Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "EKMEKCİ, SEMA" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlkokul öğrencilerinin yazma hatalarının düzeltilmesi: Bir eylem araştırması
    (İnönü Üniversitesi, 2022) EKMEKCİ, SEMA
    Temel dil becerilerinden biri olan yazma, kullanılan en etkili ve kalıcı iletişim araçlarından biridir. İnsanların yazma becerisiyle, doğru ve hatasız anlaşabilmesi için içerik kadar yazının okunaklılığı ve şeklinin anlaşılabilir olması da önemlidir. Yazının okunaklılık ve anlamlandırılması açısından yazma hatalarından arındırılmış olması gerekir. Yazma hataları farklı boyutlarda incelenebilmektedir. Yazma hatası, yazı okunaklılığı, harf biçimi, harf atlama, harf karıştırma, ebat, eğim, boşluk ve çizgi takibi, noktalama işaretleri, sözcüğü yanlış yazma, imla hataları gibi birçok unsuru içerir. İlköğretim birinci sınıfta temeli atılan yazının, sınıf düzeyi arttıkça doğru, hızlı yazılmasının ve içeriğinin ön plana çıkmasıyla yazı biçimi olarak birçok hata oluşabilir. Hataların süreç içerisinde gözlenebilmesi, hatanın kalıcılığını engelleyebilir. Öğretmenler bu süreçte öğrencileri gözlemlemeli ve hataları düzeltmede yardımcı olacak etkinlikler planlayarak öğrencilere anında dönütte bulunabilmelidirler. Araştırmanın amacı ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin yazma hatalarının belirli etkinlik ve yöntemlerle düzeltilmesidir. Temel eğitim düzeyinde yazma hatalarının fark edilerek düzeltilmesi ilerleyen sınıf düzeylerinde ve sonrasında bireyin doğru ve güzel yazmasını sağlayabilir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Diyarbakır ili Çermik ilçesinde yer alan bir ilkokulun ikinci sınıfında öğrenim gören öğrencilerinden seçilmiştir. Öğrencilerin yazma hataları araştırmacı tarafından geliştirilen "Yazma Hataları Tespit Formu" ve "Dik Temel Harf Hata Tespit Formu" ile ortaya konmuştur. Süreçte elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Yazma hatalarının giderilmesine ve yazı okunaklılığının geliştirilmesine yönelik bir eylem planı hazırlanmıştır. Süreç içerisinde öğrencilere harf, kelime, cümle, metin ve noktalama işaretleri çalışmaları yaptırılmış ve yazı örnekleri incelenmiştir. Çalışmada yazma hatalarının düzeltilmesinde oluşturulan eylem planında harf, kelime, cümle ve metnin üzerinden gitme çalışmaları ve bakarak dikte etme çalışmaları uygulanmıştır. Öğrencilerin süreç içerisindeki gelişimine göre eylem planları düzeltilerek uygulanmış ve süreç sonunda toplanan yazı örnekleri incelenerek gelişimleri ortaya konmuştur. Bu detaylı inceleme sonucu, uygulanan etkinliklerin katılımcıların yazma hatalarının giderilmesi konusunda gözle görülür bir artışın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uygulama öncesi öğrencilerin harf biçim, kelime yazımı, imla noktalama ve genel bakış temalarında bulunun yazma hatalarını fazlasıyla yaptığı görülürken dikte ve kopyalama çalışmalarının uygulandığı süreç sonunda öğrencilerin bu hataları azalttığı görülmüştür. Anahtar Sözcükler: İlkokul, Yazma Hatası, Eylem Araştırması

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim