Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirci, Nevzat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin oyun ve fiziki etkinlikler dersinde elde ettikleri kazanımların incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2014) Demirci, Nevzat; Toptaş Demirci, Pervin
    This study aims to analyse the attainments that the students in need of special education gain during the course of games and physical activities. The screening model was used in this research. The study group consists of 80 students who are attending 22 separate schools together with normal students and certified by RAM-Counselling and Research Centre as needing special education. As data collection tool, “Games and Physical Activities Evaluation Form” was used in the research and this evaluation form was filled by 65 class teachers. The frequency (f) and percentage (%) distribution of the data obtained was statistically calculated. According to the findings, the teachers considered the students in need of special education as qualified for walking, running slowly and participating in games and national holiday activities whereas they found those students as unqualified for the activities such as change of location, balance exercises, the exercises requiring object control, dancing and folk dances and physical fitness. Consequently, the research reveals that the students in need of special education should be improved in terms of the attainments gained in the course of games and physical activities.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların kaba ve ince motor becerilerinin değerlendirilmesi
    (İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2016) Demirci, Nevzat; Toptaş Demirci, Pervin
    Bu araştırmada; özel öğrenme güçlüğü olan çocukların kaba ve ince motor becerilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubumuzu, Kars Rehberlik ve Araştırma Merkezin (RAM) den raporlu ve rehabilitasyon merkezlerinde eğitim alan engelli olan 99 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmadan önce gerekli izinler alınmıştır. Veri toplama aracı olarak Özel Eğitim Rehberlik ve Araştırma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün özel öğrenme güçlüğü destek eğitim programında belirtilen eğitim programı içerisinde kaba ve ince motor becerilerin değerlendirmesi ile ilgili motor koordinasyon alan testi uygulandı. Elde edilen verilerin istatistiksel olarak frekans (f) ve yüzdelik (%) dağılımları hesaplanmıştır ve ilişkilendirmelerde ise t-testi analizi yapılarak sonuçların yorumlanmasında 0.05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; aba ve ince motor beceriler ile ilgili kazanımların geliştirilmesi konusundaproblem yaşadıkları, el tercihinde geciktikleri, yap boz, küpler, lego gibi oyuncaklarla oynamada zorlandıkları belirlendi. Öğretim öncesi ve öğretim sonrası değerlendirme ile ilgili değişimler karşılaştırıldığında hem kaba motor hem de ince motor beceriler ile ilgili kazanımların öncesine göre olumlu (+) ve p<0,001 düzeyinde anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim