Yazar "Emir, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çay tüketiminde tüketici davranışlarının belirlenmesi: Samsun ili örneği(2012) Kılıç, Osman; Gündüz, Orhan; Aydın, Gamze Eryılmaz; Emir, MuratSamsun ili Atakum ilçesi kentsel alanda yapılan araştırmanın amacı, ailelerin siya h çay tüketimdavranışlarının belirlenmesidir. Araştırma kapsamında, ailelerde gıda satın alma kararını veren 150kişiyle anket yapılmıştır. Araştırmada, ailelerin çay tüketim miktarları ile sosyo -ekonomiközellikleri arasındaki ilişki ki- kare testi kullanılarak analiz edilmiştir. Çay tüketim miktarı ileailedeki birey sayısı arasındaki ilişki, pozitif ve istatistiksel açıdan önemli bulunmuştur. Anketyapılan ailelerin %64 gibi büyük bir kısmında, gıda satın alma kararını kadınlar vermektedir. Gıdasatın alma kararını veren bireyin eğitimi ile gelir getiren bir işte çalışma durumu, ailelerin çaytüketim miktarlarını etkilemektedir. Araştırmada, ailelerin %75,33 gibi büyük bir kısmının çaydaaynı markayı tercih ettiği ve marka tercihinde en etkili faktörün ka lite olduğu tespit edilmiştir.











