Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Emre, Merve" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Fen bilgisi öğretmen adaylarının çözeltiler konusundaki kavram yanılgılarının iki aşamalı test ile belirlenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2022) Emre, Merve; Akyürek, Üyesı? Sultan Tı?bet
    Bu çalışmanın amacı Fen Bilgisi öğretmen adaylarının çözeltiler konusundaki kavram yanılgılarını iki aşamalı test ile belirlenmesidir. Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini uygun örneklem yöntemine göre 2021-2022 eğitim öğretim yılı İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programı 1.2.3.ve 4. sınıf da öğrenim gören 179 öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarının, çözelti tanımı, çözünme olayı, çözelti türleri, çözeltilerin koligatif özellikleri, derişim hesaplamaları, çözünürlüğe etki eden faktörler, grafik yorumlama gibi 7 alt başlık altında hazırlanan çözeltiler konusunda ki kavram yanılgılarını tespit etmek için 18 soruluk iki aşamalı test geliştirilmiştir. Geliştirilen testin ilk aşaması çoktan seçmeli ikinci aşaması açık uçlu olarak hazırlanmıştır. Testin güvenirliği KR 20 değeri 0,53 bulunmuştur. Testten elde edilen verilerin analizi SPSS 22.0 programıyla yapılmıştır. Öğretmen adaylarının testin birinci ve ikinci aşamasına verdikleri cevaplar frekans ve yüzdeleri verilerek yorumlanmıştır. Öğretmen adaylarının testin ikinci aşamasına verdikleri cevaplar, doğru seçenek- doğru gerekçe 3puan, yanlış cevap- doğru gerekçe 2 puan, doğru cevap- yanlış gerekçe 1 puan olarak değerlendirilmiştir. Çalışmanın alt problemleri, öğretmen adaylarının cinsiyet ve sınıf değişkene göre bilgi düzeylerinin belirlenmesidir. Alt problemlerin verileri testin birinci aşamasından elde edilerek yapılmıştır. Sınıf değişkenine göre bilgi düzeyinin belirlenmesi Kruskal Wallis H testiyle cinsiyet değişkenine göre bilgi düzeyinin belirlenmesi Mann Whitney U testiyle yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının çözeltiler konusunda çeşitli kavram yanılgılarına sahip oldukları ve çözeltiler konusunu yeni öğrenmiş olan öğrencilerin son sınıf öğrencilerine göre bilgi düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Çözeltiler konusunda geliştirilen iki aşamalı test öğretmen adaylarının kavram yanılgılarının tespit edilmesinde kullanılabilir. Anahtar Sözcükler: Fen Eğitimi, Kavram Yanılgısı, İki Aşamalı Test, Çözeltiler

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim