Yazar "Han, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anaokullarında okul yöneticilerinin görev alanlarıyla ilgili yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri (Şanlıurfa ili örneği)(İnönü Üniversitesi, 2020) Han, AhmetBu araştırmanın amacı anaokullarında okul yöneticilerinin görev alanlarıyla ilgili yaşanan sorunları ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yönetici görüşlerine dayalı olarak ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması (çoklu durum çalışması) deseninde yürütülmüştür. Araştırmada kullanılan veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa merkezde bağımsız anaokullarında görev yapan yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmada maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Şanlıurfa merkezde 29 bağımsız anaokulunda görev yapan 29 okul müdürü ve 26 müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre temizlik ve güvenlik işlerini yerine getirmek için okullara yeterli sayıda destek personeli verilmediği sonucuna ulaşılmıştır. Yöneticiler, sistem içerisinde ücretli öğretmen sayısının fazla olduğunu ve bu ücretli öğretmenlerin gerekli alan bilgisine sahip olmadıklarını belirtmişlerdir. İkili eğitim uygulamasının başlı başına bir sorun olduğu, bakanlık tarafından anaokullarına herhangi bir ödeneğin aktarılmadığı araştırmada elde edilen bulgular arasındadır. Okullara yeterli sayıda destek personeli verilmesi, ikili eğitim uygulamasına son verilip normal eğitime geçilmesi, ücretli öğretmenlik uygulamasının kaldırılması, bakanlık tarafından okullara ödenek aktarılması gibi öneriler yöneticiler tarafından geliştirilen çözüm önerileridir. Anahtar Sözcükler: Yönetim, Eğitim yönetimi, Okul yönetimi, AnaokuluÖğe Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aralıksız Eğitim Yapılmasına İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri(2019) Demirtaş, Hasan; Çağlar, Çağlar; Han, AhmetÖz: Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında gün içerisinde aralıksız eğitim olmasının olumlu ve olumsuz sonuçlarını öğretmen ve yönetici görüşlerine dayalı olarak ortaya koymaktır. Araştırma nitel bir çalışma olup veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak elde edilmiştir ve elde edilen veriler üzerinde betimsel ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ili merkez ilçede bulunan 6 bağımsız anaokulunde görev yapan 30 öğretmen ve 11 yönetici oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre okul öncesi eğitim kurumlarında kesintisiz eğitimin olması; öğretmenlerin yeme-içme, dinlenme ve temel ihtiyaçlarını karşılayamaması yönünden olumsuz olarak değerlendirilmiştir. Diğer yandan aralıksız eğitim çocukların tek kalmaması, etkinliklerin bölünmemesi ve çocukların güvenlikleri açısından ise olumlu olarak görülmüştür. Öğretmen ve yönetici görüşleri arasında farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen ve yöneticiler normal teneffüs uygulamasına geçilebileceği, ders sürelerinin kısaltılabileceği, her sınıfa yardımcı personel istihdamı sağlanabileceği, okul bahçesinin ve içinin güvenli, donanımlı bir hale getirilerek çok amaçlı salonlar oluşturulabileceği önerilerinde bulunmuşlardır.Öğe Problems about the Duties of the School Administrators in the Kindergartens and the Solution Suggestions*(Ani Publishing, 2022) Han, Ahmet; Demirtas, HasanThis research aims to reveal the problems about the work fields of school administrators in kindergartens and the solutions suggestions related to these problems based on the opinions of the administrators. The research was carried out in the case study (multiple case study), one of the qualitative research designs. The data used in the research were obtained by using semi-structured interview forms. The data obtained were analyzed using the descriptive analysis method. The study population consists of the administrators working in the independent kindergartens in Sanliurfa centrum in the 2018-1019 academic year. The maximum diversity sampling was used in the study. The research study group consists of 29 school administrators and 26 deputy managers working 29 independent kindergartens in Sanliurfa centrum. First of all, regarding the problems experienced in the research, it has been inferred that enough support staff to perform the cleaning and security tasks were not provided to the schools. The administrators have indicated that the number of substitute teachers is high in the system and they do not have the necessary field knowledge as another problem. The fact that dual education is a problem in itself and that the Ministry does not provide a subsidy to kindergartens is one of the findings of the study. Providing schools with a sufficient number of support staff, ending dual education and switching to regular education, abolishing the practice of substitute teachers, and having the Ministry transfer subsidies to schools are proposed solutions developed by administrators.