Yazar "Demir, Mustafa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Aluminum fractionation in the water of Karakaya Dam Lake (Malatya, Turkey)(İnönü Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, Malatya, Türkiye, 2003) Küçükbay, F. Zehra; Demir, Mustafa[Abstract Not Acailable]Öğe Çağdaş Öğrenme Yaklaşımlarının Matematik Dersi Akademik Başarısına Etkisi Üzerine Bir Meta Analiz Çalışması(Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017) Şad, Süleyman Nihat; Kış, Ali; Demir, MustafaÖz: Bu araştırmada çağdaş öğrenme yaklaşımları kapsamında değerlendirilen işbirlikli öğrenme, çoklu zekâ kuramına dayalı öğrenme, probleme dayalı öğrenme ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşımlarının matematik dersi akademik başarısına etkisinin incelendiği deneysel çalışmalardan elde edilen sonuçların meta-analiz yoluyla sentezlenmesi amaçlanmıştır. Verilerin toplanması için dâhil edilme kriterleri belirlenip kodlama formu hazırlanmıştır. Bu doğrultuda çağdaş öğrenme yaklaşımlarının matematik başarısına etkisini inceleyen ve 2005-2014 yılları arasında yayınlanmış toplam 47 deneysel çalışma meta-analize dâhil edilmiştir. Bu araştırmalara katılan 2627 denekten elde edilen bulgulara göre çağdaş öğrenme yaklaşımlarının matematik başarısına etkisine ilişkin sentezlemeye gidilmiştir. Rastgele etkiler modeline göre yapılan analizler sonucunda çağdaş öğrenme yaklaşımların matematik başarısı üzerindeki etkisinin anlamlı (p<0.001) ve geniş (d=0.93) olduğu saptanmıştır. Bu değer çağdaş öğrenme yaklaşımlarının öğrencilerin matematik başarısını artırmada anlamlı düzeyde daha etkili olduğunu göstermektedir. Rastgele etkiler modeline göre yapılan analizler sonucunda çalışmaların ortak etki büyüklükleri açısından yapılan gruplar arası karşılaştırmalarda, uygulanan yaklaşımlar arasında (QGA=6.456, sd=3, p=.091) ve deneyin yapıldığı öğretim kademeleri arasında (QGA=4.136, sd=2, p=.126) istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Ayrıca rastgele etkiler modeline göre yapılan meta-regresyon analizi sonucunda çağdaş öğrenme yaklaşımlarına dayalı yürütülen deneysel çalışmalarda deney süresinin matematik başarıları açısından anlamlı bir etkiye sahip olmadığı (z=-0.0499, p>.05) görülmüştür. Ancak grup büyüklüğünün çağdaş öğrenme yaklaşımlarına dayalı yürütülen deneylerde öğrencilerin matematik başarılarına anlamlı bir etkisinin olduğu (z=-2.12076, p<.05) ortaya çıkmıştır. Buna göre sınıftaki öğrenci sayısı azaldıkça, çağdaş öğrenme yaklaşımlarını kullanmanın öğrencinin matematik başarısı üzerindeki etkisi de olumlu yönde artmaktadır. Başlık (İngilizce): A Meta-Analysis of the Effect of Contemporary Learning Approaches on Students' Mathematics Achievement Öz (İngilizce): The purpose of this research is to synthesize the results of experimental studies which investigated the effect of certain contemporary learning approaches including cooperative learning, multiple intelligence-based learning, problem-based learning, and constructivist learning approach on students' mathematics achievement via meta-analysis method. In order to collect the data, first the inclusion criteria were determined and a coding form was developed. As a result, the meta-analysis involved 47 experimental studies published between 2005 and 2014, which investigated the impact of contemporary learning approaches on learners' mathematics achievement. Based on the findings obtained from 2627 subjects who took part in these studies, a synthesis was done about the impact of contemporary learning approaches on mathematics achievement. The analysis based on the random effects model revealed that using contemporary learning approaches have a significant (p< 0.001) impact on mathematics achievement with a large effect size (d=0.93). This finding suggests that using contemporary learning approaches in mathematics lessons is effective in increasing the learners' mathematics achievement. As a result of the comparisons of common effect sizes between the groups based on random effects model, no statistically significant difference was observed between the specific learning approaches (QBG=6.456, df=3, p= .091) and the school stages (QBG=4.136, df=2, p=.126). Moreover, the metaregression analysis based on random effects model revealed no statistically significant effect of the duration of treatment on learners' mathematics achievement in the lessons conducted in accordance with the contemporary learning approaches (z=-0.04990, p> .05). However, it was found that group size had a significant negative effect on mathematics achievement in the lessons conducted in accordance with the contemporary learning approaches (z=2.12076, p< .05), i.e. as the number of students decreases, the better results are achieved from contemporary learning approaches in terms of learners' math achievement.Öğe The Examination of Teachers’ Opinions about Self-Disclosure of Themselves on Social Media(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020) Demir, MustafaÖz Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sosyal medya üzerinden kendilerini açma davranışlarının, öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 2018–2019 eğitim öğretim yılında, farklı kademelerde görev yapan 18 öğretmen, araştırmanın katılımcıları olarak belirlenmiştir. Verilerin toplanması amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen üç soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuş ve araştırmanın alt problemleri doğrultusunda veriler, katılımcılarla yapılan görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin içerik analizleri sonucunda, öğretmenlerin sosyal medyada yapmış oldukları akademik içerikli, kişisel ve özel bilgiler içeren, eğlenceli, sosyal içerikli ve güncel konularla ilgili paylaşımlar ve etkileşimler yoluyla öğrencilerine kendilerini açtıkları bulunmuştur. Öğretmenlerin, duyuru ve bilgilendirme yapma, iletişimi güçlendirme, katılımın artması ve içeriğin daha anlaşılır olması gerekçeleri ile kendilerini sosyal medya üzerinden öğrencilerine açtıkları ve öğretmenlerin sosyal medya üzerinden kendilerini açmaları sonucunda, öğrencilerin olumlu duyuşsal öğrenmeler edindiği, derse katılımlarının arttığı, içeriğin daha anlaşılır olduğu ve öğrencilerin akademik başarılarının arttığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmenlerin sosyal medya üzerinden kendilerini öğrencilerine açmalarının öğrencilerin sınıf içi performanslarına olumlu etkilerinin de olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Öğretmenlerin Kendini Açması, Sosyal Medya, Sosyal Medyada Kendini AçmaÖğe Kromit cevherinin analizi ve sodyum bikromatin ülke koşullarında elde edilmesi saflandırılması(İnönü Üniversitesi, 1982) Demir, Mustafa[Abtsract Not Available]Öğe A Meta-Analysis of the Effect of Contemporary Learning Approaches on Students' Mathematics Achievement(Hacettepe Univ, 2017) Sad, Suleyman Nihat; Kis, Ali; Demir, MustafaThe purpose of this research is to synthesize the results of experimental studies which investigated the effect of certain contemporary learning approaches including cooperative learning, multiple intelligence-based learning, problem-based learning, and constructivist learning approach on students' mathematics achievement via meta-analysis method. In order to collect the data, first the inclusion criteria were determined and a coding form was developed. As a result, the meta-analysis involved 47 experimental studies published between 2005 and 2014, which investigated the impact of contemporary learning approaches on learners' mathematics achievement. Based on the findings obtained from 2627 subjects who took part in these studies, a synthesis was done about the impact of contemporary learning approaches on mathematics achievement. The analysis based on the random effects model revealed that using contemporary learning approaches have a significant (p< 0.001) impact on mathematics achievement with a large effect size (d=0.93). This finding suggests that using contemporary learning approaches in mathematics lessons is effective in increasing the learners' mathematics achievement. As a result of the comparisons of common effect sizes between the groups based on random effects model, no statistically significant difference was observed between the specific learning approaches (Q(BG)=6.456, df=3, p=.091) and the school stages (Q(BG)=4.136, df=2, p=.126). Moreover, the meta-regression analysis based on random effects model revealed no statistically significant effect of the duration of treatment on learners' mathematics achievement in the lessons conducted in accordance with the contemporary learning approaches (z=-0.04990, p>.05). However, it was found that group size had a significant negative effect on mathematics achievement in the lessons conducted in accordance with the contemporary learning approaches (z=-2.12076, p<.05), i.e. as the number of students decreases, the better results are achieved from contemporary learning approaches in terms of learners' math achievement.Öğe Meta-analysis of the Relationship between Mathematics Anxiety and Mathematics Achievement(Pegem akad yayıncılık egıtım danısmanlık hızmetlerı tıc ltd stı, mesrutıyet caddesı, no 5, 06420, kızılay, ankara, 00000, turkey, 2016) Sad, Suleyman Nihat; Kis, Ali; Demir, Mustafa; Ozer, NiyaziThis meta-analysis study aims to synthesize the results of individual studies on respectively small samples investigating the correlations between Mathematics anxiety and Mathematics achievement. Meta-analysis included a total of 11 studies which investigated the association between Mathematics anxiety and Mathematics achievement on Turkish students which were published between 2005 and 2014. These studies were conducted totally on 8327 students from different educational stages. The results of the analysis for all eleven studies involved suggested negative and statistically significant correlations between mathematics anxiety and mathematics achievement. The combined effect size was calculated for all studies according to both Fixed (r=-.39) and Random (r=-.44) Effect Models. Moderator analysis based on the school level revealed that the combined effect size for the studies conducted at middle school level was significant, negative and at moderate level. In addition, the effect size for the studies conducted at high school level was significant, negative and at moderate level. Moreover, the comparison between the combined effect sizes with regard to different school levels revealed a statistically significant difference in favor of middle school level.Öğe Quality of life and sleep in diabetes mellitus patients(2019) Demir, MustafaAim: As in other chronic diseases, symptom and signs of psychiatric disorders are more common in patients with diabetes mellitus (DM) than in the general population. The aim of this study was to evaluate the quality of life and sleep in DM patients.Material and Methods: A total of 100 DM patients, 56 (56%) female and 44 (44%) male, were included in the study. Control group consisted of 100 healthy volunteers (53 females (53%) and 47 males (47%)). The sociodemographic and clinical characteristics of participants were recorded. Patients were asked to complete the 36-Item Short-Form Health Survey (SF–36) and Pittsburgh Sleep Quality Questionnaire (PSQ). Score calculations were made according to the survey results. Data were analyzed using SPSS 14 program.Results: A statistically significant difference was found between the patient and control group in all sub-parameters of quality of life (p 0.05). When the mean of all sub-parameters was evaluated, it was detected that all quality of life scores of the patients were lower than the control group. PSQ subscale scores were significantly different between patient and control groups (p 0.001). The total PSQ score of the patients was 9.14 ± 4.07 and the control group was 5.38 ± 3.30. Conclusion: According to our study results, impaired quality of life and sleep observed in DM patients. We think that the evaluation of sociodemographic variables that may affect the quality of life and sleep quality and accordingly planning the treatment strategy would have positive contributions in the treatment of DM.Öğe Selenium speciation in Karakaya Dam Lake's water (Malatya-Turkey)(İnönü Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, Malatya, Türkiye, 2001) Küçükbay, F. Zehra; Demir, Mustafa[Abstract Not Acailable]Öğe SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖZ-YETERLİK ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ(Turkish Studies (Elektronik), 2015) Gürbüztürk, Oğuz; Demir, Okay; Karadağ, Mümtaz; Demir, MustafaÖz: Günümüz eğitim anlayışının öğretme-öğrenme süreçlerine uyarlamaya çalıştığı çağdaş yaklaşımlar (yapılandırmacılık, eleştirel düşünme, problem çözme vb.), öğretmenlerin çok yönlü niteliklerinin bir parçası olarak, eğitim ortamlarında bilgisayar kullanabilmesini ve eğitim öğretim etkinliklerinde bilgisayardan faydalanmasını zorunlu hale getirmiştir. Öğretmenlerin öz-yeterlik düzeyinin yüksek olması, kullandığı ve eğitim sürecine dâhil etmeye çalıştığı bilgisayardan alacağı verimi doğrudan etkilediği için bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin bilgisayar ve internet kullanımı öz-yeterlik algılarını belirlemek ve öğretmenlerin farkındalık düzeyini artırmak önemli görülmektedir. Bu noktadan hareketle çalışmada, sınıf öğretmenlerinin bilgisayar ve internet kullanımına ilişkin öz-yeterlik algılarını bazı değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Malatya, Şanlıurfa ve Kahramanmaraş il merkezindeki ilkokullarda görev yapan öğretmenler arasından, basit seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenen 165 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Genel tarama modeli kapsamında ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada veri toplama aracı olarak Şad& Demir (2015) tarafından geliştirilen 16 maddeden oluşan ölçek 165 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin bilgisayar ve internet kullanımına ilişkin özyeterlik algılarının uzmanlık gerektiren bazı beceriler dışında, genel olarak yüksek olduğu; öğretmenlerin bilgisayar ve internet kullanımı ile ilgili bir hizmet içi eğitim alıp almama durumlarına göre, bilgisayar ve internet kullanımı öz-yeterlik algıları arasında anlamlı bir fark olmadığı; öğretmenlerin mesleki kıdemlerine ve mezun oldukları yükseköğretim kurumuna göre, bilgisayar ve internet kullanımı öz-yeterlik algıları arasında anlamlı bir farkın olduğu ortaya çıkmıştırÖğe Social media and hidden curriculum: What do teacher-student interactions teach students?(Yunus Emre Ortaokulu, Türkiye;İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya., 2020) Demir, Mustafa; Şad, Süleyman NihatÖz: The aim of this study is to examine the views of the students about the learning outcomes of teacher-student interactions on social media within the context of hidden curriculum. To this end, a quantitative associational research design was used in this study. Within the scope of the research, 2046 students attending to the middle schools in Kahramanmaraş province were selected into the sample. The data of the study were collected using “Hidden curriculum on social media scale” which has a four-factor structure consisting of 16 items developed by the researchers. The results of the analysis from the hidden curriculum perspective revealed that as a result of interactions between the teacher and the student on social media, students learn some rules and values, know better about their teachers, restrain themselves from sharing and communicating about certain topics, and gain confidence in communication. Furthermore, a statistically significant difference was found in favor of male students in terms of learning to restraint and gaining confidence in communication, whereas no significant difference was observed in terms of learning rules and values, and knowing better about teachers. With regard to grade level, the learning outcomes of especially the 5th graders through hidden curriculum on social media were found to be significantly more than those of other students in upper classes of middle schools. However, all the statistically significant differences were found to have small effect sizes. It was also found that the daily time students spend on social media and the number of teachers added as friends to their accounts were significant predictors of students' their learning outcomes within the scope of hidden curriculum.Öğe Sosyal medya üzerinden gerçekleşen öğretmen-öğrenci etkileşiminin örtük program açısından incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2018) Demir, MustafaBu araştırmanın amacı, sosyal medya üzerinden gerçekleşen öğretmen-öğrenci etkileşiminin öğrenci öğrenmeleri üzerindeki etkilerinin, örtük program açısından incelenmesidir. Bu nedenle nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı keşfedici karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda olgubilim deseni ve araştırmanın nicel boyutunda ise betimsel tarama ve ilişkisel tarama desenlerinden nedensel karşılaştırma ve korelasyonel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak 32 öğretmen ve 29 öğrenci araştırmanın katılımcıları olarak belirlenmiştir. Nicel boyutunun evreni ise Kahramanmaraş merkez ilçeleri sınırları içerisinde yer alan ortaokullarda öğrenim gören 31523 öğrenci olarak belirlenmiştir. Yapılan istatistiksel işlemler sonrasında araştırmanın örneklemi ise 2046 olarak belirlenmiştir. Örneklemde yer alacak öğrencilerin belirlenmesi amacıyla öncelikle tabakalı örnekleme yoluyla ortaokullar seçkisiz olarak belirlendikten sonra araştırmanın amacına uygun olarak amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ölçüt örnekleme kullanılarak örneklemdeki katılımcılar belirlenmiştir. Araştırmada verilerin toplanması sürecinde hem nitel hem de nicel toplama araçlarından faydalanılmıştır. Nitel verilerin toplanması amacıyla öğretmen ve öğrenciler için yarı yapılandırılmış görüşme formları geliştirilmiştir. Nicel verilerin toplanması amacıyla da "Öğretmenle etkileşim kurma amaçları anketi" oluşturulmuş ve "Sosyal Medya Bağlamında Örtük Program Ölçeği" geliştirilmiştir. Araştırmada yapılan görüşmeler ve doküman incelemesi sonucu elde edilen nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Nicel bölümde elde edilen veriler için hangi testlerin kullanılabileceğinin belirlenmesi amacıyla verilerin normal dağılıma uygunluğu test edilmiş ve verilerin normal dağılıma uygun olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın nicel alt problemleri doğrultusunda elde edilen veriler, uygun parametrik istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel ve nicel boyutlarından elde edilen bulgulardan hareketle; sosyal medyada gerçekleşen öğretmen-öğrenci etkileşimi gerekçeleri ile ilgili olarak öğretmen ve öğrencilerin belirtmiş oldukları gerekçelerden öğrenciyi tanıma, duyuru yapma, öğrencilerin duyurulardan haberdar olması ve akademik başarı gerekçelerinin resmi program kapsamı içerisinde, diğer gerekçelerin ise daha çok örtük program kapsamı içerisinde yer aldığı görülmektedir. Bu bakımdan öğretmenlerin etkileşim kurma ve etkileşim kurmamaya yönelik belirtmiş oldukları gerekçelerden, öğrenciye tutum ve değer kazandırma, rapport kurma, öğretmenin otoritesinin zarar görmesi ve olumsuz örnek olmaktan kaçınma gerekçeleri ile öğrencilerin belirtmiş oldukları öğretmenle yakınlık kurma, öğretmenin gözüne girme ve öğretmeni daha iyi tanıma gerekçeleri ile gerçekleştirilen etkileşimler sonucunda öğrencilerin örtük program kapsamında öğrenmeler edineceği sonucu ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda öğrencilerin, sosyal medyada öğretmen ve öğrenci arasında gerçekleşen etkileşimler sonucunda kısıtlanma, iletişimde özgüven kazanma, kural ve değer öğrenme, öğretmeni tanıma ve işleyişi öğrenmeye yönelik örtük program kapsamında öğrenmeler edindikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca bulunan bu öğrenmelerin, öğrencinin cinsiyeti ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından farklılıkları ve öğrencilerin sosyal medyayı günlük kullanım süreleri ve hesaplarındaki ekli öğretmen sayıları ile ilişkileri belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulardan hareketle; öğrencilerin öğretmenleri ile etkileşimlerinde ister okul içi olsun ister okul dışı, isterse de sosyal medyada olsun yer ve zaman ayırt edilmeksizin örtük program kapsamında öğrenmeler edindikleri ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin edindikleri bu öğrenmelerin, sınıf içerisindeki eğitim öğretim sürecine etkisinin de olduğu görülmektedir. Bu bakımdan öğretmen ve öğrencilerin etkileşim gerekçeleri ve bu etkileşimler yoluyla öğrencilerin elde ettiği öğrenmeler dikkate alındığında, sosyal medyanın, okul dışı bir etkileşim çevresi olarak, öğrencilerin örtük program kapsamında öğrenmeler edinmesi bakımından etkili bir faktör olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Sözcükler: Sosyal Medyada Öğretmen-Öğrenci Etkileşimi, Sosyal Medya, Örtük Program.Öğe Toprak örneklerinde bazı eser elementlerin (Bi,Cd,Co,Cu,Fr,Mn,Ni,Pb,Zn) atomik absorpsiyon spektrofotometrisi ile tainlerinde halka tekniğinin yeri(İnönü Üniversitesi, 1986) Demir, Mustafa[Abtsract Not Available]