Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ersoy, Esra" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaokul ve lise öğrencilerinin akademik destek algıları ile okul yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişki
    (İnönü Üniversitesi, 2020) Ersoy, Esra
    Bu araştırmanın temel amacı ortaokul ve lise öğrencilerinin akademik destek algıları ile okul yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanında öğrencilerin anne-baba, öğretmen ve arkadaşlarından algıladıkları akademik desteğin ne düzeyde olduğu ve bu destek türlerinin öğrencilerin okul yaşamına ilişkin doyum düzeyi üzerinde nasıl etkilerinin olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel, nedensel karşılaştırılmalı ve ilişkisel model bir arada kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Malatya ili Darende ilçe merkezinde ortaokul ve lise düzeyinde eğitim veren okullarda öğrenim gören 2183 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise ilçe merkezindeki okullardan tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 972 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak "Akademik Destek Ölçeği" ve "Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeği (ÇÖYDÖ) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler, t testi, varyans analizi ve basit regresyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda öğrencilerin en fazla desteği öğretmenlerinden, daha sonra anne baba ve arkadaşlarından aldığı belirlenmiştir. Ortaokul öğrencilerinin lise öğrencilerine göre anne babalarını ve öğretmenlerini daha destekleyici algıladıkları, lise öğrencilerinin ise arkadaşlarını daha fazla destekleyici algıladıkları tespit edilmiştir. Bununla birlikte ortaokul öğrencilerinin okul yaşam doyum düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kız öğrencilerin öğretmenlerini ve arkadaşlarını erkek öğrencilere göre daha destekleyici algıladıkları ve okul yaşantılarından daha fazla doyum aldıkları belirlenmiştir. Sınıf düzeyi değişkenine göre yapılan analizlerde hem ortaokul hem de lise öğrencilerinde sınıf düzeyi arttıkça akademik destek ve okul yaşam doyum düzeylerinin azaldığı belirlenmiştir. Not ortalaması değişkenine göre yapılan analiz sonuçlarına göre not ortalaması arttıkça algılanan akademik desteğin ve okul yaşam doyumunun arttığı belirlenmiştir. Anne-baba desteği, arkadaş desteği ve öğretmen desteğinin okul yaşam doyumu düzeyinin anlamlı yordayıcıları olduğu, bu üç değişkenin okul yaşam doyumuna ilişkin değişimin yaklaşık %26'sını açıkladıkları tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Akademik destek, aile desteği, öğretmen desteği, arkadaş desteği, okul yaşam doyumu.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim