Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Doğan, Sariye" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ahlak eğitimine gelişimsel bir yaklaşım: Alan temelli ahlak eğitimi
    (İnönü Üniversitesi, 2024) Doğan, Sariye; Aşlamacı, İbrahim
    Bu çalışmada bilişsel-gelişimsel bir ahlak teorisi olan "Sosyal Alan Teorisi" ve bu teori temelinde geliştirilen "Alan Temelli Ahlak Eğitimi" yaklaşımı ele alınmaktadır. Çalışma giriş, sonuç ve beş bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde çalışmanın konusu, amacı, önemi ve çalışma ile ilgili temel kavramlar üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde temel ahlak gelişimi kuramları ve sosyal alan teorisinin temellerini oluşturan bilişsel-gelişimsel (Piaget ve Kohlberg'in ahlak gelişimi teorileri) ahlak teorilerinden bahsedilmiştir. İkinci bölümde sosyal alan teorisinin gelişimi, teorinin temel özellikleri ve bu teoriye göre çocuklarda ahlak gelişimi dönemleri ortaya konulmuştur. Üçüncü bölümde sosyal alan teorisine göre eğitim ortamlarında ahlaki gelişimi destekleyecek bazı temel ilke, yöntem ve yaklaşımlardan bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde alan temelli ahlak eğitimi yaklaşımı açıklanarak, akademik müfredat içerisinde bu eğitim yaklaşımı temellerinde geliştirilen bazı ders içeriklerinde örnekler verilmiştir. Beşinci ve son bölümde Türk ahlak eğitimi ve ilişkili eğitim programları alan temelli ahlak eğitimi yaklaşımı temellerinde tartışılmıştır. Çalışma sonuç ve önerilerle bitirilmiştir. Bu çalışmada sosyal alan teorisinden hareketle 'ahlakın' sosyal gelişimin önemli bir parçası olduğu, kişisel ve toplumsal gelişimle paralel bir şekilde gelişim gösterdiği belirtilmektedir. Çocukların erken yaşlardan itibaren ahlaki kurallar ile toplumsal kuralları birbirinden ayırt edebildikleri ve ahlaki bilgilerini fayda ve zarar temellerinde değerlendirmeler yaparak oluşturdukları ifade edilmektedir. Alan temelli ahlak eğitimi yaklaşımından hareketle, ahlaki muhakemenin ahlaki bilgilerin yapılandırılması sürecinde etkili bir rol oynadığı, bu nedenle ahlak ve ilişkili eğitim programlarının çocukların ahlaki düşünme becerilerini geliştiren temeller üzerinde hazırlanmasının önemli olduğu belirtilmiştir. Son olarak ahlak eğitim programlarında sürecin daha etkili ve verimli kullanılabilmesi adına, gelişim çalışmalarından ve bu temeller üzerinde geliştirilen ahlak eğitimi yaklaşımlarından yararlanılmasının önemine dikkat çekilmiştir. Anahtar Sözcükler: Sosyal Alan Teorisi, Ahlaki Gelişim, Alan-Temelli Ahlak Eğitimi, Ahlaki Muhakeme.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği ve profesyonellik
    (İnönü Üniversitesi, 2019) Doğan, Sariye
    Eğitimin görevi içerisinde bulunduğumuz yüzyılın farklılıkları ve belirsizlikleriyle baş edebilecek, donanımlı, üretken, problem çözme becerileri gelişmiş, ahlaki ilkeler temelinde, geleceğe olumlu yön verecek bireyler yetiştirmektir. Bugün eğitim faaliyetlerinin en önemli yürütücüleri olan öğretmenler, böyle kuşaklar yetiştirebilmenin sorumluluğu altındadırlar. Yapılan bazı araştırmalar "profesyonel" kavramının eğitim dünyasına tam olarak yansıtılması ve bu yönde öğretmenlerin yetiştirilmesiyle, öğretmenlerin kendilerini daha donanımlı ve hazır hissedeceklerini, görevlerini yerine getirirken daha üstün bir çaba, özveri ve performans sergileyeceklerini ileri sürmektedir. Burada "profesyonellik" öğretmenin mesleğini icra ederken; öğrencilerin farklılıklarına saygı duyarak, onların bütün yeteneklerini ortaya çıkarmak için elinden gelenin en iyisini yapması, öğrencileri için bilgisini arttırması, güncellemesi ve öğretmenlik uygulamalarında üst düzey standartları yakalamaya çalışması olarak tanımlanmaktadır. "Profesyonel" kavramının eğitim ve öğrenci dünyasına sağlayabileceği katkı ve etkiler göz önünde bulundurulduğunda, din eğitimi faaliyetlerinin kalitesinin arttırılması adına bu kavramın DKAB öğretmenlerinin yetiştirilmesinde de anahtar bir rol üstlenebileceği düşünülmektedir. Bu çalışmada literatüre bağlı kalınarak, eğitimde ve din eğitiminde yapılan profesyonellik ve profesyonelleşme çalışmaları incelenmiş, profesyonel öğretmenlerin ve profesyonel Din kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin özellikleri betimlenmeye çalışılmıştır. Oluşturulan teorik çalışmadan hareketle 18 DKAB öğretmeniyle bu bağlamda yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle mülakatlar yapılmış ve DKAB öğretmenlerinin profesyonellik algıları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmada, genel anlamda, DKAB öğretmenlerinin, öğretmenliği profesyonel bir meslek olarak gördükleri, öğrencilerinin ve toplumun kendilerinden bekledikleri üstün davranışları sergilemeye çalıştıkları, farklılıklar karşısında tarafsızlığı tam sağlayamadıkları ve kendilerini genel anlamda profesyonel hissetmedikleri bulgularına ulaşılmıştır. DKAB öğretmenlerinin farklılıklar karşısındaki tarafsızlıklarını güçlendirecek, profesyonel tavır ve tutumlarının geliştirilmesini destekleyecek çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Anahtar kelimeler: Profesyonellik, Eğitimde Profesyonellik, Din Eğitiminde Profesyonellik, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim