Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erol, Alişan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Uluslararası Mevlana Anadolu İmam Hatip lisesinde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin uyum deneyimlerinin incelenmesi
    (İnönü Üniversitesi, 2022) Erol, Alişan
    Bu araştırmanın amacı, Uluslararası Mevlana Anadolu İmam Hatip Lisesinde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin eğitsel, sosyal, kültürel ve dilsel faktörler açısından yaşamış oldukları deneyimleri inceleyerek, uyum durumlarını ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak görüşme, gözlem ve doküman inceleme teknikleri kullanılmıştır. Çalışma grubunu farklı ülkelerden gelen 20 uluslararası öğrenci oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış 11 soru ile mülakatlar gerçekleştirilmiş, okulda gerekli gözlemler yapılmış, gerekli dokümanlar incelenmiş ve elde edilen veriler analiz edilerek bulgular raporlaştırılmıştır. Uluslararası öğrencilerin uyum durumlarının incelendiği çalışmada elde edilen bulgular 7 temada bunlara bağlı 20 kategoride oluşmuştur. Ana temalar olarak tercih nedenleri, Türkiye hakkındaki düşünceleri, kültürel uyum durumları, sosyal uyum durumları, eğitim uyumu durumları, dil uyumu durumları, tavsiyeler ve beklentiler şeklindedir. Sonuç olarak öğrencilerin sosyal ve kültürel uyumları bütünleşme yaklaşımına uygun bir tutum içerisinde gerçekleşmiştir. Uluslararası öğrencilerin sosyal, kültürel, akademik ve dil uyumlarında çeşitli zorluk ve sorunlarla karşılaştıkları görülmüştür. Bu zorluk ve sorunların uyum durumlarını etkilediği sonucuna varılmıştır. Çalışma sonuçlandırılarak öğrencilerin uyum durumlarında karşılaştıkları zorluk, sorun ve öğrenci beklentileri dikkate alınarak birtakım önerilerde bulunulmuştur.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim