Yazar "Kafa, Erkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal bilgiler öğretmenlerinin çokkültürlülük kavramına ilişkin bilgi, beceri ve tutumları(İnönü Üniversitesi, 2022) Kafa, ErkanModern zamanın ve küreselleşmenin gereği olarak yaşanan dönüşümlerin sancılı sürecinde karşımıza çıkan çokkültürlülük kavramı, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de eğitim sistemi içerisine girmesi gereken bir olgu olmuştur. Öğretim programı içerisinde etkin vatandaş yetiştirme amacı güden sosyal bilgiler dersi ise gereklilik ve amaç yönünden çokkültürlü eğitimin en önemli aracı haline gelmiştir. Çokkültürlü eğitim konusunda ise sosyal, siyasal ve akademik yönden çeşitli korkular beslenmiştir. Özellikle kavramın yeterli düzeyde anlaşılamaması ve uygulanmaması durumunda yaşanabilecek problemlerin olması sebebiyle çokkültürlü eğitim önem arz etmektedir. Araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersinin uygulayıcısı olan sosyal bilgiler öğretmenlerinin çokkültürlülük kavramına ilişkin bilgi, beceri ve tutumlarının incelenmesidir. Evrenin Şanlıurfa'da çalışan sosyal bilgiler öğretmenlerinin olduğu araştırmada, örneklem olarak bu şehirde görevde olan 300 sosyal bilgiler öğretmeni amaçsal örnekleme yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Çokkültürlü eğitim ölçeğinin uygulandığı nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sürecinin pandemi dönemine denk gelmesi sebebiyle ölçekler internet üzerinden uygulanmıştır. Bu durum araştırmanın en önemli sınırlılığı olarak değerlendirilebilir. Araştırma sonucuna göre, ölçeklerin ortalamaları 3.40-4.19 değer aralığında olduğundan katılımcıların çokkültürlü eğitim ve çokkültürlülük kavramına ilişkin bilgi, beceri ve tutumlarının yüksek düzeyde olduğu söylenebilir. Bu duruma rağmen öğretmenlerin çokkültürlü eğitim konusunda bilgi düzeylerini artırmanın üniversite eğitiminde faydalı olabileceği önerilebilir.