Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gürdap, Züleyha" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hemşirelik Öğrencilerinin Öz Yeterlilikleri ile Mesleki Güdülenmeleri Arasındaki İlişki
    (2021) Cengiz, Zeliha; Gürdap, Züleyha; Karaca, Ela; Acun, Merve
    Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin öz yeterlilik düzeyleri ile mesleki güdülenme durumlarını belirleyerek, aralarındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Bu tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tasarımdaki araştırma, bir kamu üniversitesinde 2019- 2020 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 406 lisans hemşirelik öğrencisiyle çevrim içi olarak yürütülmüştür. Veriler, “Tanıtıcı Bilgi Formu, Genel Öz Yeterlilik Ölçeği ve Güdülenme Kaynak- ları ve Sorunları Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplarda t testi, Oneway ANOVA, korelasyon ve doğrusal regresyon testleri kulla- nılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin 255’i (%62,8) kadın, 123’ü (%30,3) 2.sınıf ve yaş ortalamaları 20,38±1,83 olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin öz yeterlilik puan ortalamaları 60,49±10,15 ve mesleki güdülenme puan ortalamaları 84,93±11.94 olarak saptanmıştır. Öz yeterlilik ölçeği toplam puan ortalamaları ile güdülenme ölçeği toplam puan ortalamaları ve iç- sel güdülenme alt boyutu arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Cinsiyet, öz yeterlilik ve mesleki güdülenme durumunu etkilemezken, son sınıf öğrencilerinin öz yeterlilik ve güdülenme toplam puanları ile olumsuz güdülenme alt boyutu puanları yüksek bulunmuştur (p<0,05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin öz yeterlilik puan ortalamaları orta ve güdülenme puan ortalamaları yüksek olarak bulunmuştur. Öz yeterlilik düzeyi yüksek olan hemşirelik öğrencilerinin, güdülenme düzeylerinin daha yüksek olduğu saptanmıştır Dördüncü sınıf öğrencilerinin hem öz yeterlilik hem de güdülenme düzeylerinin diğer sınıflara göre yüksek olduğu belirlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Hemşirelik öğrencilerinin tıbbi cihazların güvenli kullanımına yönelik yeterliklerini arttırmada farklı öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması
    (İnönü Üniversitesi, 2024) Gürdap, Züleyha; Cengiz, Zeliha
    Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin tıbbi cihazların güvenli kullanımına yönelik yeterliklerini artırmada teach-back ve video destekli öğretim yöntemlerinin etkisini karşılaştırmak amacıyla yapıldı. Materyal ve metot: Araştırma, randomize kontrollü deneysel bir tasarımla yürütüldü ve 91 hemşirelik son sınıf öğrencisi (31 teach-back, 30 video, 30 kontrol) örneklem olarak seçildi. Veriler Tanıtıcı Özellikler Formu, Tıbbi Cihaz Yeterlik Bilgi Testi, Tıbbi Cihaz Öz Yeterlik Ölçeği ve Tıbbi Cihaz Kullanımı Beceri Değerlendirme Formu ile toplandı. Teach-back grubuna, hastabaşı monitörü, infüzyon pompası ve aspiratör cihazlarına yönelik üç oturumda toplam altı saat eğitim verildi. Video grubuna ise aynı cihazlarla ilgili kuramsal ve uygulamalı videolar izletildi. Tüm gruplara girişimden önce ön test, iki hafta sonra son test uygulandı. Bulgular: Araştırmada, hastabaşı monitörü, infüzyon pompası ve aspiratör cihazlarına ilişkin gruplar arasında son test bilgi, öz yeterlik ve beceri puan ortalamaları açısından anlamlı bir fark saptandı (p<0.05). Teach-back ve video destekli öğretim gruplarının, kontrol grubuna göre daha yüksek bilgi, öz yeterlik ve beceri puan ortalamalarına sahip olduğu belirlendi (p<0.05). Teach-back grubunun öz yeterlik puanlarının video destekli öğretim grubundan istatistiksel olarak anlamlı derecede daha yüksek olduğu tespit edildi (p<0.05). Sonuç: Araştırmada, teach-back ve video destekli öğretim yöntemlerinin öğrencilerin tıbbi cihaz bilgi, öz yeterlik ve beceri düzeylerini artırmada etkili olduğu, ayrıca teach-back yönteminin öz yeterlik düzeyinde video yöntemine göre daha etkili olduğu belirlendi.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İntramusküler Enjeksiyon Ağrısını Azaltmada İki Farklı Yöntemin Karşılaştırılması; Soğuk Sprey ve ShotBlocker
    (İnönü Üniversitesi, 2020) Gürdap, Züleyha
    Amaç: Bu araştırma yetişkin bireylerde intramusküler enjeksiyonla ilişkili ağrıyı azaltmak için kullanılan soğuk sprey ve ShotBlocker uygulamalarının, ağrı üzerine etkisini değerlendirmek amacıyla yapıldı. Materyal ve Metot: Plasebo ve kontrol grubu olan randomize kontrollü deneysel tasarımlı bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini, Turgut Özal Tıp Merkezi Erişkin Aciline başvuran ve diklofenak sodyum enjeksiyonu uygulanan yetişkin bireyler oluşturmaktadır. Araştırma ShotBlocker (39), soğuk sprey (39), kontrol (39), ShotBlocker plasebo (39) ve soğuk sprey plasebo (39) gruplarına atanan toplamda 195 yetişkin ile gerçekleştirildi. Araştırma Şubat 2020-Aralık 2020 tarihleri arasında yürütüldü. Verilerin toplanmasında Katılımcı Tanıtım Formu ile Görsel Kıyaslama Ölçeği kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ile ANOVA, Pearson kolerasyon, t testi ve Ki-kare testi kullanıldı. Bulgular: Araştırmada müdahale, kontrol ve plasebo gruplarının enjeksiyon sonrası ağrı puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu (p<0.05). Soğuk sprey grubundaki bireylerin ağrı puan ortalamalarının (1,09 ±1,31) kontrol grubundaki bireylerin ağrı puan ortalamalarına (2,10 ±1,69) göre daha düşük olduğu belirlendi. ShotBlocker grubundaki bireylerin enjeksiyon sonrası ağrı puan ortalamaları ile diğer gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadı (p>0.05). Sonuç: İntramusküler enjeksiyon uygulamasında soğuk sprey kullanmanın yetişkinlerde enjeksiyona bağlı ağrıyı azaltmada etkili bir yöntem olduğu belirlenirken, ShotBlocker kullanmanın enjeksiyona bağlı ağrıyı azaltmada etkisiz olduğu belirlendi. Anahtar Kelimeler: Ağrı, Enjeksiyon, Nonfarmakolojik yaklaşım, ShotBlocker, Soğuk sprey
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Kronik Hastalığı Olan Bireylerde Yaşamın Anlamlandırılması ve Ölüm Kaygısı
    (2021) Cengiz, Zeliha; Yıldırım, Hilal; Gürdap, Züleyha
    Amaç: Bu ara ştırma kronik hastalığı olan bireylerin yaşama yüklediği anlam ve ölüm kaygısı durumunu belirlemek amac ıyla yapıldı. Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan araştırmaya kronik hastal ığı bulunan 230 birey al ındı. Veriler tan ıtıcı anket formu, Ya şamın Anlamı Ölçeği ve Templer Ölüm Kaygısı Ölçeği kullanılarak toplandı. Bulgular: Yaşamın anlamı ölçeği puan ortalamasının 51.86±18.48 (var olan anlam alt boyutu: 26,83±8.78; bulunmaya çalışılan anlam alt boyutu: 25.02±10.65) ölüm kaygısı ölçeği puan ortalamasının ise 8.59±2.06 olduğu belirlendi. Sonuç: Araştırma sonucunda kronik hastal ığı bulunan bireylerin ölüm kaygısı düzeylerinin yüksek olduğu saptandı. İlaveten yaşamı anlamlandırmalarının pozitif yönde oldu ğu belirlendi. Kronik hastalığı olan bireylere ölüm kayg ılarını azaltmaya yönelik koruyucu sağlık hizmetlerinin uygulanması önerilebilir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Opinions of nursing students about clinical practice;A qualitative study
    (2021) Cengiz, Zeliha; Gürdap, Züleyha; Karaca, Ela; Acun, Merve
    Aim: This study was conducted to determine the factors affecting clinical education of nursing students and to evaluate their learning processes from their own perspectives. Materials and Methods: This study, in which the phenomenology pattern based on the qualitative design was used, was carried out with fourth-year nursing students studying at a university in eastern Turkey. In the study, sample selection was not made the number of participants was determined according to the data saturation. The data were collected from a total of 30 nursing students who agreed to participate in the study. The thematic analysis method was used to evaluate qualitative data. NVIVO 10 program was used for the transcription and thematic analysis of the interviews held in the virtual classroom environment. Results: The sample of the study was composed of 15 female and 15 male students aged between 21 and 25 years. As a result of thematic analysis, 5 main interrelated themes emerged: (1) Effective and reassuring communication; (2) Adaptation to real working environment; (3) Nurses with high self-confidence; (4) transition to professionalism, and (5) recognizing competencies, strengths, and limitations. Conclusion: The results showed that clinical experiences increased the communication skills of the students, helped them to adapt to the real work environment, gave them self-confidence and practicality, and enable them to gain different experiences. Students’ statements pointed out that clinical practice improves the students in many aspects and is a holistic process.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim