Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ediz, Çiçek" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Adölesan gebelere verilen psikososyal destek tabanlı psikoeğitimin anksiyete, depresyon ve algılanan sosyal desteğe etkisi
    (İnönü Üniversitesi, 2020) Ediz, Çiçek
    Adölesan Gebelere Verilen Psikososyal Destek Tabanlı Psikoeğitimin Anksiyete, Depresyon ve Algılanan Sosyal Desteğe Etkisi Amaç: Bu araştırma adölesan gebelere verilen psikososyal destek tabanlı psikoeğitimin anksiyete, depresyon ve algılanan sosyal desteğe etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Materyal ve Metod: Araştırma randomize kontrollü deneysel bir çalışma olarak Ocak 2020-Aralık 2020 tarihleri arasında Sağlık Bilimleri Üniversitesi Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kadın Doğum ve Hastalıkları Polikliniğinde yürütülmüştür. Araştırma, basit rastgele örnekleme yöntemi kullanılarak yaşları 15-19 olan toplam 105 gebe (deney grubu s= 50, kontrol grubu s=55) ile tamamlanmıştır. Veriler "Tanıtıcı Özellikler Formu", "BAE'', "EDSDÖ" ve "ÇBASDÖ" kullanılarak toplanmıştır. Deney grubundaki adölesan gebelere araştırmacı tarafından 8 oturumdan oluşan psikososyal destek tabanlı psikoeğitim verilmiştir. Kontrol grubuna herhangi bir girişim uygulanmamıştır. Verilerin analizinde; sayı, yüzdelik, ortalama, standart sapma, ki kare, bağımlı ve bağımsız gruplarda t testi uygulanmıştır. Bulgular: Deney grubundaki adölesan gebelerin anksiyete ve depresyon düzeylerinde eğitim sonrası puan ortalamalarında kontrol grubuna göre azalma, algılanan sosyal destek düzeyinde ise artma gösterdiği ve gruplar arası farkın istatistiksel olarak önemli olduğu belirlenmiştir (p˂0.05). Grup içi karşılaştırmada; deney grubu anksiyete, depresyon ve algılanan sosyal destek düzeyi ön test ve son test puan ortalamaları arasındaki farkın istatistiksel olarak önemli olduğu saptanmıştır (p˂0.05). Kontrol grubu grup içi karşılaştırmasında ise anksiyete, depresyon ve algılanan sosyal destek düzeylerindeki farkın istatistiksel olarak önemli olmadığı belirlenmiştir (p˃0.05). Sonuç: Psikososyal destek tabanlı psikoeğitimin adölesan gebelerin anksiyete ve depresyon düzeylerini azaltmada, algılanan sosyal destek düzeylerini arttırmada etkili olduğu belirlenmiştir. Psikiyatri hemşirelerinin adölesan gebeler için psikososyal müdahaleri planlama ve uygulamada aktif rol alarak, kültüre özgü müdahaleler geliştirmesi önerilebilir. Anahtar Kelimeler: Adölesan gebelik, algılanan sosyal destek, anksiyete, depresyon, psikiyatri hemşireliği, psikoeğitim, psikososyal destek.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim