Yazar "Emre, Oğuz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Accident cases of children between 0-6 years brought to the emergency service(2019) Emre, Oğuz; Demirhan, Serap; Ulutaş, AyşegülAbstract: Aim: Childhood accidents can lead to consequences threatening the health of child. Especially, the accidents encountered by the child in early childhood are among the causes of death and serious disability. This study aimed to investigate what kind of accidents caused 0-6 age group children to be brought to pediatric emergency services and the frequency of these accidents increase in which age range. Material and Methods: In this study, the files of children, brought to the Pediatric Emergency Service of a Training and Research Hospital due to an accident between the dates of 01.06.2017 and 31.12.2017, were scanned and then examined retrospectively. Obtained data were assessed with SPSS 22.0 program and the frequency and percentage analysis were conducted. Results: 1409 children files that could be accessed in the hospital archive were examined; and it was seen that 0-2 age group children formed the 61.2% part of the cases brought due to accidents, % 57.7 of children were male according to gender data of accident data, while falling and poisoning cases were high in July and August, burn cases were high in December. It was found that the number of children with a diagnosis of falling was higher than other diagnoses. Conclusion: It is identified that adequate measures have not been taken for childhood accidents and the number of children having an accident is quite high for a 6-month period. It is important to inform parents to prevent accidents and to create a safe environment.Öğe KORUNMA İHTİYACI OLAN ÇOCUKLARIN YAŞAM BECERİLERİNE İLİŞKİN UZMAN GÖRÜŞLERİ(2024) Tendik, Yekta Yaray; Emre, OğuzBu çalışmanın amacı, korunma ihtiyacı olan çocukların yaşam becerilerine ilişkin uzman görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, korunma ihtiyacı olan çocuklarla çalışan 20 uzman (çocuk gelişimci, sosyal çalışmacı, sosyolog, psikolog ve eğitimci) oluşturmaktadır. Katılımcılar, korunma ihtiyacı olan çocuklarla bire bir çalışan, etkileşim kurmuş ve belirtilen meslekleri icra eden kamu görevlilerinden, amaçlı örnekleme yaklaşımından ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilmiştir Katılımcılara, Dünya Sağlık Örgütü’nün belirlediği yaşam becerileri temel alınarak, uzman önerileriyle hazırlanan görüşme formu kapsamında 8 açık uçlu soru sorulmuştur. Araştırmanın verileri, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Katılımcıların görüşleri; olumlu, olumsuz ve genelleme yapılamaz gibi ortak temalara ayrılmıştır. Bulgulara göre, katılımcıların korunma ihtiyacı olan çocukların yaşam becerilerine yönelik olumsuz görüşlerinin, olumlu görüşlerine göre daha fazla olduğu belirlenmiştir. Çocukların yaşam becerilerinde; olumlu ya da olumsuz deneyimlerinin etkisine, bireysel özelliklerine ve korundukları merkezin türüne göre farklılıklar olduğu belirlenmiştir.Öğe LITERACY-FÖRDERUNG VON KINDERN TÜRKISCHSTÄMMIGER MÜTTER IN DEUTSCHLAND(2019) Emre, OğuzÖz: Im deutschsprachigen Raum existieren immer noch wenige empirische Befunde über die Literacy-Förderungvon Kindern in Familien türkischer Herkunft. Diese Studie geht der Frage nach, wie Mütter der drittenEinwanderergeneration selbst ihre buch- und schriftbezogenen Aktivitäten mit ihren Kindern imKindergartenalter beschreiben. Dabei wird auch der Frage nachgegangen, inwieweit die sozioökonomischeStellung und das kulturelle Kapital der Eltern die Literacy-Förderung beeinflussen. Befragt wurden zwölfMütter anhand von halbstrukturierten Interviews. Die Daten wurden mit der qualitativen Inhaltsanalyse nachMayring ausgewertet. Diese Untersuchung zeigt, dass ethnische Zuschreibungen, wie dies in der Forschungz.T. vertreten wird, nicht der entscheidende Faktor für die literacy-bezogenen Aktivitäten ist. Soweit sichdieses anhand des kleinen Samples zeigen lässt, sind für Schwierigkeiten bei der Literacy-Förderung in denhier untersuchten türkischstämmigen Familien neben dem sozioökonomischen Status, Bildung und kulturellesKapital der Eltern ausschlaggebend.Öğe Öğretmenlerin Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Yeterlikleri, Öz Yeterlik Kaynakları ve Pozitif Öğretmenlik Becerileri Arasındaki İlişki(2020) Emre, Oğuz; Ulutaş, Ayşegül; İnci, Ramazan; Coşanay, Burcu; Ayanoğlu, Mine; Kaçmaz, Cihangir; Kay, Mehmet AkifÖz: Günümüzde öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların eğitimi, toplumsal bir sorun haline gelmiştir. Türkiye’de de bu konu ile ilgili yapılan araştırmalar sınırlı düzeydedir. Bu çalışmada, öğretmenlerin öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere yönelik yeterlikleri, öz yeterlik kaynakları ve pozitif öğretmenlik becerileri arasındaki ilişkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu, tesadüfen seçilen 25 resmi ilkokul ve 10 özel ilkokulda görev yapan toplam 317 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilere Yönelik Öğretmen Yeterlilikleri Ölçeği, Pozitif Öğretmen Ölçeği ve Öz Yeterlik Kaynakları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimleyici istatistikler ve Pearson Korelasyon katsayıları kullanılmıştır. Sonuçta; öğretmenlerin derste akış yaşatmak ile dikkate alma, güdüleme, derse odaklanma, dikkat toplama ve olumlu tutum arasında pozitif yönde, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır.Öğe Üniversite Öğrencilerinde Takıntılı Mesajlaşma ve Sosyotelizm İlişkisinin İncelenmesi(2023) Güley, Burcu; Keskinkılıç, Ayşegül Ulutaş; Emre, OğuzSosyotelizm, akıllı telefon gibi teknolojik araçlar kullanmakta iken bireylerin bulundukları ortamdan sosyal, duygusal ve psikolojik olarak uzaklaşması şeklinde ifade edilmektedir. Günümüzde özellikle ergenlerde sıklıkla görülen bu durumun nedenlerinden biri de telefon bağımlılığına bağlı gerçekleşen takıntılı mesajlaşma davranışıdır. Bu bağlamda sağlıklı gelişimin desteklenebilesi açısından takıntılı mesajlaşma ile sosyotelizm arasındaki ilişkinin incelenmesinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu düşünceden hareketle araştırmada üniversite öğrencilerinde takıntılı mesajlaşma ve sosyotelizm arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel araştırma yöntemi ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Muş Alparslan Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 343 önlisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Takıntılı Mesajlaşma Ölçeği” ve “Genel Sosyotelist Olma Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğrencilerin takıntılı mesajlaşma ile sosyotelist olma düzeyleri arasında pozitif yönlü yüksek düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir.