Yazar "Küçük, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 6. Sınıf “Ses ve Özellikleri” Ünitesine Yönelik Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşleri(2021) Küçük, Mehmet; Ünal, İbrahim; Taşcan, MerveBu çalışmanın amacı 6. sınıf “Ses ve Özellikleri” ünitesinin öğretimi ile ilgili fen bilgisi öğretmenlerinin görüşlerini almaktır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması ile yürütülen araştırmanın katılımcılarını 39 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden kriter örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri kişisel bilgilerin sorgulandığı ve görüşme sorularının yer aldığı iki bölümden oluşan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. Öğretmen görüşmelerinden elde edilen veriler iki ayrı araştırmacı tarafından bütünsel bir şekilde ele alınarak içerik analizine tabi tutulmuş, ana ve alt temalar belirlenmiştir. Kodlayıcılar arasındaki uyum yüzdesi %85,365 olarak hesaplanmıştır. İçerik analizi sonucunda ses konusu ile ilgili “kazanımların yeterliliği”, “ders kitabının yeterliliği”, “öğrencilerin en çok problem yaşadığı konu/kavramlar”, “ünite işlenirken kullanılan yöntem/teknikler”, “ünite işlenirken kullanılan materyaller”, “etkinlikler” ve “kullanılan değerlendirme çeşitleri” olmak üzere toplamda 7 ana tema ortaya çıkmıştır. Görüşmelerde kazanımların ve konu içeriğinin fazla sadeleştirildiği, öğretmenlerin öğretim sürecinde geleneksel yaklaşımları tercih ettikleri ve kaynakları etkili kullanmakta problem yaşadıkları, öğrencilerin anlaşılması kolay olarak ifade edilse de ses konularının hemen hepsinde anlama problemi yaşadıkları ve öğretmenlerin ses konularındaki alan ve alan eğitimi bilgilerinin yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen ve öğrencilerin ses konusu ile ilgili olarak karşılaştıkları problemler çeşitli açılardan ele alınarak var olan durum ortaya konulmaya çalışılmış ve öneriler sunulmuştur.Öğe Animasyon Destekli Ses Konusu Öğretiminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi(2022) Küçük, Mehmet; Ünal, İbrahim; Taşcan, MerveBu araştırmada “Ses ve Özellikleri” ünitesine yönelik olarak geliştirilen animasyonlar ile yapılan öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel ve nitel yaklaşımların bir arada kullanıldığı karma araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmanın nicel boyutunda ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise son test uygulamasından sonra deney ve kontrol grubundan öğrenciler ile görüşme yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Malatya ilindeki ortaokullarda öğrenim gören öğrenciler, örneklemini ise uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 75 ortaokul 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. 75 öğrencinin öğrenim gördüğü iki ayrı şubenin biri deney (N=38) diğeri ise kontrol (N=37) grubunu oluşturacak şekilde rastgele atanmıştır. Deneysel süreçte uygulanmak üzere 4 adet animasyon hazırlanmıştır. Uygulama sürecinde deney grubu geliştirilen animasyonlar ile öğrenim görürken, kontrol grubu ise mevcut öğretim programının öngördüğü şekilde öğrenim görmüştür. Öğrencilerin “Ses ve Özellikleri” ünitesi ile ilgili başarılarının uygulama öncesi ve sonrasında nasıl değiştiği, araştırmacı tarafından geliştirilen “Ses ve Özellikleri Başarı Testi” ile ölçülmüştür. Toplam 18 maddeden oluşan başarı testinin Cronbach ? katsayısı 0.745 olarak hesaplanmıştır. Animasyon ile yapılan uygulama sonucunda deney ve kontrol gruplarının başarı testinden aldıkları puanların karşılaştırılması için tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Öğrenciler ile yapılan görüşmelerin analizinde ise içerik analizi kullanılmış ve istatistiksel olarak elde edilen veriler derinlemesine araştırılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre geliştirilen animasyonlarla öğretim yapılan deney grubunun başarı ortalamaları ile kontrol grubunun başarı ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda animasyonlar ile yapılan öğretimin deney grubundaki öğrencilerin Ses ve Özellikleri ünitesi ile ilgili başarılarını artırdığı belirlenmiştir.Öğe Animasyon destekli ses konusu öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi(İnönü Üniversitesi, 2022) Küçük, MehmetBu araştırmada "Ses ve Özellikleri" ünitesine yönelik olarak geliştirilen animasyonlar ile yapılan öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel ve nitel yaklaşımların bir arada kullanıldığı karma araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmanın nicel boyutunda ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise son test uygulamasından sonra deney ve kontrol grubundan öğrenciler ile görüşme yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Malatya ilindeki ortaokullarda öğrenim gören, ulaşılabilir evrenini ise Malatya il merkezindeki ortaokullarda öğrenim gören 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise uygun örnekleme yöntemiyle seçilen bir devlet ortaokulunda görev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak destek vermek isteyen bir fen bilgisi öğretmeninin öğretim yaptığı toplam 75 ortaokul 6. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. 75 öğrencinin öğrenim gördüğü iki ayrı şubenin biri deney (N=38) diğeri ise kontrol (N=37) grubunu oluşturacak şekilde rastgele atanmıştır. Öğrencilerin "Ses ve Özellikleri" ünitesindeki başarıları üzerine etkisi incelenecek olan animasyonların hazırlanması sürecinden önce ünite ile ilgili öğretmenlerin görüşü alınarak ihtiyaç analizi yapılmış ve ilgili literatür incelenmiştir. Araştırmalar sonucunda 4 adet animasyon hazırlanmasına karar verilmiştir. Animasyonlar hazırlanırken önce senaryolar oluşturulmuş ve bu senaryolara uygun görsel içerik ve karakter tasarımı yapılmıştır. Ses dalgalarının yayılmasının canlandırması için "FlipaClip" isimli mobil uygulama kullanılmıştır. Geliştirilen içerik "Animaker" isimli platformda senaryolara uyarlanmıştır. Bu platformda senaryolaştırılan animasyonlar için seslendirmeler yapılmış ve "CapCut" isimli video düzenleme uygulaması ile animasyonlara seslendirmeler montajlanmıştır. Uygulama sürecinde deney grubu geliştirilen animasyonlar ile öğrenim görürken, kontrol grubu ise mevcut öğretim programının öngördüğü şekilde öğrenim görmüştür. Öğrencilerin "Ses ve Özellikleri" ünitesi ile ilgili başarılarının uygulama öncesi ve sonrasında nasıl değiştiği, araştırmacı tarafından geliştirilen "Ses ve Özellikleri Başarı Testi" ile ölçülmüştür. Toplam 18 maddeden oluşan başarı testinin Cronbach α katsayısı 0.745 olarak hesaplanmıştır. Deney ve kontrol gruplarının ön test uygulama verileri betimsel istatistik ve bağımsız örneklem t-testi ile analiz edilmiş, animasyon ile yapılan uygulama sonucunda deney ve kontrol gruplarının başarı testinden aldıkları puanların karşılaştırılması için ise tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Öğrenciler ile yapılan görüşmelerin analizinde ise içerik analizi kullanılmış ve istatistiksel olarak elde edilen veriler derinlemesine araştırılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre geliştirilen animasyonlarla öğretim yapılan deney grubunun başarı ortalamaları ile kontrol grubunun başarı ortalamaları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda geliştirilen animasyonlar ile yapılan öğretimin deney grubundaki öğrencilerin Ses ve Özellikleri ünitesi ile ilgili başarılarını artırdığı belirlenmiştir. Anahtar Sözcükler: Ses ve Özellikleri, Animasyon, Akademik Başarı, Sesin Öğretimi, Fen Eğitimi