Yazar "Doğan, Sariye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği ve profesyonellik(İnönü Üniversitesi, 2019) Doğan, SariyeEğitimin görevi içerisinde bulunduğumuz yüzyılın farklılıkları ve belirsizlikleriyle baş edebilecek, donanımlı, üretken, problem çözme becerileri gelişmiş, ahlaki ilkeler temelinde, geleceğe olumlu yön verecek bireyler yetiştirmektir. Bugün eğitim faaliyetlerinin en önemli yürütücüleri olan öğretmenler, böyle kuşaklar yetiştirebilmenin sorumluluğu altındadırlar. Yapılan bazı araştırmalar "profesyonel" kavramının eğitim dünyasına tam olarak yansıtılması ve bu yönde öğretmenlerin yetiştirilmesiyle, öğretmenlerin kendilerini daha donanımlı ve hazır hissedeceklerini, görevlerini yerine getirirken daha üstün bir çaba, özveri ve performans sergileyeceklerini ileri sürmektedir. Burada "profesyonellik" öğretmenin mesleğini icra ederken; öğrencilerin farklılıklarına saygı duyarak, onların bütün yeteneklerini ortaya çıkarmak için elinden gelenin en iyisini yapması, öğrencileri için bilgisini arttırması, güncellemesi ve öğretmenlik uygulamalarında üst düzey standartları yakalamaya çalışması olarak tanımlanmaktadır. "Profesyonel" kavramının eğitim ve öğrenci dünyasına sağlayabileceği katkı ve etkiler göz önünde bulundurulduğunda, din eğitimi faaliyetlerinin kalitesinin arttırılması adına bu kavramın DKAB öğretmenlerinin yetiştirilmesinde de anahtar bir rol üstlenebileceği düşünülmektedir. Bu çalışmada literatüre bağlı kalınarak, eğitimde ve din eğitiminde yapılan profesyonellik ve profesyonelleşme çalışmaları incelenmiş, profesyonel öğretmenlerin ve profesyonel Din kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin özellikleri betimlenmeye çalışılmıştır. Oluşturulan teorik çalışmadan hareketle 18 DKAB öğretmeniyle bu bağlamda yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle mülakatlar yapılmış ve DKAB öğretmenlerinin profesyonellik algıları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmada, genel anlamda, DKAB öğretmenlerinin, öğretmenliği profesyonel bir meslek olarak gördükleri, öğrencilerinin ve toplumun kendilerinden bekledikleri üstün davranışları sergilemeye çalıştıkları, farklılıklar karşısında tarafsızlığı tam sağlayamadıkları ve kendilerini genel anlamda profesyonel hissetmedikleri bulgularına ulaşılmıştır. DKAB öğretmenlerinin farklılıklar karşısındaki tarafsızlıklarını güçlendirecek, profesyonel tavır ve tutumlarının geliştirilmesini destekleyecek çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Anahtar kelimeler: Profesyonellik, Eğitimde Profesyonellik, Din Eğitiminde Profesyonellik, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni.