Yazar "Erdem, Emine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İNTÖRN HEMŞİRELERDE MESLEKİ DEĞERLER VE ETİK DUYARLILIK(2019) Caner, Nuray; Sezer Efe, Yağmur; Erdem, Emine; Başdaş, Öznur; Bayat, Meral; Yıldırım, MaksudeAbstract: Giriş: Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin hemşireliğeilişkin bilgi, beceri, tutum, mesleki değerler ve etik ilkeleri içselleştirmesi beklenmektedir. Bu tanımlayıcı çalışma, intörn hemşirelerin mesleki değerlerinin ve etikduyarlılıklarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Bu çalışma, bir Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik son sınıf öğrencileri (n=139) ile gerçekleştirilmiştir. Etik kurul, kurum izni ve bireysel onam alınan buçalışmada veriler; anket formu, Hemşirelerin MeslekiDeğerleri Ölçeği ve Byrd’nin Hemşirelere Yönelik EtikDuyarlılık Testi ile toplanmıştır.Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %84.9’ununkız olduğu, %56.8’inin hemşirelik bölümünü isteyerekseçtiği, %55.4’ünün mezuniyet sonrası iş bulma imkanıdaha fazla olduğu için hemşirelik mesleğini tercih ettiğibelirlenmiştir. Öğrencilerin %69.8’inin etik duyarlılıkları orta düzeyde bulunmuş olup, mesleğini seven öğrencilerin etik duyarlılıklarının daha iyi olduğu saptanmıştır (p<0.05). Ayrıca kız öğrencilerin, hemşirelikmesleğine isteyerek seçenlerin, hemşirelik mesleğiniseven ve mesleğini değiştirmek istemeyen öğrencilerinmesleki değerlerinin daha iyi olduğu belirlenmiştir(p>0.05).Sonuç: Çalışmada öğrencilerin cinsiyetinin, mesleğisevme ve mesleği isteyerek tercih etme durumlarınınetik duyarlılık düzeyleri ve mesleki değerleri üzerindeetkili olduğu bulunmuştur. Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin mesleki değerleri ve etik duyarlılıklarınıngeliştirilmesine yönelik yapılacak faaliyetler ve eğitimmüfredatı düzenlemeleri hemşirelik mesleğinin gelişimiaçısından önemlidir.