Yazar "Demir, Engin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ile pozitif psikolojik sermaye düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2019) Demir, EnginAraştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ile pozitif psikolojik sermaye düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Malatya ili merkez ilçelerinde görev yapan 3094 ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Örneklem 385 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Akar ve Üstüner (2017) tarafından geliştirilen "İş Yaşam Kalitesi Ölçeği", Tösten ve Özgan (2014) tarafından geliştirilen "Pozitif Psikolojik Sermaye Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizinde, ortaokul öğretmenlerinin iş yaşam kalitesi ve pozitif psikolojik sermaye düzeylerini belirlemek için aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Araştırmada veriler normal dağılım göstermektedir. Ortaokul öğretmenlerinin iş yaşam kalitesi ve pozitif psikolojik sermaye düzeylerine ilişkin algıları cinsiyet, medeni durum, çalıştığı kurum ve öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla t testi; mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi; aralarındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla Pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırmada ortaokul öğretmenlerinin iş yaşam kalitesi ve pozitif psikolojik sermaye algıları yüksek düzeyde çıkmıştır. Öğretmenlerin iş yaşam kalitesi algıları cinsiyet, öğrenim durumu ve mesleki kıdeme göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin iş yaşam kalitesi algıları medeni durum ve okul türüne göre anlamlı farklılık göstermektedir. Medeni duruma göre evli öğretmenlerin iş yaşam kalitesi algıları bekar öğretmenlere göre daha yüksektir. Okul türüne göre özel okullarda çalışan öğretmenlerin iş yaşam kalitesi algıları devlet okullarında çalışan öğretmenlere göre daha yüksektir. Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algıları cinsiyet, medeni durum ve mesleki kıdeme göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algıları okul türü ve öğrenim durumuna göre anlamlı farklılık göstermektedir. Okul türüne göre özel okullarda çalışan öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algıları devlet okullarında çalışan öğretmenlere göre daha yüksektir. Öğrenim durumuna göre lisansüstü mezunu öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algıları lisans mezunu öğretmenlere göre daha yüksektir. Ortaokul öğretmenlerinin iş yaşam kalitesi ile pozitif psikolojik sermaye düzeyleri arasında pozitif yönlü ve orta düzeyde anlamlı ilişki olduğu görülmektedir.Öğe ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL SESSİZLİK ALGILARI(2020) Demir, Engin; Cömert, MelikeÖz: Araştırmanın amacı, ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel sessizlik algılarını belirlemek ve örgütsel sessizlik algılarının bağımsız değişkenler (cinsiyet, medeni durum, öğrenim durumu, mesleki kıdem) açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırma, betimsel niteliktedir ve araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Malatya ili Yeşilyurt ilçesinde görev yapan ortaokul öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Örneklem 232 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kahveci ve Demirtaş tarafından geliştirilen “Örgütsel Sessizlik Ölçeği” kullanılmıştır. Değişkenler arasında anlamlı fark olup olmadığını belirlemek için t testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırmada ortaokul öğretmenlerinin örgütsel sessizlik algıları orta düzeyde çıkmıştır. Örgütsel sessizlik algısı okul ortamı ve sessizliğin kaynağı alt boyutunda orta düzeyde; duygu, yönetici ve izolasyon alt boyutunda yüksek düzeyde çıkmıştır Örgütsel sessizlik algıları; cinsiyet, medeni durum, öğrenim durumu ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Sadece öğrenim durumu değişkene göre duygu alt boyutunda anlamlı farklılık göstermektedir. Bu farklılık şu şekildedir; lisansüstü mezunu öğretmenler lisans mezunu öğretmenlere oranla daha fazla örgütsel sessizlik yaşamaktadır.