Yazar "Erol, Sedat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Tema ve Değer Eğilimlerinin İncelenmesi(2020) Erdem, İlhan; Erol, SedatAktif öğrenme, çoklu zekâ, yapılandırmacı yaklaşım gibi çağdaş eğitim yaklaşımlarının benimsenmesiyle birlikte öğrenciler, geleneksel eğitim anlayışındaki pasif rollerinden sıyrılıp öğrenme sürecinin aktif bir ögesi hâline gelmiştir. Öğrenci merkezli eğitim anlayışının önemli bir kazanımı olarak öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar, ilgi, istek ve ihtiyaçları öğrenim sürecinin çıkış noktası olmuştur. Bu bağlamda öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını yansıtan eğilimlerinin belirlenmesi önemli bir durumdur. Bu araştırmanın amacı, ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin tema ve değer eğilimlerini belirlemek ve betimlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim (fenomenoloji) kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Adıyaman ilinde bir ortaokulda 2015-2016 öğretim yılında 6. sınıf düzeyinde öğrenim gören 68 öğrenci oluşturmaktadır.3Araştırmada verileri elde etmek amacıyla serbest yazma etkinliği düzenlenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; öğrencilerin değerler, okuma kültürü, vatandaşlık ve Atatürkçülük temalarına eğilimlerinin yüksek oranda olduğu ve tema eğilimlerinin 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan temalarla büyük ölçüde örtüştüğü tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin on sekiz kategoride toplanan zengin bir değerler dünyasına sahip olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlardan hareketle, “kavramlar ve çağrışımlar” temasının yeni programa dâhil edilmesi, öğrencilerin “aile birliğine önem verme” hususunda gösterdiği hassasiyet doğrultusunda rehberlik ve psikolojik danışmanlık vb. alanlarla disiplinler arası çalışmaların yapılması, sahip olunan değerler dünyasının adalet ve öz denetim gibi kök değerlere yönelik etkinliklerle daha da zenginleştirilmesi önerilmiştir.Öğe Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde eğitsel oyunların kullanımı(İnönü Üniversitesi, 2019) Erol, SedatBu araştırmanın amacı, eğitsel oyunların yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kazanımlara ulaşmada, öğrencinin başarısına, derse karşı tutumuna ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisini belirlemektir. Araştırmada ayrıca bazı demografik özelliklere bağlı olarak öğrenci başarısı ve derse karşı tutumlarda görülen değişimlerin incelenmesi de amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Adıyaman Halk Eğitim Merkezinde, başlangıç (A1) düzeyinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 8-12 yaş grubundaki öğrencilerden seçilmiştir. Başarı puanı, cinsiyet, yaş ve Türkiye'de bulunma süresi gibi değişkenler bakımından eşleştirilmiş 20 kişilik deney ve kontrol grubu oluşturulmuştur. Araştırmada, hem nitel hem de nicel araştırma yöntemlerinin birlikte yer aldığı karma yöntemlerden açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda eşleştirilmiş ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen, nitel boyutunda ise yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; "Başlangıç (A1) Düzeyi Türkçe Yeterlik Sınavı", "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Çocuklara Yönelik Tutum Ölçeği" ve yarı yapılandırılmış görüşme formu araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Ayrıca araştırmanın uygulama basamağında kullanılan yapılandırılmış eğitsel oyunlar da araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Başarı testinden ve tutum ölçeğinden elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 23. 0 istatistik paket programı, görüşmeden elde edilen nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, eğitsel oyunlarla öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında deney grubu lehine anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde eğitsel oyunların kullanımının öğrenci başarısını artırdığı, kalıcı öğrenme ve olumlu tutum geliştirmeyi sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin eğitsel oyunlarla ilgili olumlu duygu ve düşüncelere sahip olduğu tespit edilmiştir. Anahtar sözcükler: Yabancı dil, Türkçe, eğitsel oyun, yöntem ve teknikler.Öğe Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Eğitsel Oyunların Kullanımının Akademik Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi(2021) Erol, Sedat; Erdem, İlhan; Akkaya, AhmetBu araştırmanın amacı, eğitsel oyunların yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kazanımlara ulaşmada, öğrencinin başarısına, derse karşı tutumuna ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Adıyaman Halk Eğitim Merkezinde, başlangıç (A1) düzeyinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 8-12 yaş grubundaki öğrencilerden seçilmiştir. Eşleştirilmiş ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak, Erol (2019) tarafından geliştirilen “Başlangıç (A1) Düzeyi Türkçe Yeterlik Sınavı” ve “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Çocuklara Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde eğitsel oyunların kullanımının öğrenci başarısını artırdığı, kalıcı öğrenme ve olumlu tutum geliştirmeyi sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.