ilişkin akademsiyen algıları(İnönü Üniversitesi, 2019) Dedebey, Yunusİnsanın toplum dışında, birey olarak tek başına yaşaması düşünülemez ve dünya var olduğundan beri insanlar barınma, beslenme, güvenlik gibi ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla kendilerinden başka insanlarla yaşama gereksinimi duymuşlardır. Bu durum toplumsal sürecin devamını ve sürekliliğini sağlamıştır. İnsanlık tarihi boyunca birçok kırılma yaşayan insanoğlu birdenbire girdiği bilgi ve teknoloji çağı ile birlikte ülkeler arasındaki ekonomik, teknolojik, eğitimsel farklılıklar artmıştır. Bu farklılıklar sosyoekonomik, jeopolitik, sosyokültürel nedenlerden dolayı aynı ülkenin değişik bölgelerinde bile görülmeye başlanmıştır. Çalışmamızda da belirttiğimiz üzere ekonomik, teknolojik, eğitimsel kalkınmalar sayesinde ülkeler vatandaşlarının daha rahat ve huzurlu yaşamalarını sağlamayı amaçlamış; onların yaşam kalitesini ve seviyesini yükseltmeye çalışmışlardır. Kalkınmanın hem öznesi hem nesnesi konumunda olan insan, eğitim ile nitelikli hâle gelmekte ve kalkınma sürecini etkin bir şekilde yürütebilmektedir. Kalkınmanın ancak eğitim ile başarılacağı görülmektedir. Bu durum eğitim kurumlarını ön plana çıkarmakta ve insan için ne kadar önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Nitelikli insan gücünün yetiştirmeyi hedefleyen üniversiteler, kalkınmanın önemli basamaklarından biridir. Son yıllarda dünyada ve ülkemizde üniversitelerin kalkınma ile ilgili etkinliklerinin arttığı görülmektedir. Üniversitelerin kuruldukları şehre konut, ulaşım, sosyal harcamalar yoluyla doğrudan nakit girişini sağlamaları, bölgenin ekonomik anlamda rahatlamasını sağlar. Sanayi devleti olma yolunda ciddi gayretleri bulunan ülkemizde, ziraat fakülteleri gibi tarımsal faaliyetlere destek veren projelerle devletin ve toplumun iktisadi altyapısına doğrudan etkide bulunulmuş ve yine günümüzdeki üniversitelerin bünyesindeki mühendislik fakültelerinin, sundukları yeni projelerle sanayi ve teknolojiye doğrudan katkıları devam etmektedir. Özellikle tıp, kimya ve mühendislik alanlarında sürdürülen çalışmalar, üniversite-sanayi işbirliği sayesinde sonuca ulaşmakta ve büyük kazanımlar elde edilmektedir. Bu araştırmanın genel amacı, üniversitelerin kalkınmadaki rolüne ilişkin akademisyen görüşlerini belirlemektir. Bu genel amacı gerçekleştirmek amacıyla nitel araştırma yönteminde yararlanılıp, çalışmada elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak alt temalar şeklinde verilmiştir. Çalışma grubunu akademisyenlerin, konuya ilişkin farklı algılara sahip oldukları elde edilen bulgulardan hareketle söylenebilir.