Yazar "Güley, Burcu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Proje yaklaşımı temelli fen eğitimi programının anasınıfına devam eden çocukların problem çözme becerilerine etkisi(İnönü Üniversitesi, 2023) Güley, Burcu; Keskı?nkılıç, AyşegülAmaç: Bu araştırmanın amacı proje yaklaşımı temelli fen eğitim programının anasınıfına devam eden çocukların problem çözme becerilerine etkisini incelemektir. Materyal ve Metot: Araştırma ön test, son test ve kalıcılık testi kontrol gruplu yarı deneysel desen olarak Eylül 2022 – Ocak 2023 tarihleri arasında Muş il merkezinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı bağımsız bir anaokulunda yürütüldü. 5-6 yaş arası anasınıfına devam eden çocuklarla yapılacak araştırmanın örneklem büyüklüğü yapılan güç analizi ile 58 çocuk (29 deney, 29 kontrol) olarak belirlenmiş olup araştırma 70 çocuk (35 deney, 35 kontrol) ile tamamlandı. Veriler kişisel bilgi formu ve problem çözme becerileri ölçeği (PÇBÖ) kullanılarak toplandı. Deney grubunda yer alan anasınıflarında eğitim gören çocuklara on hafta boyunca 28 oturumluk Proje Yaklaşımı Temelli Fen Eğitim Programı uygulanırken, kontrol grubunda yer alan sınıflarda eğitim gören çocuklara herhangi bir uygulama yapılmadı. Verilerin analizinde uygun analiz programı kullanılarak verilere yapılan normallik testi sonucunda verilerin normal dağılım gösterdiği belirlendi bu nedenle parametrik testlerden olan bağımsız gruplar t testi ile veriler analiz edildi. Bulgular: Okul öncesi eğitime devam eden çocuklara uygulanan proje yaklaşımı temelli fen eğitimi programı sonrasında çocukların problem çözme becerileri ölçeğinden aldıkları puanlar arasında deney grubu lehinde anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Eğitim programının kalıcılığına ilişkin yapılan kalıcılık testinde eğitim programının etkisinin devam ettiği belirlenmiştir (p>.05). Sonuç: Proje yaklaşımı temelli fen eğitimi programının anasınıfına devam eden çocukların problem çözme becerilerini olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Anasınıfı, Çocuk, Fen, Problem çözme, Proje yaklaşımı.Öğe Üniversite Öğrencilerinde Takıntılı Mesajlaşma ve Sosyotelizm İlişkisinin İncelenmesi(2023) Güley, Burcu; Keskinkılıç, Ayşegül Ulutaş; Emre, OğuzSosyotelizm, akıllı telefon gibi teknolojik araçlar kullanmakta iken bireylerin bulundukları ortamdan sosyal, duygusal ve psikolojik olarak uzaklaşması şeklinde ifade edilmektedir. Günümüzde özellikle ergenlerde sıklıkla görülen bu durumun nedenlerinden biri de telefon bağımlılığına bağlı gerçekleşen takıntılı mesajlaşma davranışıdır. Bu bağlamda sağlıklı gelişimin desteklenebilesi açısından takıntılı mesajlaşma ile sosyotelizm arasındaki ilişkinin incelenmesinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu düşünceden hareketle araştırmada üniversite öğrencilerinde takıntılı mesajlaşma ve sosyotelizm arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel araştırma yöntemi ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Muş Alparslan Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 343 önlisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “Takıntılı Mesajlaşma Ölçeği” ve “Genel Sosyotelist Olma Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğrencilerin takıntılı mesajlaşma ile sosyotelist olma düzeyleri arasında pozitif yönlü yüksek düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir.