Yazar "Doğan, İbrahim Halil" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Erken Cumhuriyet Döneminin Yaygın Eğitim Kurumu Olan Halkevleri ile İlgili Türkiye’de Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi(2022) Doğan, İbrahim Halil; Aydın, MesutAraştırmada, Erken Cumhuriyet döneminin yaygın bir eğitim kurumu olan Halkevleri ile ilgili Türkiye’de hazırlanan lisansüstü tezleri incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, nitel bir yönteme sahip olup araştırma modeli olarak meta-sentez modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 1932-1951 yılları arasında faaliyet gösteren Halkevleri ile ilgili Türkiye’de hazırlanan 121 tezden oluşmaktadır. YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanına göre Türkiye’de bu konuda ilk lisansüstü tez çalışması 1990 yılında hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken ölçüt örnekleme yöntemi seçilmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak da doküman analizi tekniği tercih edilmiştir. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi veri tabanında Halkevleri ile ilgili Türkiye’de hazırlanan tezler incelenmiş ve bu tezlerden yayımlanma izni bulunmayanların içeriğine ise İnönü Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı aracılığıyla erişilmiştir. Araştırmadaki verilerin analizinde, betimsel analiz (tümdengelimci) tekniği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, tezlerin içeriği dikkate alınarak amaç, yöntem-model, örneklem, veri toplama aracı ve sonuç yönünden beş kategoride değerlendirilerek araştırmaya dahil edilmiştir. Verilerin analizinde de her bir tez detaylıca incelenerek ilgili kategori kapsamında değerlendirilmiştir. Ayrıca araştırmada kullanılan her bir tez için kronolojik sıra dikkate alınarak A1, A2, A3 vd. şeklinde kodlama yapılmıştır. Birbirinden farklı il ve ilçelerdeki Halkevleri ve şubelerince yürütülen faaliyetlerle yayımlanan Halkevi dergilerine yönelik çalışmalar incelendiğinde büyük bir çoğunluğunun benzer içerik, yöntem ve teknikle ele alındığı gözlemlenmiştir.Öğe Öğretmen adaylarının demokratiklik düzeylerinin incelenmesi(2023) Kaya, Fatih; Doğan, İbrahim Halil; Kırbaç, MetinAraştırmada, öğretmen adaylarının demokratiklik düzeylerini incelemek amaçlanmaktadır. Nicel bir yöntemin izlendiğim araştırmada, tarama ve nedensel karşılaştırma modelleri kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın evreninde içerisinde 11 farklı bölümde öğrenim gören 608 kadın ve 203 erkek olmak üzere toplamda 811 öğretmen adayı ise araştırmanın örneklemi olarak belirlenmiştir. Örneklem belirlenirken de İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde eğitim-öğretime devam eden 11 farklı bölümde öğrenim gören öğretmen adayları araştırmaya dahil edilerek maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Kaya (2021) tarafından geliştirilen “Demokratiklik Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde, “Bağımsız Gruplar T (Independent-Samples T)”, “Tek Yönlü ANOVA (One-Way ANOVA)” ve betimsel istatistik testleri uygulanmıştır. Ayrıca varyansların homojen olmadığı durumlarda, “Welch” ve “Brown-Frosythe” testlerine başvurulmuş ve analizlerin yapılmasında SPSS 26.0 yazılım paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında ise öğretmen adaylarının demokratiklik düzeylerinin oldukça yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.Öğe Öğretmen Adaylarının Ücretli Öğretmen Kavramına İlişkin Metaforik Algıları(2023) Doğan, İbrahim Halil; Aydın, MesutAraştırmada, öğretmen adaylarının ücretli öğretmen kavramına ilişkin metaforik algılarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırma, nitel bir yönteme sahip olup araştırma modeli olarak olgubilim (fenomenoloji) modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, İnönü Üniversitesinde 2021-2022 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıf öğretmen adayları içerisinden 107 kadın ve 37 erkek olmak üzere toplam 144 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken ölçüt örnekleme ve basit seçkisiz örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış açık uçlu görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizi ve yorumlanması sürecinde içerik analizi (tümevarım) tekniği kullanılmıştır. Araştırmadaki metaforik çağrışımlarından elde edilen verilerle toplamda 95 metafora ulaşılmıştır. Bu metaforlar içerisinden en sık vurgulanan Köle (20) metaforu olurken sıklıkla vurgulananlar arasında; Mevsimlik işçi (5), Taşeron işçi (3), Amele (3), Emek hırsızlığı (3) ve Asgari ücret (2) metaforlarının olduğu sonucuna varılmıştır. Çıkan sonuçlardan da anlaşılacağı üzere öğretmen adayları tarafından ücretli öğretmenlik uygulamasına duyulan memnuniyetsizlik dile getirilmiştir.