Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Durmaz, Atiye" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Descriptions About the Concept of Happiness In Pre-School Period
    (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020) Gür, Çağla; Yavşan, Cemile; Durmaz, Atiye; Çenber, Ebru
    Öz Bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönemdeki 5 yaş grubu çocukların mutluluk kavramını nasıl betimlediklerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kıbrıs’ın Lefkoşa ilinde bulunan okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5 yaş grubu 52 kız 48 erkek olmak üzere 100 çocuk oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veriler çocuklarla bireysel olarak çalışılarak ve sorular yüz yüze sorularak elde edilmiştir. Sorulacak olan sorular araştırmacılar tarafından taslak olarak hazırlanarak Mutluluk Kavramı Soru Formu oluşturulmuş ve bu sorular için beş alan uzmanından görüş alınmıştır. Önerilere göre düzenlenen form 10 çocuğa pilot olarak uygulanmış, gelen dönütler doğrultusunda da gerekli düzeltmeler yapılarak form son şeklini almıştır. Formun geçerliği uzman görüşüne başvurularak sağlanmıştır Araştırma kapsamında çocuklara şu sorular sorulmuştur: “Mutluluk nedir?”, “Mutluluk nereden gelir?”, “İnsanlar nasıl mutlu olur?”, “Mutlu olmamız neden önemlidir?”, “Mutluluk için bir alet yapabilseydin bu nasıl bir alet olurdu?”. Çalışmaya katılan çocukların sorulan sorulara ilişkin açıklama ve ifadeleri nitel veri analiz çeşitlerinden içerik analizine tabi tutulmuştur ve çıkan sonuçlara göre kodlama yapılarak tablolaştırılmıştır. Çalışma sonucunda, mutluluk kavramı ile ilgili olarak çocukların daha çok yakından bildiği, deneyim yaşadığı nesne, kişi, durum, olay ve deneyimlerden yola çıkarak, kendilerini temel alarak ve kavramı somutlaştırarak betimlerde bulunduğu ifade edilebilir. Anahtar Kelimeler: Mutluluk, Çocuklar, Okul Öncesi.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul Öncesi Dönemde Mutluluğa İlişkin Betimlemeler
    (2020) Gür, Çağla; Yavşan, Cemile; Çenber, Ebru; Durmaz, Atiye
    Abstract:Bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönemdeki 5 yaş grubu çocukların mutluluk kavramını nasıl betimlediklerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kıbrıs’ın Lefkoşa ilinde bulunan okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5 yaş grubu 52 kız 48 erkek olmak üzere 100 çocuk oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veriler çocuklarla bireysel olarak çalışılarak ve sorular yüz yüze sorularak elde edilmiştir. Sorulacak olan sorular araştırmacılar tarafından taslak olarak hazırlanarak Mutluluk Kavramı Soru Formu oluşturulmuş ve bu sorular için beş alan uzmanından görüş alınmıştır. Önerilere göre düzenlenen form 10 çocuğa pilot olarak uygulanmış, gelen dönütler doğrultusunda da gerekli düzeltmeler yapılarak form son şeklini almıştır. Formun geçerliği uzman görüşüne başvurularak sağlanmıştır Araştırma kapsamında çocuklara şu sorular sorulmuştur: “Mutluluk nedir?”, “Mutluluk nereden gelir?”, “İnsanlar nasıl mutlu olur?”, “Mutlu olmamız neden önemlidir?”, “Mutluluk için bir alet yapabilseydin bu nasıl bir alet olurdu?”. Çalışmaya katılan çocukların sorulan sorulara ilişkin açıklama ve ifadeleri nitel veri analiz çeşitlerinden içerik analizine tabi tutulmuştur ve çıkan sonuçlara göre kodlama yapılarak tablolaştırılmıştır. Çalışma sonucunda, mutluluk kavramı ile ilgili olarak çocukların daha çok yakından bildiği, deneyim yaşadığı nesne, kişi, durum, olay ve deneyimlerden yola çıkarak, kendilerini temel alarak ve kavramı somutlaştırarak betimlerde bulunduğu ifade edilebilir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim