Yazar "GÜL, MELTEM" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dünyanın önde gelen üniversitelerinde muhasebe eğitiminin incelenmesi ve Türkiye üniversiteleri ile karşılaştırılması(İnönü Üniversitesi, 2021) GÜL, MELTEMMuhasebe eğitimi bir mesleki eğitim olup, bu eğitimden beklenen, kişiye mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. Bu bilgi ve beceriler büyük ölçüde ders programlarıyla öğrencilere kazandırılmaktadır. Küreselleşme, günümüzün rekabet koşullarına göre her alanı değişime zorlamaktadır. Bu değişim kaçınılmaz olarak hemen her düzeydeki muhasebe eğitimini de etkilemektedir. Bu çalışmanın temel amacı Quacquarelli Symonds (QS) kuruluşu tarafından yayımlanan, işletme yönetimi programında dünyanın en iyi üniversite sıralamasında yer alan ilk 100 üniversitedeki lisans ve lisansüstü muhasebe eğitimindeki dersleri, ders içeriği, ders kategorisi, dersi veren öğretim üyesinin profili gibi değişkenler açısından incelemek ve bu üniversitelerdeki eğitimi ülkemiz üniversitelerindeki muhasebe eğitimi ile karşılaştırarak eksiklikleri, problemleri tespit edip muhasebe eğitiminin iyileştirilmesi için yapılması gerekenleri tespit etmektir. Bu karşılaştırmanın yapılabilmesi için ülkemizdeki üniversiteler Türkiye'nin en eski üniversiteleri, en iyi üniversiteleri, vakıf üniversiteleri ve yeni kurulan üniversiteleri olmak üzere 4 gruba ayrılarak her grup için 10 üniversite seçilmiştir. Böylece benzeşik ve farklılık yaratan unsurlar tespit edilerek, üniversitelerimizdeki muhasebe eğitim müfredatının güncel olup olmadığı belirlenecek, Türkiye'deki muhasebe eğitiminin iyileştirilmesine katkıda bulunarak, dünyanın önde gelen üniversiteleri düzeyine ulaşılabilmesi için yapılması gerekenler ortaya konulacaktır. Dünyanın en iyi üniversitelerinin kökenlerinin çok eskiye dayanıyor olması ve bu üniversitelerin gelişmiş ülkelerde yer alıyor olması ve ders müfredatlarının uygulamaya yönelik oluşturulması çalışmanın dikkat çeken sonuçları arasındadır. Dünyanın en iyi üniversitelerindeki ortalama muhasebe öğretim üyesi sayısının ve bu akademisyenlerin akademik çalışmalarının ve atıf sayılarının, ülkemize kıyasla fazla oluşu da çalışmanın sonuçlarındandır. Bu araştırmanın ilgili alan yazınına ve ülkemizde lisans ve lisansüstü muhasebe eğitiminin iyileştirilmesine katkı sağlaması, ve bu alanda yapılacak çalışmalara ışık tutması beklenmektedir. Ülkemizdeki muhasebe eğitiminin dünyanın önde gelen üniversiteleri düzeyine ulaşması durumunda, ülkemizdeki üniversitelerin uluslararası platformda daha çok tanınacağı, daha profesyonel muhasebe meslek mensuplarının yetişeceği, bu durumun işletmelerin işlerini kolaylaştırıp, sonuçta ülke ekonomisinin gelişimine de katkı sağlayacağı düşünülmektedir.