Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "KIRCA, Nurcan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE ANALİTİK DÜŞÜNME BECERİSİ: FENOMENOLOJİK BİR ÇALIŞMA
    (2021) Adıbelli, Derya; KIRCA, Nurcan
    Öz:Hemşirelik bilimsel metotlardan yararlanarak problemleri değerlendirmeyi, analiz etmeyi ve problemlere çözüm getirmeyi amaçlar. Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin analitik düşünme becerisine ilişkin görüşlerini değerlendirmek için yapılmıştır. Husserlian fenomenolojik yaklaşım ile gerçekleştirilen bu çalışma 13 hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Verilerin değerlendirilmesinde Colaizzi’nin yedi adım içerik analizi metodu kullanılmıştır. Karşılaştırmalı uyumun güvenilirliğini ölçmek için Kappa Analizi yapılmıştır. İçerik analizine dayanarak, dört tema ve 14 alt tema ortaya çıkmıştır. Öğrenciler analitik düşünmeyi genel olarak matematiksel ve mantıksal yaklaşım, sonuca bağlı düşünme, detaylı düşünme, pratik düşünme ve etik düşünme olarak tanımlamışlardır. Analitik düşünme becerisini etkileyen faktörleri vaka sunumları/tartışmaları, müfredattaki dersler, laboratuvar ve klinik uygulamaları, bilimsel etkinlikler, sosyal etkinlikler ve üniversite eğitimi olarak belirtmişlerdir. Aldıkları eğitimlerin analitik düşünme becerisini geliştirdiğini ifade etmişlerdir. Bu becerinin geliştirilmesi için laboratuvar ve klinik uygulama saatlerinin ve vaka tartışmalarının arttırılmasını önermişlerdir. Hemşirelik eğitiminde vaka sunumları/tartışmalarının, müfredattaki derslerin, laboratuvar ve klinik uygulamalarının, bilimsel ve sosyal etkinliklerin analitik düşünme becerisini geliştirmede önemli olduğu bulunmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE ANALİTİK DÜŞÜNME BECERİSİ: FENOMENOLOJİK BİR ÇALIŞMA
    (2021) Adıbelli, Derya; KIRCA, Nurcan
    Hemşirelik bilimsel metotlardan yararlanarak problemleri değerlendirmeyi, analiz etmeyi ve problemlere çözüm getirmeyi amaçlar. Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin analitik düşünme becerisine ilişkin görüşlerini değerlendirmek için yapılmıştır. Husserlian fenomenolojik yaklaşım ile gerçekleştirilen bu çalışma 13 hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Verilerin değerlendirilmesinde Colaizzi’nin yedi adım içerik analizi metodu kullanılmıştır. Karşılaştırmalı uyumun güvenilirliğini ölçmek için Kappa Analizi yapılmıştır. İçerik analizine dayanarak, dört tema ve 14 alt tema ortaya çıkmıştır. Öğrenciler analitik düşünmeyi genel olarak matematiksel ve mantıksal yaklaşım, sonuca bağlı düşünme, detaylı düşünme, pratik düşünme ve etik düşünme olarak tanımlamışlardır. Analitik düşünme becerisini etkileyen faktörleri vaka sunumları/tartışmaları, müfredattaki dersler, laboratuvar ve klinik uygulamaları, bilimsel etkinlikler, sosyal etkinlikler ve üniversite eğitimi olarak belirtmişlerdir. Aldıkları eğitimlerin analitik düşünme becerisini geliştirdiğini ifade etmişlerdir. Bu becerinin geliştirilmesi için laboratuvar ve klinik uygulama saatlerinin ve vaka tartışmalarının arttırılmasını önermişlerdir. Hemşirelik eğitiminde vaka sunumları/tartışmalarının, müfredattaki derslerin, laboratuvar ve klinik uygulamalarının, bilimsel ve sosyal etkinliklerin analitik düşünme becerisini geliştirmede önemli olduğu bulunmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    MEZUN KONUMUNDA OLAN ÖĞRENCİLERİN HEMŞİRELİK DERNEKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: KALİTATİF ÇALIŞMA
    (2020) KIRCA, Nurcan; ÖNGEN, Meryem
    Bu çalışmada amaç mezun konumda olan öğrencilerin hemşirelik derneklerine ilişkin görüş ve düşüncelerini derinlemesine araştırmaktır. Araştırma tanımlayıcı ve nitel araştırma yöntemlerinden “olgu bilim” deseni ile yapılmıştır. Bu araştırma, Türkiye’nin güneyinde bir üniversitenin hemşirelik fakültesinde dördüncü sınıfta okuyan öğrenciler ile yapılmıştır. Araştırma 11 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma verileri Mayıs-Haziran 2019 tarihinde “Kişisel Bilgi Formu” ve “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 21,10±2.30 olup, %66,0’sı kadındır. Öğrencilerin %72,7’si hemşireliği isteyerek seçtiği, %63,6’sı bölümü severek okuduğu ve %9’u hemşirelik ile ilgili bir derneğe üye olduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin mesleki örgütlere ilişkin düşünce ve deneyimleri; “hemşirelik bilimi, profesyonellik ve metafor” temaları çerçevesinde verilmiştir. Öğrencilerin mesleki örgütlenmesinin istendik düzeyde olmadığı saptanmıştır. Ayrıca öğrenciler derneklerin mesleğe katkısını örgütlenme, mesleki değerler ve profesyonellik şeklinde belirtmişlerdir. Meslek örgütlerine ilişkin olumlu metaforlar ürettikleri söylenebilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    MEZUN KONUMUNDA OLAN ÖĞRENCİLERİN HEMŞİRELİK DERNEKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: KALİTATİF ÇALIŞMA
    (2020) KIRCA, Nurcan; ÖNGEN, Meryem
    Bu çalışmada amaç mezun konumda olan öğrencilerin hemşirelik derneklerine ilişkin görüş ve düşüncelerini derinlemesine araştırmaktır. Araştırma tanımlayıcı ve nitel araştırma yöntemlerinden “olgu bilim” deseni ile yapılmıştır. Bu araştırma, Türkiye’nin güneyinde bir üniversitenin hemşirelik fakültesinde dördüncü sınıfta okuyan öğrenciler ile yapılmıştır. Araştırma 11 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma verileri Mayıs-Haziran 2019 tarihinde “Kişisel Bilgi Formu” ve “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması 21,10±2.30 olup, %66,0’sı kadındır. Öğrencilerin %72,7’si hemşireliği isteyerek seçtiği, %63,6’sı bölümü severek okuduğu ve %9’u hemşirelik ile ilgili bir derneğe üye olduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin mesleki örgütlere ilişkin düşünce ve deneyimleri; “hemşirelik bilimi, profesyonellik ve metafor” temaları çerçevesinde verilmiştir. Öğrencilerin mesleki örgütlenmesinin istendik düzeyde olmadığı saptanmıştır. Ayrıca öğrenciler derneklerin mesleğe katkısını örgütlenme, mesleki değerler ve profesyonellik şeklinde belirtmişlerdir. Meslek örgütlerine ilişkin olumlu metaforlar ürettikleri söylenebilir.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim