Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ekmekci, Sema" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Covid-19 Pandemi Döneminde İlkokul 1. ve 2. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Hatalarının Belirlenmesi
    (2021) Ayten Kasa, Başak; Ekmekci, Sema
    Öz: Bu araştırmanın amacı Covid-19 pandemi döneminde ilkokul 1. ve 2. sınıfta okuyan öğrencilerinin yazım hatalarının belirlemek, bu öğrencilerin dikkat etmeleri gereken önemli yazım, imla ve noktalama kurallarını ne kadar göz önünde bulundurdukları ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. İnönü Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma etik kurulu 22.04.2021 tarihli 2021/8-37 sayılı karara göre etik izinler alınmıştır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin seviyesine uygun bir metinle dikte çalışması yapılarak öğrencilerden dokümanlar toplanmıştır. Dikte çalışmalarındaki metinler Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) belirlediği kitaplardan alınıp, uzman görüşüne sunularak belirlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları Diyarbakır Çermik ilçesindeki ilkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmada toplam 158 öğrenciye dikte ettirilen yazı verileri toplanmıştır. Birinci sınıftan 45 öğrenci, 2. sınıftan 80 öğrencinin yazı örnekleri incelemeye alınmıştır. Katılan 33 öğrencinin yazısı dikte çalışmasına hiç başlanmamasından veya yarım bırakılmasından kaynaklı incelemeye dâhil edilmemiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre ilkokul 1.sınıf öğrencilerinin en fazla harf karıştırma, cümle başı büyük harf hatası, harf çıkarma, kullanılmaması gereken yerde büyük harf kullanma; 2. sınıf öğrencilerinin en fazla cümle başı büyük harf hatası, özel isimde büyük harf hatası, harf karıştırma hatalarını yaptıkları tespit edilmiştir. Ayrıca 1. ve 2. sınıf öğrencilerinde çoğunlukla noktalama işaretlerine dikkat etmeden yazdıkları görülmektedir. Yazım hatalarının 2. sınıfta devam etmesi uzaktan eğitim sürecinde yazma çalışmalarının değerlendirmesinin ihmal edildiğinin göstergesi olabilir. Bu bağlamda telafi eğitimleriyle öğrencilerin yazım hatalarının giderilmesine yönelik etkinliklerin yapılması önerilebilir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İlkokul öğrencilerinin yazma hatalarının düzeltilmesi: Bir eylem araştırması
    (2022) Ekmekci, Sema; Ayten, Başak Kasa
    Temel dil becerilerinden biri olan yazma, kullanılan en etkili ve kalıcı iletişim araçlarından biridir. İnsanların yazma becerisiyle, doğru ve hatasız anlaşabilmesi için içerik kadar yazının okunaklılığı ve şeklinin anlaşılabilir olması da önemlidir. Yazının okunaklılık ve anlamlandırılması açısından yazma hatalarından arındırılmış olması gerekir. Yazma hatası, yazı okunaklılığı, harf biçimi, harf atlama, harf karıştırma, ebat, eğim, boşluk ve çizgi takibi, noktalama işaretleri, sözcüğü yanlış yazma, imla hataları gibi birçok unsuru içerir. Yazma hataların süreç içerisinde gözlenmesi, hataların kalıcılığını engelleyebilir. Temel eğitim düzeyinde yazma hatalarının fark edilerek düzeltilmesi ilerleyen sınıf düzeylerinde ve sonrasında bireyin doğru ve güzel yazmasını sağlayabilir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin yaptıkları yazma hatalarını düzeltmektedir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin yazma hataları araştırmacılar tarafından geliştirilen “Yazma Hataları Tespit Formu” ve “Dik Temel Harf Hata Tespit Formu” ile ortaya konmuştur. Süreçte elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Yazma hatalarının giderilmesine ve yazı okunaklılığının geliştirilmesine yönelik bir eylem planı hazırlanmıştır. Diyarbakır ili Çermik ilçesinde yer alan bir ilkokulda 2. sınıfta okuyan 4 öğrenciyle eylem planı gerçekleştirilmiştir. Süreç içerisinde öğrencilere harf, kelime, cümle, metin ve noktalama işaretleri çalışmaları yaptırılmış ve yazı örnekleri incelenmiştir. Çalışmada yazma hatalarının düzeltilmesinde oluşturulan eylem planında harf, kelime, cümle ve metnin üzerinden gitme çalışmaları ve bakarak dikte etme çalışmaları uygulanmıştır. Öğrencilerin süreç içerisindeki gelişimine göre eylem planları düzeltilerek uygulanmış ve süreç sonunda toplanan yazı örnekleri incelenerek gelişimleri ortaya konmuştur. Uygulama öncesi öğrencilerin harf biçim, kelime yazımı, imla noktalama ve genel bakış temalarında bulunun yazma hatalarını fazlasıyla yaptığı görülürken dikte ve kopyalama çalışmalarının uygulandığı süreç sonunda öğrencilerin bu hataları azalttığı görülmüştür

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim