Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "GÜMÜŞBOĞA, ZEKİYE ŞEYMA" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Diş hekimi olmayan bireylerde diş avülsiyonlarında acil müdahale konusunda farklı eğitim araçları kullanılarak verilen eğitimin bilgi düzeyi üzerine etkinliğinin karşılaştırılması
    (İnönü Üniversitesi, 2022) GÜMÜŞBOĞA, ZEKİYE ŞEYMA
    Amaç: Diş avülsiyonları acil müdahale gerektiren bir travma türüdür. Avülsiyon durumunda yapılması gereken acil müdahaleler konusunda diş hekimi olmayan bireylerin bilgi düzeyi avülse dişin prognozu açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, farklı eğitim araçları kullanılarak verilen eğitimin diş hekimi olmayan bireylerin avülse dişlerin acil müdahalesi konusunda bilgi düzeyleri üzerine etkisini karşılaştırmaktır. Materyal ve Metot: Çalışmaya 15.04.2021-15.09.2021 tarihleri arasında İnönü Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Oral Diagnoz ve Radyoloji Anabilim Dalı'na müracaat eden rastgele seçilmiş 125 kişi (%32.8 kadın, %67.2 erkek, yaş ortalaması:38.5±7.32) katıldı. Katılımcılar rastgele 3 gruba ayrıldı ve her bir gruba farklı eğtim araçlarıyla eğitim verildi. Tüm katılımcılara eğitimden önce (T0), eğitimden hemen sonra (T1) ve 1 ay sonra (T2) olmak üzere konuyla ilgili bilgi düzeylerini ölçen bir anket uygulandı. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis, Wilcoxon ve Friedman testleri kullanıldı. Bulgular: Kitap, poster ve ToothSOS akıllı telefon uygulaması aracılığıyla eğitim alan gruplardaki katılımcıların eğitim öncesi doğru cevap puan ortalamaları 0-21 aralığındaki ölçekte sırasıyla 7.76±4.00, 5.47±4.71 ve 7.38±2.96 olarak bulundu. Eğitimden hemen sonra doğru cevap ortalamaları (T1) sırasıyla 14.68±4.10, 13.74 ±3.28 ve 13.86 ±3.01'e yükselmiştir. Katılımcıların %14.4'ü daha önce avülsiyon deneyimine sahip olduklarını belirtmiştir. Akıllı telefon uygulaması aracılığıyla eğitim alan katılımcıların T0 ve T1'de doğru cevap skorları sağlık çalışanı olanlarda olmayanlara kıyasla istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha yüksektir (p<0.05). Sonuç: Çalışmada kullanılan tüm eğitim araçlarının bilgi düzeyini artırmada birbirlerine üstünlükleri olmadığı görülmüştür. Bu konuda daha kapsamlı ve uzun süreli çalışmalara ihtiyaç vardır.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim