Yazar "Dursun, Bahaddin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası ve teknoloji hakkındaki görüşlerinin incelenmesi(İnönü Üniversitesi, 2015) Dursun, BahaddinBu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerini incelemek ve öğretmen adaylarının bu görüşlerinin cinsiyet, mezun olduğu lise türü, öğrenim türü (normal yâda ikinci öğretim), sosyoekonomik düzey ve akademik düzey değişkenlerine göre farklılık olup olmadığını belirlemektir. Çalışmaya 2013-2014 öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 242 Fen Bilgisi Öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşlerini değerlendirmek için Aikenhead, Ryan ve Fleming (1989) tarafından deneysel yolla geliştirilen, sekiz kategoriden ve 114 çoktan seçmeli sorudan oluşan ''Bilim, Teknoloji ve Toplum Üzerine Görüşler'' (VOSTS) anketi içinden seçilen ve Türkçeye çevrilip adapte edilen 20 maddelik BDTÜG anketi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21.0 istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans (f), yüzde (%) ve ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Fen Bilgisi öğretmen adayları BDTÜG anketinin yedi maddesi için gerçekçi bakış acısına, altı maddesi için gerçekçi olmayan ama mantıklı olabilecek kabul edilebilir bakış acısına ve yedi maddesi için uygun veya mantıklı olmayan yetersiz bakış açısına sahip olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının yetersiz görüşlerinin tamamı, bilimsel bilginin karakteristik özellikleri yani bilimsel bilginin doğası ile ilgili maddelerde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın diğer sonuçlarında, öğretmen adaylarının demografik özelliklerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkileri ile ilgili; BDTÜG anketinin, akademik değişkeni düzeyinde dört maddesinde, cinsiyet değişkeni düzeyinde dört maddesinde, öğrenim türü değişkeni düzeyinde üç maddesinde, mezun olduğu lise değişkeni düzeyinde bir maddesinde ve sosyoekonomik değişkeni düzeyinde bir maddesinde anlamlı düzeyde farklılık olduğu, diğer maddelerde farklılık olmadığı tespit edilmiştir.











