Yazar "Emre, Saliha" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Girişimcilik kültürü:Hofstede'in kültür boyutlarının Malatya uygulaması(İnönü Üniversitesi, 2007) Emre, SalihaKüreselleşme sürecinde günümüzün dev ekonomilerini ayakta tutan ve gelişmelerine destek veren en değerli güç kaynaklarından birisi girişimciliktir. Ancak girişimciliğin ekonomik büyümeyi hızlandırabilmesi için kültürel ortamın da uygun olması gerekmektedir. Bu maksatla çalışmamızın amacı ?Malatya `daki kültürel ortamın girişimciliğin gelişmesine uygunluk derecesini araştırmak ?şeklinde belirlenmiştir. Araştırmada Malatya Ticaret ve Sanayi Odasına kayıtlı 100 firmada anket uygulanmış ve 86 tanesi değerlendirmeye alınmıştır. Uygulanan istatistik analizler sonucunda Malatya `daki kültürel ortamın girişimciliğin gelişimi açısından çok düşük derecede uygun olduğu saptanmıştÖğe Kadın girişimcilerin kültür ve cinsiyet kaynaklı zorlukları aşabileceklerine ilişkin inançları ve bir araştırma(İnönü Üniversitesi, 2013) Emre, SalihaGirişimci; "fırsatları sezen ve elde eden, bu fırsatları uygulanabilir ve pazarlanabilir fikirler haline getiren; buna zamanı, çabası ve yetenekleri ile değer ekleyen; bunun için piyasadaki riskleri üstlenen ve bu çabalardan gelecek kazancı sezebilen; bilgiye ve değer yaratacak düşünce sistemine sahip olan yenilikçi kişi" olarak tanımlanmaktadır. Cinsiyet" ise girişimci zihniyetinin oluşumunda etkili olacağı vurgulanan bireysel özelliklerden birisidir. Günümüzde dünya nüfusunun yaklaşık yarısı, kadınlar tarafından oluşturulmasına ve kadının tarihsel süreç içinde, değişen biçim ve statülerde çeşitli ekonomik faaliyetlere katılmış olmasına karşılık toplum tarafından kadın, bağımsız bir birey olarak değerlendirilmemektedir. Tarihin farklı dönemlerinde kadın toplumsal cinsiyet hiyerarşisinde kısmen kendini göstermiş olsa da kadına karşı negatif bakış açısı genel olarak çokta değişmemiştir. Kültürel sistem her aşamada insanları yönlendirir ve her kültür kendine özgü farklılaşan değerler, davranış biçimleri, simgeler ve sonuçta farklı bir çalışan insan modeli üretir. Kültürün kadın girişimcilerin kadın olmaktan kaynaklanan zorlukları aşabileceklerine ilişkin inançlarını etkilediği varsayılmaktadır. Bu uygulamada yukarıda verilen bilgiler doğrultusunda bir araştırma yapılmıştır. Bu uygulamada Kadın girişimcilerin kültür boyutları ile kadın olmaktan kaynaklanan zorlukları aşabileceklerine ilişkin inançları arasındaki ilişki araştırılmış, TRB I VE TRC I Bölgelerindeki kadın girişimciler üzerinde anket çalışması yapılarak SPSS 18 programı yardımıyla değerlendirilmiştir.











