Yazar "Doğar, Yahya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AKADEMİK ERTELEME EĞİLİMLERİNİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ VE ÖZ YETERLİKLERİNE ETKİSİ(2021) Filiz, Bijen; Doğar, YahyaÖz: Bu çalışmanın amacı Beden Eğitimi Öğretmeni adaylarının akademikerteleme eğilimlerinin öz düzenleme becerisi ve öz yeterlik düzeyleri üzerindetahmin edici bir etkisinin olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın çalışmagrubunu 109 kadın, 131 erkek, toplam 240 Beden Eğitimi Öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplamaaracı olarak Genel Öz Yeterlik Ölçeği, Akademik Erteleme Ölçeği ve Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde,adayların demogratif özelliklerine ilişkin bulgular için frekans ve yüzde analizi,alt boyutlar arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla Pearson Korelasyon Çarpımıtesti ve yordayıcılık düzeyinin saptanmasında Çoklu Adımsal Regresyon analizikullanılmıştır. Pearson Korelasyon Çarpımı testi sonucunda akademik ertelemeeğilimi ile öz düzenleme becerisi ve öz yeterlik arasında negatif yönlü anlamlı birilişki olduğu belirlenmiştir. Regresyon analizi sonucunda, öz düzenleme becerisine ait olan sınav kaygısı ve öz yeterlik alt boyutlarının ve öz yeterliğe ait olanyılmama alt boyutlarının akademik erteleme eğiliminin önemli bir yordayıcısıolduğu görülmüştür.Öğe Beden Eğitimi ve Spor Dersini Okutan Öğretmenlerin Okul İçi ve Dışı Spor Tesis, Araç ve Gereçlerden Yararlanma Durumlarının İncelenmesi (Niğde Örneği)(2019) Doğar, YahyaÖz: Araştırmanın birinci amacı, Niğde ili merkez ilköğretim okullarında görev yapan bedeneğitimi ve spor öğretmenleri ile beden eğitimi ve spor derslerini okutan öğretmenleringörüşlerine göre, mevcut beden eğitimi ve spor tesis, araç ve gereçlerinin envanterinive okulların mahalli spor tesis, araç ve gereçlerinden yararlanma durumlarını tespitetmektir. İkinci amacı ise beden eğitimi ve spor dersinin amaçlarına uygun olarak nedüzeyde okutulup okutulamadığını belirlemektir. Bu amaçla gerekli yasal izinleralınarak, öğretmenler için düzenlenen bilgi edinme formu uygulanmış ve bulgularfrekans ve yüzde dağılım olarak tablolar halinde verilmiştir. Bulgulara göre ilköğretimokullarının beden eğitimi ve spor dersi için yeterli tesis, araç ve gereçleri bulunmadığı,bu eksikliği gidermek için mahalli spor tesis, araç ve gereçlerinden büyük orandayararlanılamadığı anlaşılmıştır. Sonuç olarak beden eğitimi ve spor dersininamaçlarına uygun olarak okutulamadığı, öğrencilerin ihtiyaç duydukları temel oyun vesportif yarışmalardan uzak kaldığı anlaşılmıştır. Dolayısıyla beden eğitimi ve spordersinin amaçlarına uygun okutulabilmesi için, bu dersi okutan öğretmenlerin konuylailgili görüş ve tespitlerine ihtiyaç vardır.Öğe BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE SPORTMENLİK DAVRANIŞI ETKİSİNİN İNCELENMESİ (KAHRAMANMARAŞ İLİ ÖRNEĞİ)(2019) Yağmur, Mehmet; Doğar, YahyaÖz: Bu çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor dersinin öğrencilerin sportmenlik davranışlarına etkilerini, öğrencilerin demografik ve okulun yapısal özellikleri ile ilişkili olup olmadığını test etmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş merkez ilçelerinden seçkisiz olarak belirlenen 3 farklı ortaokulda eğitim gören 336 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma nicel çalışma olup ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve Koç (2013) tarafından geliştirilen "Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sportmenlik Davranışı Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizi için aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri belirlenmiş, değişkenlere ilişkin alınan puanların demografik değişkenler ve okulun yapısal özelliklerine göre farklılaşma durumunu belirlemede t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi testi; anlamlı bulunan f değerinde fark olan grupları belirlemede LSD testlerinden, değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak; öğrencilerin “çok sık” düzeyinde beden eğitimi dersi sportmenlik davranışına sahip olduğu; beden eğitimi dersi sportmenlik davranışı ile cinsiyet, okul takımına katılma durumu, okulun hizmet alanı, baba eğitim durumu, kardeş, öğretmen ve öğrenci sayısı değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki olmadığı anlaşılmıştır. Sınıf, anne eğitim durumu ve okunan kitap sayısı değişkeni arasında ise, istatistiksel olarak anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir.Öğe Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Mesleki Kimlik Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması(2024) Çalı, Oğuzhan; Doğar, YahyaAraştırmada beden eğitimi ve spor öğretmeni mesleki kimlik ölçeği geliştirmek amaçlanmıştır. Yöntem olarak sıralı keşfedici desen kullanılmıştır. Araştırma örneklemini, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Malatya, Osmaniye ve Sivas illerinde görev yapan 503 beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmaktadır. Yapı geçerliğine yönelik Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizleri uygulandı. Açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre ölçeğin, mesleki aidiyet ve öz aidiyet olmak üzere iki faktörden ve 9 maddeden oluştuğu, açıklanan toplam varyansın ise %56,75 olduğu görüldü. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre ise ölçeğin 9 madde ve iki faktörden oluşan yapısının uyum indekslerine uygun olduğu görülmektedir (?2/df=1,20; RMSEA=0,035; SRMR=0,04; CFI=0,97; NFI=0,90; RFI=0,85; GFI=0,96; AGFI=0,93). Ölçeğin öz aidiyet boyutunun Cronbach Alfa katsayı değeri 0,74, birleşik güvenirlik değeri 0,81, ortalama açıklanan varyans değeri ise 0,53’tür. Mesleki aidiyet boyutunun Cronbach Alfa katsayı değeri 0,80, birleşik güvenirlik değeri 0,86, ortalama açıklanan varyans değeri ise 0,57’dir. Ölçeğin genel Cronbach Alfa katsayı değeri ise 0,88’dir. Test-tekrar test güvenirliği için yapılan analize göre (n=36) ölçeğin tutarlılığının yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır (r: 0,88, p<0,001). Maddelerin ayırt ediciliği %27’lik alt-üst grup karşılaştırması ile yapıldı ve sonucunda tüm maddelerin ayırt edici olduğu görülmüştür. Sonuç olarak ölçeğin beden eğitimi ve spor öğretmenlerine yönelik mesleki kimlik algısını ölçen 2 boyut ve 9 maddeden oluşan, güvenilir ve geçerli bir ölçek olduğu anlaşılmıştır.Öğe Covid-19 Salgın Sürecinde Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Akran İlişkilerinin İncelenmesi(2023) Akarsu, Mehmet; Doğar, Yahya; İlbak, İsmailCovid-19 salgını sırasında eğitime ara verme, spor salonlarının kapatılması ve sokağa çıkma yasakları gibi kısıtlamalardan dolayı akran ilişkilerinin olumsuz yönde etkilenmesi muhtemeldir. Dolayısı ile akran ilişkilerinin bu kısıtlamalardan ne düzeyde etkilendiğinin belirlenmesi önemlidir. Bu nedenle araştırmanın amacı, Covid-19 salgını sürecinde spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin akran ilişkilerini incelemektir. Tarama modelinde yürütülen bu araştırmanın örneklemini, İnönü Üniversitesi spor bilimleri fakültesinde öğrenim görmekte olan 160 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilere online olarak, Kaner (2000) tarafından geliştirilen akran ilişkileri ölçeği uygulanmıştır. Araştırmada ikili grup karşılaştırmaları için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla grup karşılaştırmaları için tek yönlü ANOVA testi kullanılmış, anlamlılık düzeyi <.05 olarak kabul edilmiştir. Analizler sonucunda, Covid-19 salgını sürecinde spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin cinsiyete göre güven ve özdeşim ve sadakat alt boyutlarında anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Sınıf düzeyine göre, güven ve özdeşim ve kendini açma ve bağlılık alt boyutlarında, 2. sınıf öğrencileri lehine bir fark olduğu tespit edilmiştir. Spor yapma durumuna göre ise, spor yapan öğrencilerin lehine güven ve özdeşim, kendini açma ve sadakat alt boyutlarında anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe İl merkez ilçe belediyelerinin stratejik planlarında spor(İnönü Üniversitesi, 2019) Doğar, YahyaBu çalışmanın amacı, mahalli düzeyde çok sayıda görev ve sorumlulukları olan il merkez ilçe belediyelerinin stratejik planlarında, sporla ilgili görev ve sorumluluklarını tespit etmek ve değerlendirmektir. Böylece belediyelerde eksik olduğu düşünülen sportif hizmetlerin standart ve makul bir hizmet anlayışı içinde uygulamaya geçirilmesine katkı sağlamaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, büyük şehir belediyesi statüsünde olmayan 51 il merkez ilçe belediyesidir. Örneklem ise tesadüfi olarak 6 farklı bölgeden belirlenen 6 il merkez ilçe belediyesi ve bu belediyelerin 2015 – 2019 stratejik planlarında yer verilen spor faaliyetleridir. Veriler her belediyenin resmi web sayfasında bulunan ve tam metin olarak yazılı olan 2015 – 2019 stratejik planlarından elde edilmiştir. Veriler performans sporları, rekreaktif faaliyetler ve sosyal kültürel faaliyetler olarak üç ana konuda ele alınmış ve aslına uygun şekilde özetlenerek yazılmıştır. Buna göre belediyelerin kanunla düzenlenen görev ve sorumlulukları yanında, gerek duyduklarında uygulayacakları benzer ve farklı görev ve sorumluluklar da tespit edilmiştir. Sonuç olarak belediyeler stratejik planlarında sporla ilgili mevzuatta yer vermek zorunda oldukları görevleri yanında, performansa dayalı, rekreaktif, sosyal ve kültürel farklı konulara da yer vermişler ancak, sporu ağırlıklı olarak şehrin tanıtımında önemli ve etkili bir araç olarak görmüşlerdir. Anahtar kelimeler: Stratejik plan, Spor, BelediyelerÖğe İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe Dersinde Kültürel Değerler ve Eğitimi: Bir Durum Çalışması "Türkiye’de Engelli Bireyler ve Seçimlere Katılım "(2019) Doğar, Yahya; Yağmur, MehmetÖz: Bu çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor dersinin öğrencilerin sportmenlik davranışlarına etkilerini, öğrencilerin demografik ve okulun yapısal özellikleri ile ilişkili olup olmadığını test etmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş merkez ilçelerinden seçkisiz olarak belirlenen 3 farklı ortaokulda eğitim gören 336 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma nicel çalışma olup ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve Koç (2013) tarafından geliştirilen "Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sportmenlik Davranışı Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizi için aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri belirlenmiş, değişkenlere ilişkin alınan puanların demografik değişkenler ve okulun yapısal özelliklerine göre farklılaşma durumunu belirlemede t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi testi; anlamlı bulunan f değerinde fark olan grupları belirlemede LSD testlerinden, değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak; öğrencilerin “çok sık” düzeyinde beden eğitimi dersi sportmenlik davranışına sahip olduğu; beden eğitimi dersi sportmenlik davranışı ile cinsiyet, okul takımına katılma durumu, okulun hizmet alanı, baba eğitim durumu, kardeş, öğretmen ve öğrenci sayısı değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki olmadığı anlaşılmıştır. Sınıf, anne eğitim durumu ve okunan kitap sayısı değişkeni arasında ise, istatistiksel olarak anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir.Öğe Orta dereceli okul müdürlerinin beden eğitimi dersinin amaçları ve eğitsel önemine ilişkin görüşleri(İnönü Üniversitesi, 1990) Doğar, Yahya[Abtsract Not Available]Öğe Orta dereceli okul müdürlerinin beden eğitimi dersinin amaçlarına ve eğitsel önemine ilişkin görüşleri(İnönü Üniversitesi, 1990) Doğar, Yahya[Abtsract Not Available]