Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Deniz, Serkan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İlkokul Türkçe dersi öğretim programının 21. Yüzyıl becerilerini destekleme düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri
    (İnönü Üniversitesi, 2024) Deniz, Serkan; İzci, Eyüp
    Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programı okuma öğrenme alanının 21. yüzyıl becerilerini destekleme düzeyini belirlemektir. Araştırmadaki veriler araştırmacı tarafından geliştirilen "Türkçe Dersi Öğretim Programının 21. Yüzyıl Becerilerini Destekleme Düzeyine Yönelik Algı Ölçeği" ile elde edilmiştir. Ölçek geliştirilirken açımlayıcı faktör analizi yapılmış ve ölçeğin toplam varyansın % 82,247'sini açıklayan üç alt boyuta sahip olduğu görülmüştür. Doğrulayıcı faktör analiziyle elde edilen uyum indekslerinin istenilen sınırlar içerisinde olduğu görülmüş ve bulunan değerler modelin gözlenen yapıya uygun olduğunu doğrulamıştır. Ölçeğin bütününe ilişkin hesaplanan Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısının .99 olduğu tespit edilmiştir. 55 maddeden oluşan beşli likert tipi ölçek, oransız küme örnekleme yöntemiyle seçilmiş olan ve 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Malatya'da görev yapan 505 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Verilerin normal dağılım gösterdiği belirlendiğinden analiz sürecinde parametrik testlerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programının yaşam ve kariyer becerilerini yüksek düzeyde; öğrenme ve yenilik becerilerini yüksek düzeyde; bilgi, medya ve teknoloji becerilerini ise orta düzeyde desteklediği görülmüştür. Öğretmen görüşlerinin cinsiyet değişkenine göre ölçeğin tüm alt boyutlarında anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Yaşam ve kariyer becerileri ile öğrenme ve yenilik becerilerinde erkek öğretmenler lehine; bilgi, medya ve teknoloji becerilerinde ise kadın öğretmenler lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Eğitim düzeyi değişkenine göre öğretmen görüşlerinin sadece bilgi, medya ve teknoloji becerileri alt boyutunda lisansüstü eğitim almış olan öğretmenler lehine anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Çalışılan yerleşim birimi değişkenine göre öğretmen görüşlerinin ölçeğin alt boyutlarında anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. 21. yüzyıl becerileri farkındalık düzeyi değişkenine göre öğretmen görüşlerinin yaşam ve kariyer becerileri, öğrenme ve yenilik becerileri ile bilgi, medya ve teknoloji becerileri alt boyutlarında anlamlı olarak farklılaştığı görülmüştür. Eğitim verilen sınıf düzeyi değişkenine göre öğretmen görüşlerinin sadece bilgi, medya ve teknoloji becerileri alt boyutunda 1. sınıf ve 3. sınıf arasında 1. sınıf lehine, 1. sınıf ve 4. sınıf arasında 1. sınıf lehine, 2. sınıf ve 4. sınıf arasında 2. sınıf lehine anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmenlerin mesleki kıdemleri ile yaşam ve kariyer becerileri ortalama puanları arasında ve mesleki kıdemleri ile öğrenme ve yenilik becerileri ortalama puanları arasında negatif yönlü zayıf bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin mesleki kıdemleri ile bilgi, medya ve teknoloji becerileri alt boyutundan aldıkları ortalama puanları arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki olduğu ve mesleki kıdemleri ile ölçeğe ilişkin ortalama puanları arasında anlamlı ilişkinin bulunmadığı görülmüştür. Araştırmanın sonuçlarından hareketle gerek mevcut öğretim programları revize edilirken gerekse de yeni öğretim programları geliştirilirken bilgi, medya ve teknoloji becerilerine ilişkin kazanımlara daha fazla yer verilmesi önerilmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Tartışılan konuların ilkokul eğitim programlarında yer alıp almamasına yönelik öğretmen görüşleri (Malatya ili örneği)
    (İnönü Üniversitesi, 2018) Deniz, Serkan
    Bu araştırmada; tartışmalı konuların eğitim programlarında yer alması veya almaması ve bu konuların öğretimi konusunda sınıf öğretmenlerinin düşüncelerini tespit etmek ve bu düşünceleri; tartışmalı konuların tanımı, öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler, öğretimin değerlendirilmesi, bu konuların sınıfta ele alınmasının doğuracağı olumlu ve olumsuz sonuçlar, bu konuların öğretiminde yaşanan güçlükler gibi boyutlar açısından incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli "durum çalışması"dır. Çalışma grubunun belirlenmesinde olasılık dışı örnekleme çeşitlerinden birisi olan uygun örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Malatya iline bağlı Battalgazi, Yeşilyurt, Doğanşehir, Kale, Arguvan, Darende ve Akçadağ ilçelerinde yer alan 13 farklı ilkokulda görev yapan 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplamak amacı ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda tartışmalı konuların doğası ve öğretimine ilişkin düşünceleri belirlemeye dönük toplam 12 soru vardır. Görüşmelerden elde edilen veriler bilgisayar aracılığıyla NVivo 10 nitel veri analizi programına aktarılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizi gerçekleştirilmeden önce, her bir katılımcının görüşünü anlayabilmek adına her görüşme metni baştan sona okunmuştur. Daha sonra bu görüşme metinlerindeki kelime ve kelime öbekleri veri analiz birimi olarak belirlenmiş ve kodlama gerçekleştirilmiştir. Kodlama yapılırken zaman zaman katılımcıların kullandıkları kelimelere aynen yer verilmiş, zaman zaman da katılımcıların düşüncelerini daha iyi ifade ettiği düşünülen kelimeler araştırmacı tarafından kullanılmıştır. Daha sonra kodlara dayalı da temalar oluşturulmuş ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırmada betimsel analiz ve sürekli karşılaştırmalı veri analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, katılımcı sınıf öğretmenlerine göre tartışmalılık düzeyi en yüksek olan konuların; eğitim sistemi, etnik sorunlar, sınav sistemi, torpil, ana dilde eğitim, darbe ve enflasyon olduğu; tartışmalılık düzeyi en düşük olan konuların ise Kıbrıs sorunu, evrim teorisi, türban, fanatizm ve evlat edinme olduğu tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre eğitim programlarına en fazla eklenmesi tavsiye edilen tartışmalı konuların; çevre kirliliği, hayvan hakları, kültürel yozlaşma, su sıkıntısı, terör, şiddet, ana dilde eğitim, küresel ısınma ve madde bağımlılığı olduğu belirlenmiştir. Katılımcı öğretmenler tarafından tartışmalı konuların sınıfta ele alınmasının empati kurmaya yardımcı olma, farklı düşüncelere saygı duymayı öğretme, problem çözme becerisini geliştirme, duyarlılık kazandırma ve iletişim becerisini geliştirme gibi olumlu sonuçlar ve arkadaşlık bağlarını zedeleme, davranış bozukluğuna neden olma, tepki alma, çatışmaya neden olma gibi olumsuz sonuçlar doğuracağı belirtilmiştir. Katılımcı sınıf öğretmenlerinin sınıf ortamına en çok taşıdıkları tartışmalı konuların darbe, çevre kirliliği, şiddet, hayvan hakları ve su sıkıntısı olduğu; öğrencilerin ise şiddet, darbe, hayvan hakları, işsizlik, fanatizm, çevre kirliliği, terör, madde bağımlılığı, internet ve TV yayınları konularını sınıfa getirdiği tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin tartışmalı konuların öğretiminde en fazla tartışma yöntemi ile soru cevap ve beyin fırtınası tekniklerini kullandıkları; değerlendirme etkinlikleri arasında ise en fazla gözlem yapma, örnek olay içeren metinlerden yararlanma ve konuya ilişkin düşüncelerini anlattırmadan yararlandıkları belirlenmiştir. Tartışmalı konuların öğretiminde yaşanan güçlükler arasında öğrencilerin hazır bulunuşluk seviyesinin yetersiz olması, veli tepkisi, yanlış anlaşılma ve programın yoğun olması en fazla atıf alan güçlükler olmuştur. Tartışmalı konuların öğretimi noktasında öğretmenlerin yeterliliğine dair yapılan nitel analiz sonucunda ise sınıf öğretmenlerinin %75'inin tartışmalı konuların öğretiminde meslektaşlarını yeterli görmediği belirlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Views of Classroom Teachers on the Instruction of Current Issues
    (Sage Publications Inc, 2023) Deniz, Serkan; Izci, Eyup
    The present study aimed to determine the views of classroom teachers on the inclusion or exclusion of current issues in classroom instruction, to investigate these views based on the definition of current issues, the methods and techniques employed in the instruction of current issues, the analysis of the instruction, and the positive and negative consequences of the instruction of these issues in the classroom. The present research was conducted with the case study method. The maximum diversity sampling method was employed to assign the study group members. The study group included 10 classroom teachers employed in seven primary schools in Battalgazi, Yesilyurt, Dogansehir, and Hekimhan districts in Malatya province, Turkey. The study data were collected with a semi-structured interview form. Content analysis and continuous comparative data analysis were employed. The participants stated that the discussion of current issues in the classroom would lead to positive outcomes such as the development of student empathy, instruction of tolerance for different ideas, development of the problem-solving skills, sensibility, and communication skills, and negative outcomes such as problems in peer relations, behavioral disorders, negative reactions, and conflict. It was determined that classroom teachers mostly discussed controversial issues such as Covid 19, environmental pollution and natural disasters, and the student-initiated discussions on Covid 19 and natural disasters in the classroom. About 20% of the participating primary school teachers stated that the level of proficiency of their colleagues was low in the instruction of current events. Teaching Current IssuesThe primary objective of this study was to explore the perspectives of classroom teachers regarding the incorporation or exclusion of contemporary issues in classroom instruction. The investigation aimed to scrutinize these views concerning the definition of current issues, the instructional methods and techniques employed, the analysis of the instructional process, and the positive and negative consequences associated with addressing these issues in the classroom. Utilizing the case study method, this research employed the maximum diversity sampling method to select participants. The study involved 10 classroom teachers from seven primary schools in the Battalgazi, Yesilyurt, Dogansehir, and Hekimhan districts of Malatya province, Turkey. Data were collected through a semi-structured interview form and analyzed using content analysis and continuous comparative data analysis. According to the findings, participants expressed that discussing current issues in the classroom yielded positive outcomes, such as fostering student empathy, promoting tolerance for diverse ideas, enhancing problem-solving skills, sensitivity, and communication skills. Conversely, negative consequences included issues in peer relations, behavioral disorders, negative reactions, and conflicts. The study revealed that classroom teachers predominantly engaged in discussions on controversial topics like Covid-19, environmental pollution, and natural disasters. Notably, student-initiated discussions on Covid-19 and natural disasters were prevalent in the classroom. Additionally, 20% of the surveyed primary school teachers reported a perceived low proficiency level among their colleagues in instructing on current events.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim