Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Güngör, Mehmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    8. sınıf T.C. İnkılâp tarihi ve Atatürkçülük dersi kazanımlarının kavratılmasında yaratıcı drama etkisi
    (İnönü Üniversitesi, 2017) Güngör, Mehmet
    Bu araştırmanın amacı, eski adıyla İlköğretim, yeni adıyla Ortaokul 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti, İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi öğretim programının Yaratıcı Drama etkinlikleriyle zenginleştirilmesinin, öğrencinin derse etkin katılımına ve başarısına etkileri değerlendirilmiştir. Bu nedenle araştırmamızda deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015 Adıyaman İli sınırlarındaki bir merkez ortaokulu ve bir köy ortaokulundaki 8. sınıf öğrencileridir. Yaratıcı drama etkinlikleriyle ders anlatma yönteminin etkililiğini sınamak için bir deney, bir kontrol grubu oluşturulmuştur. Deney grubunda yaratıcı drama yöntemi ile desteklenen 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi etkinlikleri gerçekleştirilirken, kontrol grubunda ise yapılandırmacı yaklaşıma uygun diğer yöntem ve teknikler kullanılarak dersler işlenmiştir. Her iki grupta da etkinlikler araştırmacı tarafından düzenlenmiştir. Araştırma da deney ve kontrol gruplarında etkinlikler yapılırken görsel olarak kaydedilmiştir. Her iki gruba etkinlikler öncesi Ali ALTIKULAÇ tarafından geliştirilen 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi tutum ölçeği uygulanmıştır. Bu ölçek 20 sorudan oluşmaktadır. Ölçekte "Tamamen Katılıyorum, Katılıyorum, Kararsızım, Katılmıyorum ve Hiç Katılmıyorum'' seçenekleri yer almaktadır. Öğrenci bilgi düzeylerini ve ortaya çıkabilecek farklılığı kavrayabilmek için, daha önce hazırladığımız günlük ders planına uygun sorularla, ön test ve son test uygulanmıştır. Ön test ve son test aynı sorulardan oluşmaktadır. Bu testler, yaratıcı drama etkinlikleri ile hazırlanan, ders planlarına uygun sorulardan oluşmaktadır. Her iki grupta da veriler aynı yöntem ile elde edilmiştir. v Çalışmada, 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinin etkin öğretimine yönelik yapılan yaratıcı drama etkinlikleri sonucunda; Öğrencilerin 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersine karşı tutumlarının değiştiği, dersi daha sevimli buldukları, "Başarılı olamam" diyen birçok öğrencinin dersteki etkinliklere, etkin olarak katıldığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin kendilerini, yaratıcı drama sayesinde, daha aktif buldukları ve özgüven tazeledikleri tespit edilmiştir. Fakat araştırmamızda, 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinin haftalık olarak 3 saat için hazırlanan ders kitabının, haftalık ders saati sayısının 2'ye düşürüldüğü halde aynı konu yoğunluğunun devam ettiği tespit edilmiştir. Buna karşın aynı ders kitabının herhangi bir değişiklik yapılmadan uygulandığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin müfredatı yetiştirme telaşıyla konuların çoğunu okutup geçtikleri ve yetersiz ders sayısından dolayı yaratıcı drama etkinliklerinin mevcut müfredatı yetiştirebilmeyi imkânsız duruma getirdiğinden, uygulanabilirliğinin çok zor olduğu tespit edilmiştir. Yaratıcı drama etkinlikleriyle oluşturulan ders planlarının uygulanması sırasında öğrencinin aktif olduğu, eğlenerek dersi işlediği ve izlediği tespit edilmiştir. Bu tekniğin beklenilen oranda akademik başarı getirdiği tespit edilememiştir. Yeni bir yöntem olarak ortaya çıkan yaratıcı drama ile ders öğretiminin belli oranda tiyatro ve yaratıcılık yeteneklerini gerektirdiğinden uygulanmasının öğretmen faktörüne bağlı olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: 8. Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi, Yaratıcı Drama, Etkin Öğretim, Kazanım, Eğitim, Öğretim
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Ardıl-k Sistemler için Önerilen Güvenilirlik Sınırlarının Karşılaştırılması
    (2021) Demiralp, Ahmet; Güngör, Mehmet
    Hızla gelişen teknolojik gelişmeler, birçok karmaşık yapıya sahip sistemlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Ortaya çıkan bu sistemler, hem karmaşık yapıda hem de yüksek boyutlu bileşenlerden oluştuğu için bu sistemlerin tam güvenilirliklerini hesaplamak her zaman kolay olmamaktadır. Tam güvenilirlik değerlerinin hesaplanması zor ya da mümkün olmayan sistemlerin güvenilirliklerinin belirlenmesi için araştırmacılar, güvenilirlik sınırları kavramını geliştirmişlerdir. Bu çalışmada, ardıl-?? sistemler olarak bilinen ??-den ardıl ??-çıkışlı sistemler için önerilen sınır yaklaşım yöntemlerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda hem söz konusu sistemleri oluşturan bileşenlerin diziliş şekillerine göre doğrusal ve dairesel olarak hem de başarılı ve hatalı olma durumlarına göre adlandırılan sistemler incelenmiştir. Önerilen yöntemlerin bazı ??, ?? ve ?? (??) değerleri için elde edilen sonuçları, tam güvenilirlik değerleriyle karşılaştırılarak tablolar halinde verilmiştir. Buradan elde edilen sonuçlardan güvenilirlik sınırlarının, sadece ?? ve ?? değerlerine bağlı olmayıp aynı zamanda ??’nin seçildiği aralığa da bağlı olduğu belirlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Klinik biyokimya analitlerine ait referans aralıkların numune kabul zamanına göre indirekt yöntemle tespiti
    (İnönü Üniversitesi, 2011) Güngör, Mehmet
    Klinik laboratuvar testlerine ait referans aralıkların eldesi her klinik laboratuvarın tek başına üstesinden geleceği bir iş değildir. Direkt örnekleme yönteminin zorluğu, yüksek maliyeti ve bazen mümkün olamaması sebeplerinden dolayı indirekt yolla referans aralık tespiti rağbet görmektedir. Bu çalışma 01.01.2009 - 01.01.2010 tarihleri arasında laboratuvarımıza gelen hasta numunelerinin toplam 14 analitin sonuçlarından oluşan verinin laboratuar bilgi sisteminden transferi yoluyla referans aralıkların indirekt ve aposteriori şekilde tespit edildiği bir çalışmadır. Nihai manada referans aralık tespiti özel manada ise numune kabul zamanına göre referans aralık tespitinin yapıldığı çalışmamız indirekt örnekleme yoluyla referans aralıkları belirleme çalışmaları arasında numune kabul zamanını alt gruplandırma faktörü olarak kabul eden bir çalışmadır. Çalışmamıza dahil edilen toplam 14 analitin 7'si diurnal ritim göstermektedir. 14 analit içinde serum demir, TSH, total kalsiyum, inorganik fosfor, prolaktin ve total kortizol analitleri için kan alma zamanları arasında anlamlı farklılıklar tespit edildi (p<0,05). Bu analitlerden serum total kalsiyum analiti hariç diğer 5 analitin her birisi için belirli kan alma zamanlarına özel referans aralıklar tespit edildi. Her bir analit için elde ettiğimiz referans aralıkları direkt yöntem, indirekt yöntem, referans kitaplardan transfer ve kit prospektüslerden transfer yoluyla elde edilen referans aralıklarla ilgili analitin referans değişim değerlerine (RCV) göre kıyasladık. Kıyaslama sonucunda çoğu durumda indirekt yöntem referans aralıklarımız diğer yöntemlerin referans aralıklarından anlamlı olarak farklı olduğunu gördük. Ancak serum TSH, total kalsiyum, inorganik fosfor, PTH, folat, için tespit ettiğimiz referans aralıklarla diğer yöntem referans aralıkları arasında anlamlı fark görülmemiştir. Kit prospektüs ve referans kitaplardan transfer yöntemleriyle elde edilen referans aralıkların her bir analit için referans alınamayacağını ortaya koyan çalışmamız referans aralığı etkileyen preanalitik aşama faktörlerin önemini vurgulamıştır. Çalışmada uyguladığımız indirekt örnekleme yöntemi, tamamlayıcı ve doğrulayıcı bir yöntemdir. Referans aralığı verilmemişse veya verilen rakamlar yeterli bulunmazsa hastane analiz kayıtları kullanılarak normal değerler elde edilebilir. Ancak, direkt örnekleme yönteminin yerine geçecek bir yöntem değildir. Gelecekte bu yöntemin özellikle uç değer analizi ve alt gruplandırma olmak üzere tüm aşamalarıyla daha standart hale getirilmesi gerektiği şüphesiz klinik laboratuvarlar için önemlidir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    On the moments of order statistics from discrete distributions
    (Pakistan journal of statistics, 2000) Çalık, Sinan; Güngör, Mehmet; Çolak, Cemil
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    On the moments of order statıstıcs from dıscrete dıstrıbutıons
    (Pak. J. Statist.2010 Vol. 26(2), 417-426., 2010) Çalık, Sinan; Güngör, Mehmet; Çolak, Cemil
    This paper, the thmraw moments of order statistics from discrete distributions are obtained. By using the thmraw moments, a relation between the moments of sample maximum of order statistics from a discrete uniform distribution and the sum 1,S N nis obtained. It is shown that with the help of this relation, one can obtain all the moments for sample maximum of order statistics from a discrete uniform distribution. By using MATLAB, we compute the means and variances of the sample maximum order statistics for sample size N= 10(10)50(50)100 andn= 1(1)10. Further studies may focus on a software program computing the means and variances of sample maximum of order statistics from any discrete distributions.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ulus-devlet yurttaşlığından küresel yurttaşlığa Türkiye'de yurttaşlık olgusu
    (İnönü Üniversitesi, 2008) Güngör, Mehmet
    Bu çalışma ulus-devlet yurttaşlığından, küresel yurttaşlığa yurttaşlık olgusunun evrimi ile ilgilidir. Yurttaşlık olgusunun tarihsel süreç içerisinde nasıl tanımlandığı ve yurttaşlığı belirleyen ölçütlerin ne olduğu ve günümüze kadar uğradığı değişimler ele alınmıştır. Özellikle Türkiye'de ulusun kuruluşu, yurttaşlaştırma süreci ile birlikte ilerlediğinden Türk ulusal kimliğinin oluşumuyla ilgili olan temel felsefe ve ilkeler yurttaşlık anlayışının da temelini oluşturur. Bu bağlamda Türkiye Cumhuriyeti yurttaşlığının bu gün geldiği nokta, küreselleşme sürecinin ulus-devlet üzerinde yarattığı sosyal, siyasal, ekonomik ve kültürel etkilerle irdelenmiştir. Günümüzde ulus-devlet yurttaşlığının içinde bulunduğu sorunlar, dünyanın içinde bulunduğu sorunlardan soyutlanamaz. Küreselleşme süreci olarak adlandırılan kapitalizmin yarattığı sosyal, siyasal ve ekonomik bunalım ulus-devletlerin varlığını sorgulanır hale getirmiştir. Yurttaşlık olgusu da bu yenidünya düzeni içerisinde ele alınmalıdır. Küreselleşme süreciyle birlikte ulus-devlet yurttaşlığı da anlam kaybına uğramaktadır. Yurttaş kavramı modern içeriğini ulus-devletin varlığı ile kazanmıştır. Dünyamızdaki toplumsal, siyasal, ekonomik ve kültürel değişim ve dönüşümler, ulus-devlete uzanan koşulları oluştururken, aynı zamanda yurttaşlığın da koşulları oluşmaktaydı. Modern dünyanın en son devlet modeli ulus-devlettir. Küreselleşme sürecinin ulus-devletlerin ulusal egemenlik ve ulusal kimliğine etkileri devletlerin varlığını sorgular niteliktedir. Bağımsızlık ve egemenlik gibi her ulus-devletin temel ilkeleri küreselleşme sürecinin etkisi ile aşınmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti de bu süreçten doğal olarak etkilenmektedir. Cumhuriyetin kuruluş felsefesi ve ilkeleri tehdit altındadır. Osmanlı İmparatorluğu'ndan Cumhuriyet'e, Cumhuriyet'in kuruluşundan bu güne toplumsal yapımızdaki değişimler yeni bir devletin varlığını ifade ederken aynı zamanda ?yeni yurttaş? oluşturma ve yetiştirme anlayışını da kapsar. Bu çalışma tarihsel süreç içerisinde, Türk insanının kulluktan, tebaalığa, oradan da yurttaşlığa yürüyüşünün mücadelesini ve 21. yüzyılda küreselleşme sürecinin etkileri bağlamındaki küresel yurttaşlık projesinin ulusal yurttaşlığa etkilerini irdelemiştir. Çalışma, yurttaşlığın tarihsel gelişimi içerisindeki kuramsal yaklaşımları, Dünya yurttaşlığı ile küresel yurttaşlık arasındaki farkları ele alarak, ulus-devletin yapısal ve niteliksel özellikleri ve ulus-devlet yurttaşlığının öncülleri olan ulus, ulusçuluk kavramları etrafında ele alınmıştır. Bununla birlikte ulus-devlet yurttaşlığından küresel yurttaşlığa geçişin ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri ve küresel yurttaşlık projesinin görünümleri ortaya konulmuştur. Ulus-devlet yurttaşlığı küresel yurttaşlık projesi adı altında mikro- ulusçuluğun, etnik canlanmanın hızla arttığı, uluslar arası güçlerin mazlum uluslar üzerindeki baskılarının yoğunlaştığı yeni bir yüzyıl yaşanmaktadır. Ancak her şeye rağmen bu yüzyıl yine de ulus-devletlerin varlığının bir kez daha anlam kazandığı yüzyıl olacaktır.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim