Yazar "Eğri, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bireysel ses eğitimi dersi ile müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumların farklı değişkenler açısından incelenmesi(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2018) Engür, Doruk; Çeliktaş, Hatice; Eğri, MehmetMüzik öğretmeninin sesini doğru bir teknikle, etkili bir biçimde kullanması hem öğretmenin ses sağlığı hem de dersin verimliliği açısından önemlidir. Bu bakımdan öğretmen adaylarının müzik öğretmenliği programında yer alan “Bireysel Ses Eğitimi” dersine yönelik olumlu tutum geliştirmeleri beklenmektedir. Bu araştırmada Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin “Bireysel Ses Eğitimi” dersine yönelik tutumları ile mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu tutumların farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda kız öğrencilerin hem bireysel ses eğitimi dersine hem de mesleğe yönelik tutumlarının erkek öğrencilerden yüksek olduğu tespit edilmiştir. Son sınıf öğrencilerinin mesleğe yönelik tutum puanları birinci sınıf öğrencilerine göre daha düşük bulunmuştur. Bireysel çalgısı bağlama olan öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutumlarının diğer öğrencilere göre daha düşük olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum puanları hem genel akademik not ortalamaları ile hem de mesleğe yönelik tutum puanları ile pozitif yönde ilişkili bulunmuştur.