Yazar "Gül, Meltem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Analysis of Accounting Education at the World’s LeadingUniversities and Its Comparison with Turkish Universities(2022) Gül, Meltem; Aksu, İbrahimThe main purpose of the present research is to examine the undergraduate and graduate accounting education courses given in the business administration programs at the top 100 universities in the world ranking published by Quacquarelli Symonds (QS) in terms of variables, including the course contents and course categories, and compare the education at these universities with the accounting education at Turkish universities. This comparison was made between the best universities in the world and the oldest universities, the best universities, foundation universities, and newly established universities in Turkey. Ten universities were selected for each university group determined in Turkey. The facts that the origins of the world’s best universities date back to very old times and that these universities are located in developed countries and curricula are practice-oriented are among the remarkable results of our studyÖğe COMPARISON OF THE ACADEMIC PERSPECTIVES OF ACCOUNTING FACULTY MEMBERS IN UNIVERSITIES OF TURKEY AND AROUND THE WORLD(2021) Gül, Meltem; Aksu, İbrahimAbstract: The main objective of this study is to examine the profiles of accounting faculty members in the top 100 universities of the world which are ranked and published in the business management program by Quacquarelli Symonds QS organization, in terms of variables such as gender, title (rank), number of publications and citations; and to compare them with the profiles of accounting faculty members in Turkey. In order to make this comparison, universities in Turkey were divided into 4 groups: the oldest universities in Turkey, the best universities, foundation universities and newly established universities, and 10 universities were selected from each group. Thus, the closest and furthest groups to the faculty member profile in the best universities in the world would be identified and the general profile of the faculty members in Turkey would be revealed. One result to the study reveals that the average number of accounting faculty members in the best universities around the world and the number of academic studies and citations of these academicians constitute a larger number compared to TurkeyÖğe Lisansüstü programlardaki muhasebe derslerinin dünya ve türkiye üniversiteleri açısından karşılaştırılması(İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Aksu, İbrahim; Gül, MeltemÜlkemizde birçok üniversitede lisansüstü programlarda muhasebe eğitimi verilmektedir. Öğrencilere sunulan lisansüstü muhasebe eğitimi, hem iş dünyası hem de akademik açıdan önemli bir bilgi birikimi içermektedir. Ancak, tüm akademik alanlarda olduğu gibi muhasebe eğitiminin de zamanın gereklerine, teknolojik gelişmelere ve uluslararası standartlara göre yapılandırılması gerekmektedir. Bu çalışmada, ülkemizde eğitim veren 20 üniversitenin işletme lisansüstü programlarındaki muhasebe dersleriyle dünyanın en iyi 20 üniversitesindeki işletme lisansüstü programlarındaki muhasebe dersleri karşılaştırılmıştır. Ülkemizdeki 20 üniversite Türkiye’nin en eski üniversiteleri, en iyi üniversiteleri, vakıf üniversiteleri ve son kurulan üniversiteleri olmak üzere dört kategoride ele alınmıştır. Bu karşılaştırma ile üniversitelerimiz ve dünyanın iyi üniversiteleri arasındaki farklılıklar ortaya çıkarılmaya çalışılmış ve dünyanın en iyi üniversiteleri arasında yer alamama nedenleri araştırılmıştır. Dünyanın en iyi üniversitelerinin kökenlerinin çok eskiye dayanıyor olması ve ders müfredatlarında uygulama derslerinin çokluğu çalışmamızın dikkat çeken sonuçları arasındadır. Literatürde, konuyla alakalı sınırlı sayıda çalışma olması nedeniyle, bu araştırmanın ilgili alan yazınına ve ülkemizde lisansüstü muhasebe eğitiminin iyileştirilmesine katkı sağlaması ve bu alanda yapılacak çalışmalara ışık tutması beklenmektedir. Anahtar Kelimeler: Muhasebe, Lisansüstü Muhasebe Eğitimi, Ders MüfredatıÖğe Türk ve Amerikan Üniversitelerinde Okutulan Muhasebe ve Teknoloji Derslerinin Uluslararası Muhasebe Eğitim Standardı (IES 2) Açısından Karşılaştırılması(2022) Gül, Meltem; Aksu, İbrahimBu çalışmada Amerika Birleşik Devletlerindeki üniversitelerle Türkiye’deki üniversitelerin işletme lisans bölümlerindeki dersler karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırma Uluslararası Muhasebe Eğitim Standardı 2 (IES) kapsamındaki muhasebe finans ve teknoloji teknik yeterlilik alanlarına göre müfredatlarda yer alması gereken dersleri kapsamaktadır. Karşılaştırmada yararlanılan üniversiteler URAP Araştırma Laboratuvarı tarafından sıralanan 2021-2022 dünya genel sıralamasındaki Amerika Birleşik Devletlerindeki ilk on üniversite ile Türkiye’deki ilk on üniversiteden oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’deki üniversitelerin IES 2’ye genel uyumu muhasebe finans ve teknoloji yeterlilik alanlarında Amerika Birleşik Devletleri’ndeki üniversitelere göre daha yüksek bulunmuştur. Türkiye’deki üniversitelerin standarda en yüksek uyum sağladığı yetkinlik alanı finans ve mali yönetim iken, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki üniversitelerin en yüksek uyum sağladığı yetkinlik alanı yönetim muhasebesi ve kontroldür.