Yazar "Doğan, Zeynep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hemşirelik öğrencilerinin intramusküler enjeksiyon uygulamalarının değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi, 2017) Doğan, ZeynepAmaç: Araştırma hemşirelik öğrencilerinin İntramusküler (İM) enjeksiyon uygulamalarının değerlendirilmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini İnönü Üniversitesi Malatya Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik bölümü 2013 - 2014 Bahar döneminde öğrenim gören 114 son sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Evrenin tümünün araştırmaya alınması amaçlandığından herhangi bir örnekleme yöntemi kullanılmamıştır. Araştırmanın örneklemini, araştırmaya katılmayı kabul eden 110 Hemşirelik bölümü son sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından literatürden yararlanılarak geliştirilen Öğrenci Tanıtım Formu ve Gözlem Formu kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Şubat-Mayıs 2014 tarihleri arasında öğrenciler tarafından öğrenci tanıtım formu ve araştırmacı tarafından gözlem formu ile toplanmıştır. Formlar haftanın Pazartesi – Salı günleri Halk Sağlığı Hemşireliği dersi uygulaması kapsamında öğrencilerin bulundukları Aile Sağlığı Merkezlerinde toplanmıştır. Veriler, yüzdelik dağılım, standart sapma, fisher exact testi, ki-kare testi, mann-whitney U testi ve independent t testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin lisans eğitimi boyunca enjeksiyon uygulama ortalaması 26.10 17.32 ve tek başına enjeksiyon uygulama ortalaması 10.4810.53 bulunmuştur. Her 3 öğrenciden birinin dersi veren öğretim elemanıyla İM enjeksiyon uygulamadığı saptanmıştır. Öğrencilerin hepsinin İM enjeksiyon uygulaması sırasında dorsogluteal bölgeyi tercih ettiği ve yarıdan fazlasının ağrıyı azaltma yöntemi olarak derin nefes alıp verme yöntemini kullandığı saptanmıştır. Öğrencilerin öğretim elemanı ile İM enjeksiyon deneyimi arttıkça işlem öncesi enjektör ucunu değiştirme sıklığının arttığı ve öğrencilerin İM enjeksiyon uygulama sayısı arttıkça daha fazla İM enjeksiyon için doğru bölge tespiti yaptığı saptanmıştır. Sonuç: Araştırmada öğrencilerin tamamının İM enjeksiyonu çok fazla tercih edilmesi istenmeyen bir bölgeye uyguladıkları, ağrıyı azaltma yöntemlerini yeterli sayıda kullanmadıkları, öğretim elemanı ile uygulama deneyimi ve eğitimleri boyunca uyguladıkları İM enjeksiyon sayısı arttıkça teknik becerilerinin arttığı saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Hemşirelik, Hemşirelik Öğrencileri, İntramusküler Enjeksiyon, Ağrıyı Azaltma Yöntemleri