Yazar "Demir, Altuğ Gürkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının siyaset okuryazarlık durumları (İnönü Üniversitesi örneği)(İnönü Üniversitesi, 2019) Demir, Altuğ GürkanBu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler Eğitimin de okuyan öğretmen adaylarının siyaset okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve öğretmen adaylarının zihinlerindeki en iyi vatandaşlık eğitimi ve siyaset okuryazarlık aktarımını tespit etmektir. Çalışmada öncelikle kavramsal çerçeve oluşturulmuş ve bazı tanımlamalara yer verilmiştir. Araştırmamızın evreni, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler ve Türkçe Öğretmenliği Bölümü Sosyal Bilgiler Programında okuyan öğretmen adaylarıdır. Araştırmanın örneklemini ise 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler ve Türkçe Öğretmenliği Bölümü Sosyal Bilgiler Programı 1, 2, 3 ve 4. sınıflarda öğrenim gören öğretmen adayları arasından rastgele seçilen 142 öğrenci oluşturmuştur. Öğretmen adaylarına Beceri Düzeyleri ve Duyuşsal Eğilim ölçekleri uygulanmıştır. Ölçekler toplam 47 maddeden oluşmaktadır. Elde edilen veriler bilgisayar programları aracılığı ile çözümlenmiştir. Araştırmada Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının ülke meselelerini sık sık tartışan öğretmen adaylarının beceri düzeyleri bazen tartışan öğretmen adaylarına göre daha fazla olduğu, uluslararası meseleleri sık sık tartışan öğretmen adaylarının beceri düzeylerinin uluslararası meseleleri asla tartışmayan öğretmen adaylarına göre daha fazla olduğu ve Türkiye'deki meseleleri ve uluslararası konuları tartışan öğretmen adaylarının siyaset bilgi düzeylerinin bu meseleleri tartışmayan öğretmen adaylarına göre daha fazla olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Siyasi Okuryazarlık, Yurtseverlik, Sosyal bilgiler öğretmen adayı