Yazar "Erk, Serhat Onur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Etik açıdan ilköğretim sosyal bilgiler eğitimi programının eleştirel olarak değerlendirilmesi(İnönü Üniversitesi, 2009) Erk, Serhat OnurBu tezde öncelikle Sosyal Bilgiler dersi eğitimi; Sosyal Bilgiler dersinin ne anlama geldiği, Sosyal Bilgiler dersinin amaçları, içeriği ve mevcut değerlendirmenin nasıl yapıldığı ele alınmıştır. Bu değerlendirmenin ardından mevcut sorunlar incelenmiştir ve Sosyal Bilgiler dersinin AB üyeliğine hazırlanan Türkiye için önemine yer verilmiştir. Mevcut Sosyal Bilgiler dersi incelendikten sonra etik kavramı ele alınmıştır. Etiğin anlamı ve diğer bilimler ve öğretilerle olan ilişkisine değinilmiştir. Etik kavramını içine alan bir Sosyal Bilgiler dersinde, mevcut durumdan farklı olması gereken amaçlar, içerik ve değerlendirme süreçleri ele alınmıştır. Bu çalışmada alan yazında Sosyal Bilgiler ve etik eğitimini konu alan araştırmalar ve kaynaklar incelenmiştir. Bu çalışmaların ortaya koydukları veriler ışığında bazı sorunların tespiti yapılmıştır. Bu sorunların giderilmesi için alınabilecek tedbirler hakkında bilgi verilmeye çalışılmıştır. Son olarak, Sosyal Bilgiler dersindeki etik eğitimi hakkında genel bir değerlendirme ışığı altında ulaşılan sonuçlara ve çözüm önerilerine değinilmiştir.











