Yazar "Eroğlu, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Malatya İlindeki Atık Plastiklerin Dizel Motor Yakıtı Olarak Değerlendirilmesi(2021) Behçet, Rasim; Eroğlu, AliBu çalışmada, Malatya ilindeki atık plastiklerin geri dönüşümünün sağlanması ve geri dönüşümü yapılan atık plastiklerin sıvılaştırılarak bir dizel motorda yakıt olarak test edilmesi hedeflenmiştir. Bu amaca yönelik olarak geri dönüşümü yapılan atık plastiklerin sıvılaştırılması için yöntem olarak piroliz proses tekniği kullanılmıştır. Bununla beraber, atık plastik kaynaklı piroliz sıvısı elde edebilmek için hammadde olarak da Malatya ilinde atık hale gelen farklı tür plastik şişe ve kapakları ile atık enjektörler kullanılmıştır. Piroliz yönemi ile atık plastiklerden elde edilen piroliz sıvısı, hacimsel olarak %20 oranında standart dizel yakıtı (SDY) ile karıştırılarak APY20 olarak isimlendirilen karışım yakıt elde edilmiştir. SDY ve APY20 yakıtları, su ile soğutmalı ve tek silindirli bir dizel motorda test edilerek yakıtların motor performans ve emisyon değerleri karşılaştırılmıştır. Yapılan deneyler sonucunda SDY’e göre APY20 karışım yakıtın motor momenti ve motor gücü değerlerinde azalma gerçekleşirken özgül yakıt tüketimi değerlerinde ise artış görülmüştür. Ayrıca, karışım yakıtın CO, HC ve CO2 emisyon değerleri dizel yakıta göre artarken NOx emisyon değerlerinde azalma görülmüştür.Öğe Malatya'daki atık plastiklerden piroliz yöntemiyle alternatif yakıt üretilmesi ve içten yanmalı bir motorda yakıt olarak kullanılması(İnönü Üniversitesi, 2019) Eroğlu, AliBu tezde, Malatya ilindeki atık plastiklerden piroliz yöntemiyle alternatif yakıt elde edilmesi ve bu yakıtı dizel yakıtla karıştırarak tek silindirli dizel bir motorda analizi deneysel olarak yapılmıştır. İlk olarak alternatif yakıt elde etmek için atık plastikler piroliz reaktöründe 450 °C 'de yaklaşık 20-25 dakika ısıl işleme tabi tutulmuştur. İkinci olarak ise bu sıcaklıkta elde edilen ürünler destilasyon işlemine tabi tutularak 216 °C ile 450 °C kaynama noktasına sahip olan ve atık plastik kaynaklı alternatif yakıtı oluşturan ürünler dereceli şişelerde toplanmıştır. Daha sonra atık plastik kaynaklı alternatif yakıt hacimsel olarak farklı oranlarda standart dizel yakıt (SDY) ile karıştırılarak karışım yakıtlar oluşturulmuştur. Karışım içerisindeki atık plastik kaynaklı alternatif yakıtın oranına bağlı olarak karışım yakıtlar; APY10 (%90 dizel, %10 APY), APY20 (%80 dizel, %20 AY), APEY10 (%80 dizel, %10 APY, %10 etanol) şeklinde isimlendirilmiştir. Test yakıtları 1000, 1500, 2000, 2500, ve 3000 devir sayılarında ayrı ayrı tek silindirli dizel motorda test edilmiş ve motor testlerinde kullanılan karışım yakıtların motor performans (motor gücü, motor torku, özgül yakıt tüketimi) ve egzoz emisyonları (CO, CO2, UHC) üzerindeki etkisi SDY ile karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Motor testlerinden elde edilen verilere göre; karışım içerisindeki atık plastik kaynaklı alternatif yakıt oranı arttıkça motor gücü ve motor torku değerlerinde azalma gerçekleşirken özgül yakıt tüketimi ve egzoz emisyon değerlerinde artma gözlemlenmiştir.