Yazar "Ezer, Feyzullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Covid-19 Sürecinde Sosyal Bilgiler Dersinde Eğitim Bilişim Ağı Platformunu Kullanmaya Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri(2021) Aksüt, Selda; Ezer, FeyzullahÖz Araştırmanın amacı Covid-19 sürecinde Sosyal Bilgiler dersinde Eğitim Bilişim Ağı platformunu kullanmaya yönelik Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden biri olan olgubilim desenine uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar dönemi Elazığ il merkezinde yer alan on ortaokulda görev yapan 25 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçsal örnekleme yöntemlerinden biri olan kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenmiştir. Araştırma verileri görüşme yöntemi ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yönteminden ve verilerin değerlendirilmesinde nitel veri analiz programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin, Eğitim Bilişim Ağı’nı zengin ve gelişen bir kaynak havuzu, sosyal eğitim platformu ve herkese açık olan ücretsiz bir sosyal ağ olarak ifade ettikleri belirlenmiştir. Sosyal Bilgiler öğretiminde Eğitim Bilişim Ağı’nın öğrenme üzerinde bireysel ve bağımsız öğrenme ve kalıcı öğrenme açısından önemli katkılarının olduğu görülmüştür. Eğitim Bilişim Ağı’dan öğrencilerin daha fazla yararlanabilmeleri için bireyselleştirilmiş içeriklere daha çok yer verilebilir. Ayrıca Eğitim Bilişim Ağı’nda Sosyal Bilgiler dersinde konularının işlenmesinin daha verimli olabilmesi ve öğrenciler için daha ilgi çekici olabilmesi için harita, tablo ve grafik sayıları artırılabilir.Öğe DÜNYA EKONOMİK KRİZİ SONRASI TÜRKİYE’NİN DEVLETÇİLİĞE İNTİKALİ VE İZLEMİŞ OLDUĞU KALKINMA POLİTİKALARI(2019) Ezer, FeyzullahÖz:Cumhuriyet’in kuruluşundan itibaren uygulanan ekonomipolitikalarının temeli 1923 yılında İzmir’de gerçekleştirilen İzmir İktisatKongresi’nde alınan kararlara dayanmaktadır. Kongre sonunda alınankararlarda hakim olan ortak görüş, ekonomik faaliyetlerin piyasakurallarına göre yapılması ve mümkün mertebe devletin müdahaleetmemesi gerektiği yönünde şekillenmiştir. Liberal düşünceye dayananbu uygulama 1930 yılına kadar ağırlıklı olarak uygulanmıştır. AslındaLozan Barışı ’da özellikle gümrük uygulamaları bakımından 1929 yılınakadar devletin ekonomiye müdahale etmesini önleyen hükümleriçermektedir.1929 yılında ekonomideki en büyük olumsuzluk, New Yorkborsasında patlak veren ve dünya ticaretini derinden etkileyen DünyaEkonomik Krizi olmuştur. Kriz dünya tarım ürünleri piyasalarını durmanoktasına getirmiş ve bu durumdan Türk ekonomisi de olumsuzetkilenmiştir. Türkiye gelişmeleri yakından takip ederek devletbütçesinin asgari seviyede etkilenmesi için gerekli önlemleri almayaçalışmıştır. Ekonomik Kriz'den olumsuz etkilenen Türkiye yatırımyapabilmek amacıyla liberal sistemden devletçilik uygulamasına geçişibaşlatmıştır.Türkiye’de 1930 sonrası özel sektörün yapamadığı yatırımlarınsanayi planı çerçevesinde devlet eliyle yapılması projesi başlatılmıştır.1930 yılında Sivas ziyaretinde bulunan dönemin Başbakanı İsmetİnönü, ziyaret sırasında yapmış olduğu konuşmada, devletçilikkonusunu gündemine alarak, hedeflerinin ılımlı devletçilik esasınadayandığını belirtmiştir. Ayrıca konu ile ilgili olarak Atatürk’te yapmış olduğu açıklamada, Türk Devleti’nin gayesinin özel sektörün sahipolduğu bütün yatırımlara el koyarak üretimi engelleyen sosyalizmyöntemine dayanan bir sistem olmadığını, özel sektörün yapamadığıyatırımların devlet eliyle yapılmasından ibaret olduğunu açıklamıştır.1933 yılından itibaren uygulanmasına geçilen devletçilik politikasıyla,ekonomide devletin daha aktif olması planlanmıştır.Öğe Supply and subsistence / feeding of second battle of İnönü(2013) Ezer, FeyzullahÖz:II. İnönü Savaşının Milli Mücadelenin kazanılmasında oldukça önemli bir yeri vardır. Bu savaşın kazanılmasıyla birlikte Türk Milletinin Milli Mücadeleye olan azim ve inancı iyice pekişmiştir. Ancak bu savaş kolay kazanılmamıştır. Savaştan önce, donanımlı Yunan kuvvetleri karşısında, Türk kuvvetlerinin ikmal, iaşe ve ulaştırma faaliyetleri büyük zorluklarla gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. Bu ikmal ve iaşenin sağlanmasında, İtilaf Devletleri tarafından el konularak depolarda muhafaza edilen silah ve cephanenin bir kısmının tekrar elde edilmesi, diğer cephelerden aktarılan silah ve cephanelerle dış ülkelerden yardım ve satın alma yoluyla temin edilen silah ve cephanenin önemli katkıları olmuştur.Öğe TEKÂLİF-İ MİLLİYE EMİRLERİ VE TATBİKATI(Turkish Studies (Elektronik), 2014) Ezer, FeyzullahÖz:Osmanlı Devleti İttifak Devletleri safında katılmış olduğu Birinci Dünya Savaşı'nı kaybederek Mondros Mütarekesi'ni imzalamak zorunda kalmıştır. Savaştan galip ayrılan İtilaf Devletleri Mütareke'nin imzalanmasından kısa bir süre sonra Osmanlı topraklarını paylaşmak üzere işgal hareketini başlatmışlardır. Yabancı işgal ve istilaları karşısında sessiz kalmayan Türk Milleti tepkisini göstererek Mustafa Kemal Paşa önderliğinde büyük bir direniş harekâtı başlatmıştır. Osmanlı Devleti'nin zor durumda olması ve Batılı devletlerinde desteği ile Yunanistan 15 Mayıs 1919'da İzmir'i işgal etmiştir. İşgali genişletmek amacıyla harekete geçen Yunan kuvvetleri, Türk kuvvetleri ile yapmış oldukları I. ve II. İnönü Savaşlarını kaybetmişlerdir. Bu gelişmeler üzerine Yunanistan yeni bir seferberlik ilan ederek askeri gücünü artırmış ve 10 Temmuz 1921'de tekrar harekete geçerek, Afyon, Kütahya ve Eskişehir'i işgal etmiştir. Bu durum karşısında Mustafa Kemal Paşa, Türk Ordusu'na Sakarya'nın doğusuna çekilme emrini vermiştir. Eskişehir-Kütahya Muharebesi'nde uğranılan başarısızlık ve Ordu'nun Sakarya'nın doğusuna çekilmesi kamuoyunda tepkilere yol açmıştır. Durumun düzeltilebilmesi amacıyla TBMM tarafından 5 Ağustos 1921'de Mustafa Kemal Paşa'ya Meclisin yetkilerini de kullanmak üzere Başkumandanlık görevi verilmiştir. Mustafa Kemal Paşa Başkumandanlık yetkisini kullanarak, Ordunun donatılması ve güçlendirilmesi amacıyla 7-8 Ağustos 1921'de Tekâlif-i Milliye (Milli Vergi) Emirlerini yayımlamıştır. Türk Ordusunun ihtiyacı olan yiyecek, giyecek, silah, cephane, ulaşım, haberleşme, sağlık vd. her türlü malzeme ve hizmeti kapsayan Tekâlifi Milliye Emirleri, Milli Mücadele'nin sonuna kadar uygulanmıştır. Türk Milletinin maddi-manevi bütün kaynaklarını seferber etmek suretiyle, cephe gerisindeki halkında katılımını sağlayan bu emirlerin, Milli Mücadelenin kazanılmasında büyük katkıları olmuşturÖğe The views of pre-service social studies teachers on values education and values included in social studies curriculum(İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2020) Ezer, Feyzullah; Kınacı, Müşerref KübraÖz Bu araştırma, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının değerler eğitimine ve Sosyal Bilgiler öğretim programında yer alan değerlere yönelik görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımına uygun olan durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, gönüllülük esasına dayalı olarak, amaçsal örnekleme yöntemlerinden biri olan kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenmiştir. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Elazığ Fırat Üniversitesi, Malatya İnönü Üniversitesi ve Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören Sosyal Bilgiler öğrencileri ile yapılmıştır. Araştırma verileri görüşme tekniği ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiş ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma verileri nitel veri analiz programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular değerlendirildiğinde, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının değerler eğitimine ve Sosyal Bilgiler öğretim programında yer alan değerlere yönelik görüşlerine bakıldığında değer kavramının ve değer eğitiminin farkında oldukları, değer eğitiminin sadece okul ile sınırlı kalmadığını bu eğitimin ailede verilebileceği gibi yaşam boyu sürebileceğini ifade ettikleri belirlenmiştir. Sosyal Bilgiler dersinin değerler eğitiminde ki rolünün, etkili vatandaş yetiştirme, ulusal ve evrensel değerlere sahip çıkma ve kültürel değerleri koruma adına önemli bir yere sahip olduğu saptanmıştır. Sosyal Bilgiler öğretim programında yer alan değerlere ve değerler eğitimine ilişkin farklı önerilere ulaşılmıştır. Buna göre öğretmen adaylarına değer öğretimi ile ilgili bilgilendirilmeler yapılabilir, bu bilgilendirmeler uygulamalarla desteklenebilir. Anahtar Kelimeler: Değerler, Değerler eğitimi, Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı