Yazar "Demir, Semra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim okulu hayat bilgisi dersi programının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Kayseri ili örneği)(İnönü Üniversitesi, 2007) Demir, SemraBu arastırma 2004 ilkögretim okulu hayat bilgisi programını ögretmen görüslerine göre bazı degiskenler açısından incelemek amacıyla yapılmıstır. Arastırmanın evrenini Kayseri ilinde görev yapmakta olan ilkögretim birinci kademe ögretmenleri olusturmaktadır. Evreni temsil edecek örneklem seçiminde ?tabakalı örnekleme? yöntemi kullanılmıstır. Örnekleme alınan okulların birinci devre ögretmenlerine arastırmacı tarafından gelistirilen anket uygulanmıstır. Anketin güvenirlik katsayısı alpha iç tutarlılık katsayısı kullanılarak hesaplanmıs ve 0.96 bulunmustur. Verilerin analizi bilgisayarda SPSS 10,00 istatistik paket programı kullanılarak yapılmıstır. Dagılımın özellikleri incelenerek uygun istatistik teknikler kullanılmıs ve veriler analiz edilmistir. Arastırma sonunda, hayat bilgisi programında yer alan kazanımların birçogunun gerçeklestirilebilir nitelikte oldugu, tematik yaklasımın benimsenmesinin olumlu bulundugu ve temalarla ilgili genel görüslerin olumlu yönde oldugu görülmüstür. Hayat bilgisi programının ögrenme ögretme sürecinde sanat ve estetik egitime yeterince yer verilmedigi, programda kullanılması önerilen araç gereçlerin kolay elde edilebilir nitelikte olmadıgı, ögretmenlerin yapılandırmacı ögrenme yaklasımına iliskin bilgilerinin yeterli olmadıgı gibi olumsuz sonuçların yanında, derslerde ögrencilerin daha aktif oldugu, yeni yaklasımın gerektirdigi strateji, yöntem ve tekniklere yer verildigi, velilerle daha fazla iletisim kuruldugu gibi olumlu sonuçlara da ulasılmıstır. Son boyutta ögretmenlerin, genel olarak programda önerilen ölçme araçlarını kullandıkları ancak bu konuda egitim ihtiyacı içinde oldukları bulunmustur. Anahtar Kelimler: Program degerlendirme, Hayat bilgisi programı, Ögretmen görüsleri.