Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Eroy, Ozan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Effects of Maqams in Music on Anxiety: A Preliminary, Randomized Controlled Trial
    (Innovision Professional Media, 2023) Gulmez, Hakan; Eroy, Ozan
    Introduction center dot Music is widely used to reduce anxiety, and the beneficial effects of music on anxiety are well established. Maqams represent a system of melodic modes used in traditional Turkish music. Different maqams may have different effects on anxiety. Objective center dot The current study intended to investigate the effects of Hicaz and Huseyni maqams on anxiety and to evaluate whether a difference in effects exists. Design center dot The research team performed a preliminary, randomized controlled trial. Setting center dot The study took place in the Department of Family Medicine, Faculty of Medicine and the Department of Music, Faculty of Fine Arts, at Izmir Democracy University in Izmir, Turkey. Participants center dot The participants were 87 volunteers between the ages of 18 and 27, who were students studying at the university. Intervention center dot The participants were randomly divided into three groups, with 29 participants in each group. One intervention group listened to the music in the Hicaz maqam-the Hicaz group-and the second listed to the music in the Huseyni maqam-the Huseyni group-for 30 minutes a day for a week. The control group received no intervention. Outcome Measures center dot The Beck Anxiety Inventory (BAI) was used to measure participants' level of anxiety. Results center dot No significant differences existed between the three groups in the BAI scores at baseline (P =.97). For the Hicaz and Huseyni groups, a significant decrease was found in the mean BAI scores between baseline and postintervention (P <.001), but no statistically significant difference was found for the control group (P =.29). No statistically significant difference in the BAI scores existed postintervention between the Hicaz and the Huseyni groups (P =.66) or between the Hicaz group and the control group (P =.06), but a statistically significant difference did exist between the Huseyni and the control groups (P =.01). Conclusions center dot Listening to music is an effective auxiliary method for reducing anxiety. The type of music to which an individual listens can affect this benefit, with some types having a greater positive effect than others.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türk müziği ezgilerinin modern armoniyle düzenlenerek piyano eğitiminde kullanılması
    (İnönü Üniversitesi, 2014) Eroy, Ozan
    Araştırma ile Türkiye'de lisans düzeyinde piyano eğitimi gören öğrenciler için, modern armoni ile çok seslendirilen Türk Müziği ezgilerinin, öğrencilerin çalmadaki performanslarına olan etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda araştırmada gerçek deneme modellerinden "tek grup ön test-son test desen" kullanılmıştır.Araştırmaya literatür taraması ile başlanmıştır. Uzman görüşleri doğrultusunda TRT Türk Halk Müziği repertuarından seçilen beş adet türkü ile ayrıca bestelenen dört adet çalışma öğrencilerin teknik seviyelerine uygun olarak modern armoni ile çok seslendirilmiştir. Türkülerin makamları Hüseyni, Uşşak, Hicaz ve Segah olarak belirlenmiştir. Bestelenen dört adet çalışma da düzenlenen türkülere paralel olarak Hüseyni, Segah, Uşşak ve Hicaz ve makamlarındadır. Dört makamdan oluşan toplamda dokuz adet parça üç uzmana gönderilmiş ve uzman değerlendirmeleri sonucunda çalışmalarda düzeltmeler yapılmıştır.Araştırmanın deneysel evresinde 12 denek ile çalışılmıştır. Öğrenciler dokuz adet çalışma içerisinden iki türkü düzenleme ve iki beste ile toplamda dört parça seçmişlerdir. Deneysel çalışma bir sömestr süre olan 14 hafta ile sınırlandırılmıştır. Deneysel çalışmanın ilk aşamasında öğrencilerin seçtikleri dört adet çalışmanın her biri için 1/2 saatlik deşifre performanslarının video kayıtları (öntest) alınmıştır ve üç uzmana değerlendirilmek üzere video kayıtları gönderilmiştir. Çalışmanın ikinci aşamasında öğrenciler 12 hafta boyunca parçalara çalıştırılmıştır. Üçüncü ve son aşamada öğrencilerin parçaları çalma performansları tekrar video kaydına (sontest) alınıp üç uzmana gönderilmiştir. Daha sonra üç uzman tarafından öğrencilerin performansları için verilen puanlar ile alınan verileri analiz etmek için SPSS 17.0 paket programı kullanılmış olup sonuçların elde edilmesi aşamasında Wilcoxon İşaretli Sıralar testinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda dokuz çalışmadan beş tanesinin yapılan ön-test son-test değerlendirmeleri sonrasında, son-test puanları lehine anlamlı bir artış olduğu görülmesine rağmen, diğer dört testte son-test lehine anlamlı farklılık ortaya çıkmadığı sonucuna varılmıştır.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim