Yazar "Doğan, Sercan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkiye'de lisans düzeyindeki müzik eğitimi kurumlarında verilen klarnet dersleri üzerine genel bir değerlendirme(İnönü Üniversitesi, 2019) Doğan, SercanBu araştırma, Türkiye'de bulunan lisans düzeyindeki müzik eğitimi kurumlarında, klarnet derslerinin olduğu okullardaki klarnet eğitimcilerinin görüşlerine dayanarak, klarnet dersleri üzerine genel bir değerlendirme yapmak ve daha önceden yapılmış araştırmaları inceleyerek, konuya farklı bir bakış açısı kazandırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın konusuyla ilgili literatür taraması yapıldığında, klarnet eğitimiyle ilgili çeşitli araştırmaların yapıldığı ancak yapılmış olan bu araştırmaların sayıca az olduğu, dikkat çeken bir nokta olmuştur. Bu bağlamda yapılan araştırma, konu ve içerik bakımından önemli görülmektedir. Aynı zamanda, alana katkı sağlamak amacıyla klarnet çalgısı, genel olarak incelenmiştir. Müzik eğitimi, çalgı eğitimi, klarnetin tarihsel gelişimi, Türkiye'de klarnet tarihi, klarnet türleri, özellikleri, sistemleri ve yapısı hakkında bilgiler verilmiştir. Araştırmada nitel veriler kaynak tarama yöntemiyle, nicel veriler ise uzman görüşleri doğrultusunda oluşturulan anket yoluyla elde edilmiştir. Betimsel tarama modelinde olan bu araştırmanın örneklemini, Güzel Sanatlar Fakültesi, Konservatuvar ve Eğitim Fakültesi kurumlarında görev yapan klarnet eğitimcileri oluşturmaktadır (N=18). Uygulanan anket çoktan seçmeli, açık uçlu, evet-hayır ve beşli likert tipindeki maddelerden oluşturulmuştur. Toplam 31 sorudan oluşan anketle, klarnet eğitiminde başlangıç süreçleri, ders süreçleri, klarnet eğitimcilerinin ders metotlarıyla ilgili görüşleri ve klarnet eğitimcilerinin derslere yönelik bireysel görüşlerini öğrenerek, vi eğitimciler arasında görülme sıklıklarını belirlemek amaçlı sorular yöneltilmiştir. Anketin uygulanması için Google Formlar kullanılarak sorular oluşturulmuş ve mail yoluyla katılımcılara ulaştırılmıştır. Uygulanan anketten elde edilen veriler istatistiksel yöntemlerle değerlendirilerek yorumlanmıştır. Uygulanan anketten elde edilen verilere ilişkin frekans, yüzde değerleri, standart sapma ve ortalama değerleri SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca uygulanan anketin güvenirliği için Cronbach Alpha testleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda; klarnet eğitimcilerinin derslerinde en fazla Bb klarneti tercih ettiği, klarnet çalgısının maliyetiyle ilgili öğrencilerin çeşitli sorunlar yaşadığı, kısmen de olsa klarnet dersine başlayan öğrencilerin eğitimini devam ettirmediği, klarnet eğitimcilerinin klasik batı müziğine yönelik ders işledikleri, klarnet eğitimcilerinin klarnet eğitimiyle ilgili materyalleri ve gereçleri yeterli buldukları, klarnet eğitimcilerinin Türk müziğiyle ilgili metotları yetersiz buldukları, klarnet eğitimi sürecinde öğrencilerin diğer mesleki müzik dersleriyle ilgili yetersiz oldukları ve bu bağlamda klarnet derslerinin olumsuz etkilendiği ve klarnet ders saati sayılarının yetersiz olduğu yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Müzik Eğitimi, Klarnet, Klarnet eğitimi.