Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kahraman, Ruken" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Die Brucke ve Der Blaue Reiter sanat anlayışında renk ve biçim ilişkisi
    (İnönü Üniversitesi, 2010) Kahraman, Ruken
    Sanatın en basından beri ekspresyonist etkiler hep var olmustur. ilk olarak ilkel sanatla dıs dünyayı içsellestirip ona hâkim olma, alt etmek için kullanılmıstır.Bu insanlar estetik ve mistik değerleri eserlerinde sezgiyle dile getirmislerdir. Kendi saf duygu ve heyecanlarını eserlerine yansıtmıslardır. Bu bağlamda ilkel sanat,doğası gereği soyutlamacı, sembolik ve ifadeci bir karaktere sahiptir.Gerçek anlamda sanatın basladığını düsündüğümüz Rönesans'ta gerçekçi;mekân, doğa, nesne ve figür anlayıs söz konusuyken, Mathis Grünewald, Rönesans eğilimi göstermeyip ilk kez biçimde deformasyona yönelmistir. Daha sonraki dönemlerde ise içinde bulundukları sanat anlayısından farklı olarak El Greco, Goya, van Gogh gibi sanatçılar ve Fovist sanatçılarda farklı sekillerde biçimde deformasyona gitmislerdir. Bununla birlikte Ekspresyonizm kendinden önceki sanat anlayıslarıyla arasına bir çizgi çekerek, açık bir sekilde geleneksel sanat anlayısını ret etmis ve gerçek sanatın dıssal yansımaların içsellestirilip dısa yansıtılmasıyla olacağını savunmustur. Böylelikle deformasyonu ve rengi bu amaç doğrultusunda kullanmıslardır.Arastırma kapsamında Ekspresyonizm sanat akımı içinde yer alan Die Brucke ve Der Blaue Reiter sanat grupları ve grupların resimlerinde dısavurumcu yanlarını ortaya koyan, renk ve biçim özelliklerine değinilmistir. Arastırmanın evrenini Modern Sanatın içinde yer alan Ekspresyonizm akımı olusturmaktadır. Bu arastırmanın örneklemini ise Die Brücke ve Der Blaue Reiter sanatçılarından beser V sanatçı (toplam 10 sanatçı) ve bu sanat anlayısıyla yaptıkları birer eser (toplam 10eser) olusturmaktadır. inceleme için seçilen resimlerin; eser adı, yapılıs tarihi,orijinal ebadı, kullandığı teknik ve bulunduğu yer belirtilmistir. Bir resmin çözümlemesi renk ve biçim kıstas alınarak danısman hocam esliğinde incelenmis,diğer resimler ise bu örnek doğrultusunda yapılmıstır.

| İnönü Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


İnönü Üniversitesi, Battalgazi, Malatya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim