Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Dikmen, Nazife" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Değerlerin öğretiminde çizgi filmler: Rafadan tayfa örneği
    (2018) Sadioğlu, Ömür; Turan, Merve; Dikmen, Nazife; Yılmaz, Mehmet; Özkan, Yasemin
    Bu araştırmanın amacı Türkiye’nin ulusal kanalı olan TRT Çocuk’ ta çocukların yaş düzeylerine göre, belirli kazanım ve temalar çerçevesinde hazırlanarak yayınlanan çizgi filmlerden biri olan ve araştırmaya katılan öğrenciler tarafından en çok sevilen “Rafadan Tayfa” adlı çizgi filmde yer alan değerlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilkokul birinci ve ikinci sınıf öğrencisi olan 282 öğrenciye (144 kız, 138 erkek) TRT Çocuk kanalında 6-8 yaş aralığı için hazırlanmış olan Türk yapımı çizgi filmlerin adları yazılı olarak verilmiş ve en çok sevdikleri çizgi filmi işaretlemeleri istenmiştir. Tercihleri doğrultusunda ilk sırada belirlenen “Rafadan Tayfa” adlı çizgi filmin ilk 40 bölümü nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi ile Hayat Bilgisi Programı’nda yer alan değerler doğrultusunda incelenmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak incelenen bölümlerde en çok yer alan değerlerin sırasıyla “Yardımseverlik”, “Dayanışma” ve “Bilimsellik” olduğu, en az yer alan değerlerin ise “Dürüstlük”, “Misafirperverlik”, “Hoşgörü” “Estetik” ve “Vatanseverlik” olduğu belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Evaluation of writing preparation studies in terms of supporting cursive handwriting
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2017) Kartal, Hülya; Dikmen, Nazife; Özçiçek, Ece
    Since 2005, the writing has been replaced from roman letters to the italic-adjacent writing together with the beginning of the primary reading-writing education with the sound based sentence method. In the first phase of the method which is the preparation for primary reading-writing; three types of studies are envisaged, namely general preparation, preparation for reading and preparation for writing. In this study, it is aimed to evaluate the preparatory works for writing included in the first grade Turkish literacy book of I am Learning Reading and Writing from 9 different publishers. Preparations for writing sections in textbooks are determined by the qualitative research pattern document review method and the results are interpreted. Thus, as a result of this examination, it was attempted to determine whether the preparatory activities for writing were sufficient and suitable for the first grade students to meet their needs and concrete proposals were suggested in this direction.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim