Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirci, Onur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    DEFENSE INVESTMENT AND RECONSTRUCTIONING INDUSTRY: VISION 2023 OF TURKEY
    (Atlantis Press, 2017) Uzan, Ali Duran; Kalayci, Irfan; Demirci, Onur
    Each country has to reserve a share optimum amount of defense investment from the budget. If a country's defense is inadequate, other investments will remain to be an inadequate level in the country. World military expenditure in 2016 totaled about $1.68 trillion, around 2.2 percent of world GDP. From 1945 to the day extraordinary advances in military technology occurred made it mandatory new investment and reconstructions in the defense industry. Highly competitive inter/national large corporations should be established in the defense industry as USA and Europe made mergers. The biggest defense spenders in 2016 were respectively USA, China, Russia, S. Arabia, India. To Turkey's 2023 vision, with rational defense investment will be an important contribution as developing the economy and the industry and the technology level. Due to the neighbor, the amount of aid given to housing and health care and employment for 3.5 million refugees who fled the civil war in Syria, is over $25 billion. As taking consideration with existing defense potential of Turkey, It must be taken sample that countries, obtaining social-economic utulity from defense investment.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye'de mali derinlik, faiz, tasarruf ilişkisi ve politika uygulamaları
    (İnönü Üniversitesi, 2019) Demirci, Onur
    Ekonomide tasarruf sorunu; tasarruf oranlarının düşük olması, mevcut tasarrufların yatırımlara etkin biçimde aktarılamaması veya tasarruf oranlarının yatırım oranlarının üstünde olması şeklinde tanımlanabilir. Türkiye'deki tasarruf sorunu ise yurtiçi tasarruf oranlarının sabit sermaye yatırımlarının altında kalması, yastıkaltı tasarruf büyüklüğü ve mevcut tasarrufların etkin kullanılmaması olarak ifade edilebilir. Türkiye'de tasarruf sorunu cari açık ve sürdürülebilir büyümeyi etkilemekte ve ekonominin gizilgücünü zayıflatmaktadır. Çözüm için yurtiçi tasarrufları etkileyen değişkenlerin belirlenerek, üretilen politikaların bu değişkenler üzerinde yoğunlaşması sağlanmalıdır. Toplumsal tasarruf davranışı ile tasarrufu belirleyen değişkenler ülkeden ülkeye farklılık göstermektedir; ancak tasarruf sorununun altında yatan bazı ortak noktalar aranabilir. Bu noktaların başında ise fon arzında ve talebinde bulunanların karşılaştığı piyasa olan mali düzen gelmektedir. Mali düzen taşıdığı özellikler açısından tasarrufları yatırım ya da tüketim gibi kanallara aktararak fonların etkinliğini sağlamaktadır. Bu bağlamda mali düzenin gelişimi ve sunduğu hizmetler, tasarrufların toplanması ve kullanımı açısından önemlidir. Mali düzeninin gelişimi ise "mali derinlik" ve ekonomilerin büyük bir çoğunluğunda mali düzenin temel yapı taşlarından biri olan "faiz" kavramı ile yakın ilişkilidir. McKinnon-Shaw Varsayımı'nın öncülük ettiği "Mali Baskıcı Yaklaşım" tarafından savunulan, mali serbestleşme ve faiz tavanlarının kaldırılması yoluyla tasarruf artışının yaşanacağı savından hareketle: mali derinleşme ve reel faiz oranları Türkiye'de tasarrufu etkileyen değişkenler olarak seçilmiştir. Bu çalışmanın amaçlarından biri Türkiye'deki tasarruf sorununu tanımlayarak bu sorun çerçevesinde gerek Türkiye'de gerekse de seçilmiş ülke örneklerinde uygulanan politikaların başarısını tartışmaktır. Diğer amaç ise Türkiye'deki tasarruf sorununun çözümü için mali derinleşmenin artırılması ve faiz sınırlamalarının gevşetilmesi yoluyla tasarruf artışı sağlanacağının kuramsal ve görgül çalışmayla sınanmasıdır. Bu amaç doğrultusunda yurtiçi tasarrufların oluştuğu piyasa olan mali düzenin derinliği ve reel faiz oranının yurtiçi tasarruf ile uzun dönemli ilişkisini açıklamak ve bu ilişkinin yönünü ve anlamlılığını sınamak için ekonometrik çözümleme yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda 1980-2015 dönemi için mali derinlik göstergesi olarak kullanılan "M3/GSYH" ve "reel mevduat faiz oranı"nın yurtiçi tasarruflar üzerinde pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Bu kapsamda Türkiye'de tasarruf sorununun çözümü için; mali araç ve kurum sayısının arttırılarak toplumun her kesimini kapsayan bir mali düzenin oluşturulması gerekliliği belirtilmiştir. Bu düzenin sürdürülebilir yapıda kalması için mali okuryazarlık konusunda yeni politikalar geliştirilerek toplumsal tabanda bu eğitimin yaygınlaştırılması da sağlanabilir. Anahtar Sözcükler: Tasarruf Sorunu, Mali Düzen, Mali Derinlik, Faiz, Tasarruf Politikaları.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim