Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirci, Bayram" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kimya öğretmen adayları ve lise öğrencilerinin le-chateiler prensibini kavramsal sorunlarla anlama düzeyleri ve yanılgılarının araştırılması
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007) Doğan, Doğan; Aydoğan, Nilay; Işıkgil, Özlem; Demirci, Bayram
    Öz: Bu çalısmanın amacı, kimya ögretmen adayları ve lise ögrencilerinin Le Chatelier prensibi ile ilgili kavram yanılgılarını ve anlama düzeylerini kavramsal sorularla arastırmaktır. Bu amaçla, alan yazında Le Chatelier prensibi ile ilgili olan bir kavramsal test Türkçeye çevrilerek dilimize uyarlanmıstır. Uyarlama süreci tamamlandıktan sonra, test, 2005-2006 ögretim yılı bahar döneminde )nönü Üniversitesi Egitim Fakültesi Kimya Ögretmenligi programı besinci sınıfında ögrenim gören 36 ögretmen adayına, 32 Anadolu Lisesi ve 37 Düz Lise 2.sınıf ögrencisine konunun derste islenmesinden hemen sonra uygulanmıstır. Arastırma sonuçları, hem ögretmen adayları hem de farklı liselerdeki ögrencilerin LeChatelier prensibini anlama ve uygulamada benzer güçlüklerle karsılastıklarını göstermistir. Elde edilen arastırma sonuçlarına dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmustur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lise öğrencileri ve kimya öğretmen adaylarının iyonik bağ kavramına ilişkin yanılgıları
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2011) Doğan, Doğan; Demirci, Bayram
    İyonik bağ kavramının doğru anlaşılması, kimyada bu kavramla ilişkili çeşitli diğer konuları öğrenmede önemlidir. Öğrencilerin bu kavramla ilgili taşıdıkları herhangi bir kavram yanılgısı sonraki öğrenmelerini olumsuz etkileyecektir. Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin ve kimya öğretmen adaylarının iyonik bağ kavramına ilişkin yanılgılarını saptamak ve bu yanılgıların öğrenim düzeylerine göre ne gibi farklılıklar ve benzerlikler gösterdiğini ortaya çıkararak elde edilen bulgular doğrultusunda öneriler geliştirmektir. Bu amaçla, hazırlanan iki aşamalı bir Doğru-Yanlış Tanı Testi Malatya’daki bir düz lisenin 1., 2. ve 3. sınıflarına devam eden toplam 120 öğrenciye ve bir üniversitenin 24 kimya öğretmenliği son sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulguların analizinden, lise öğrencilerinin hemen her düzeyde benzer yanılgılara sahip olduğu ve şaşırtıcı bir şekilde kimya öğretmeni adaylarının da çok sayıda yanılgıya sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu yanılgıların birçoğunun lise öğrencilerinde tespit edilen yanılgılarla aynı veya onlarla benzer olduğu da görülmüştür. Bu sonuçlara dayalı olarak iyonik bağ kavramının ortaöğretimde ve lisans düzeyinde öğretimine ilişkin bazı önerilerde bulunulmuştur.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim