Yazar "Doğan, Derya Karaburun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ANTAKYA ARAP ORTODOKSLARINDA DİNSEL MÜZİK UYGULAMALARI(Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 2016) Doğan, Derya Karaburun; Dönmez, Banu MustanÖz: Bu çalışmada, Antakya Ortodoks Kilisesi dinsel müzik uygulamaları, kültürel ve müziksel analiz bakımından incelenmiştir. Günümüzde Antakya'da farklı etnisitelere ait olup Ortodoks mezhebine bağlı azınlık vakfı statüsünde 6 adet kilise bulunmaktadır. Genel olarak Kiliselerine Arapça ve Türkçe adlar veren Arap Ortodoks Cemaati, Antakya Arap Ortodoks Patrikliği'ne bağlıdır. Çalışmada, dinsel müzik-sosyo-kültürel yapı-kimlik ilişkisi, Antakya Ortodoks Cemaati özelinde ele alınmıştır. Çalışmada, öncelikle Antakya Arap Ortodoks Cemaatinin bölgedeki demografik dağılımı üzerinde durulmuş, daha sonra Arap Ortodoksların müzikleri; kilise ayin müzikleri, cenaze müzikleri ve düğün müzikleri olarak gruplandırılmıştır. Yapılan bu müziklerde, İncil metinlerinin ve diğer ilahilerin müziksel icrası, müziksel yapı ve işlev bakımından incelenmiştir. Araştırmada ayrıca, Antakya Arap Ortodoks Kilise korolarında icra edilen eserlerin form ve repertuar analizlerine yer verilmiştir. Antakya Arap Ortodokslarında dinsel müzik icrasının tecvitli/entonasyonlu icra (Arapça İncil metinleri) ve ezgisel/makamsal icra (Azizlerin sözleri) olmak üzere iki temel müziksel üsluptan oluştuğu saptanmıştır. Tecvitli icra geleneğinin Yakın Doğu Sami-Arap ırklarına ait bir kutsal metin icra biçimi olduğu ve merkezleri Suriye ve Lübnan'da olan Antakya Arap Ortodokslarının bu geleneği dinsel müziklerinde uyguladıkları saptanmıştır. Ezgisel/makamsal icranın Geleneksel Türk Sanat Müziği ile aynı makamsal yapıda olduğu ancak farklı adlarla adlandırıldığı; ilahilerin performansı sırasında dem tutularak ezginin dem üzerine söylendiği, ilahilerin makamsal özellikler taşıdığı gözlemlenmiştir. Başlık (İngilizce): RELIGIOUS MUSIC PRACTISES IN ANTAKYA ARABIAN ORTHODOX Öz (İngilizce): Antakya Orthodox church religious music practises were studied and analyzed culturally and musically. Nowadays Antakya has 6 churches which are connected to Orthodox sect in minority foundation status. Arabian Orthodox community which usually gives Turkish and Arabic names to their churches are bound to Antakya Arabian Orthodox Patriarchate. In this study, religious-social/cultural structure-identity relations were especially observed in Antakya Orthodox sect. Firstly in this study the focus was on demographic distribution of Antakya Orthodox sect in the region, but later it was divided into groups as, Arabian Orthodox music, church liturgy music, funeral music and wedding music. In these music genres, biblical text and other chant's musical doings, musical structure, and functions were examined. Also in this study, Antakya Arabian Orthodox church choir performances' form and repertoire analyses were included. Antakya Arabian Orthodox religious music performances can be divided into two basic musical tones, tajweed performance tradition determined to belong to Near East Sami-Arabian race, which is a sacred text performance centered in Syria and Lebanon. Antakya Arabian Orthodoxes are using this tradition on their religious music. Tune/rank with Traditional Turkish Art Music but it's named differently.Öğe “Horst-Wessel” Propaganda Marşı Üzerinden Nazizm İdeolojisinin İnşası(İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2018) Çakı, Caner; Doğan, Derya Karaburun; Yılmaz, NurcanÖz: Naziler, Almanya’da iktidarda bulundukları dönemde “DasLied der Deutschen” ve “Horst-Wessel Lied”’i milli marş olarak kullanmışlardır; kutlamalarda, merasimlerde, cenaze törenlerinde ve büyük toplantılarda sürekli olarak bu iki marşa yer vermişlerdir. Nazi rejimi altındaki Almanya’da Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi (NSDAP) mensupları, bu marşların çalınması ile birlikte sağ ellerini kaldırarak hep bir ağızdan coşkulu bir şekilde marşlara eşlik etmişlerdir ve marşın sonunda liderleri Adolf Hitler’e ve Nazizm’e övgülerde bulunmuşlardır. Gerek Alman milliyetçiliğini vurgulayan sözleri gerek büyük Nazi kitlesel gösterilerin bir parçası haline gelmesi nedeniyle bu marşlar, Naziler tarafından Nazizm ideolojisini kitlelere yayan bir propaganda aracı olarak kullanılmıştır. Bu çalışmada, 1933-1945 yılları arasında, Naziler tarafından milli marş olarak bestelenen ve kullanılan “Horst-Wessel”in sözleri ve müziği nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilim ve müzik analiz yöntemlerine tabi tutularak incelenmiştir. Marşın sözleri ve müzikleri bulunduğu bağlamın koşulları içerisinde yorumlanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında, marşın Nazizm ideolojisini doğrudan kitlelere benimseten sözlere yer verildiği ve müziklerin kitleleri Nazizm ideolojisine yönelik motive edici olduğu saptanmıştır. Ayrıca çalışma kapsamında, marşların “Komünizm ideolojisinin Almanya için tehlike oluşturduğu” ve “Alman ırkının diğer ırklardan üstün olduğu” mitleri üzerine kurgulandığı sonucu ortaya çıkarılmıştır.Öğe KIBRIS BARIŞ HAREKÂTI’NDA MÜZİĞİN MİLLİYETÇİLİK İNŞASINDA PROPAGANDA AMAÇLI KULLANILMASI: GİRNE'DEN YOL BAĞLADIK ANADOLU'YA ŞARKISI ÜZERİNE İNCELEME(Eurasian journal of music and dance (Online), 2019) Doğan, Derya Karaburun; Çakı, CanerÖz: 15 Temmuz 1974 tarihinde bir grup asker tarafından Kıbrıs Cumhuriyeti'nde askeri darbe yapılmıştı. Askeri darbe sonucunda Kıbrıs Cumhurbaşkanı III. Makarios ülkeyi terk etmiş ve yerine askeri bir cunta kurulmuştur. Türkiye, 20 Temmuz 1974 tarihinde darbeye karşı garantör devlet hakkını kullanarak Kıbrıs Barış Harekâtı'nı başlatmıştır. Türkiye'nin askeri müdahalesinden sonra Kıbrıs'ın kuzeyi Türk Silahlı Kuvvetleri'nin denetimi altına geçmiştir. İlerleyen süreçte Kıbrıs'ın Kuzey bölgesinde Türkiye'nin desteğinde Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) adında bir Türk devleti kurulmuştur. KKTC'nin kurulması ile adada yaşayan Türkler kendi kaderlerini tayin edebilecek bir yönetimin altına girmiştir. Tüm bu yaşanan süreçte Türkiye'de milliyetçilik söylemleri artmış, Kıbrıs'ta Türk askerinin kahramanlıklarını anlatan filmler çekilmiş, kitaplar basılmış ve şarkılar bestelenmiştir. Özellikle Kıbrıs'ı konu alan şarkılar Türkiye'de milliyetçilik duygularının ön plana çıkarılmasında önemli bir rol oynamıştır. Bu çalışmada Kıbrıs Barış Harekâtı sırasında bestelenen ve dönemin en popüler şarkılarından biri haline gelen "Girne'den Yol Bağladık Anadolu'ya" adlı şarkı milliyetçilik söylemleri bağlamında analiz edilmiştir. Bu amaçla şarkının sözleri göstergebilimsel analiz, müziği ise müzik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Şarkının sözleri Fransız dilbilimci Roland Barhes'ın göstergebilim anlayışı ışığında ele alınmıştır. Elde edilen bulgular kapsamında, şarkıda milliyetçilik bağlamında Türk askerinin kahramanlık boyutunda yüceltildiği buna karşın Yunanistan'a karşı geçmişte yaşanan düşmanlıkların hatırlatılarak Rum askeri cuntasına karşı olumuz bir algı oluşturulmaya çalışıldığı görülmüştür. Başlık ( ): The Use of Music for the Purpose of Propaganda in the Construction of Nationalism in the Cyprus Peace Operation: An Examination on the Song “Girne’den Yol Bağladık Anadolu’ya” Öz ( ): On July 15, 1974, a military coup was made by a group of soldiers in the Republic of Cyprus. As a result of the military coup, the President of Cyprus III. Makarios left the country and a military junta was established. Turkey, launched Cyprus Peace Operation against the coup on July 20, 1974, using the guarantor state right. After Turkey's military intervention, the north of Cyprus was brought under the control of the Turkish Armed Forces. In the following process, Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC) was established in support of Turkey. With the establishment of the TRNC, the Turks living on the island were under a management that could determine their own destiny. In this process, nationalist discourses increased in Turkey, films about the heroism of the Turkish soldier were made, books were printed and songs were composed in Turkey. In particular, the songs regarding Cyprus Peace Operation played an important role in removing the forefront of nationalist feelings in Turkey. In this study, the song “Girne’den Yol Bağladık Anadolu’ya”, which was composed during the Cyprus Peace Operation and became one of the most popular songs of that period, was analyzed in the context of the discourse of nationalism. For this purpose, the lyrics of the song via semiotic analysis and music via music analysis methods were examined. The lyrics of the song were analyzed in the light of the semiotics of the French linguist Roland Barthes. In the context of the findings, it was seen that the Turkish soldier was ennobled in the heroic dimension in the context of nationalism, but that there was an attempt to create a perception against the Greek military junta by reminding the hostilities against Greece in the past.