Yazar "Kanat, Sevtap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Different Approach in Medical Education: Dreaming Through CeramicsA Different Approach in Medical Education: Dreaming Through Ceramics(2019) Mutlu, Hikmet Serdar; Kanat, SevtapAbstract: It is observed that ceramics, one of the plastic and visual communication arts, adomain which describes and superficially and three-dimensionally interprets verbalelements such as concepts, ideas, and text in terms of design principles and elements,is also used in medical education, as it is in many fields. Ceramic art is aninterdisciplinary domain juxtaposed by education, art disciplines, science, technologyand chemistry. For this reason, ceramics education plays a crucial and prominent roleto make the theoretical knowledge and experience in health more understandableand comprehensible by transforming them into visibility and three dimensions.Besides the use of the traditional methods of art in conveying information throughsuperficial and three dimensional visualization in medical education, the expressionmethods more enriched by today’s technological possibilities has increased theinterest in ceramics. This interest is reflected in contemporary education and arteducation as the acquisition of purpose to make individuals acquire skills along withthe transfer of the information, to develop their potential and talents through scienceand technology, and to reach individuals and societies capable of creating newproducts in the intellectual, artistic and cultural fields. Ceramics education themedical students take is provided jointly by other art disciplines. This education hasbeen revealed to contribute to aesthetics, psycho-motor skills and creative thinkingprocesses in previous studies by authors. In this study, seven students’ works wererandomly selected out of the works of 12 female and 10 male students amongFaculty of Medicine, Inonu University, Term I and II students who have attended toceramics education course for the first time. Accordingly, ceramic works wereassessed in terms of construction techniques, form, ornamentation, colorcharacteristics and narrative language, while plastic arts were evaluated in terms ofanalysis methods and self-expression. At the end of the ceramics training, thequalitative questionnaire developed by three experts was administered to the medicalstudents and the findings were presented in tables. Accordingly, it is also highlightedmedical students’ opinion that the different skills they gain though ceramic educationmay have an influence in determining the areas of specialization in the futureÖğe Glıtch sanatı(İnönü üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 2018) Kanat, SevtapGelişen teknolojiyle birlikte sanatçı, sanat alanındaki bilgisinin yanında; sayısallaşan medya ve sürekli olarak değişen teknolojinin altyapısını da kavrayarak uygulamalarında kullanmaya başlamıştır. Bazen gelişen teknolojinin ürünleri olan dijital malzemelerde (Konsol,cd vb) görüntü, bozuk bir şekilde formunu kaybederek görünür. Dosyalarda veya görüntülerde oluşan bu hata, çakışma veya kodlarındaki değişim farklı görüntülerin ortaya çıkmasına sebep olur. Bilinçli veya bilinçsiz olarak bozuk medya ile oluşan işitsel ve görsel öğeler, göze hoş gelen yeni estetik sonuçlar meydana getirebilir. Bu bozulmalar ve kaymalar sürekli gelişim ve arayış içindeki sanatçıya esin kaynağı olarak sanatta tasarım boyutunda Glitch Art’ı meydana getirmiştir. Glitch Art, mükemmel olmayanın da estetik açıdan göze hoş gelebileceğini izleyiciye anlatmaya çalışır. Glitch Art, hem kullandığı materyal hem de uygulama teknikleri bakımından, ortaya koyduğu eser ve estetik anlayışıyla günümüze kadar ortaya çıkmış bütün sanat hareketlerinden daha farklı bir yere sahiptir. Bu çalışmanın amacı; gelişen teknolojiyle birlikte değişen dünyada sanatçının ve tasarımcının yeni görsel ürünleri anlamasına ve algılama da daha bilinçli hareket etmesini sağlamaktır.Öğe Görsel sanatlar dersinde çoklu zeka kuramına dayalı öğretim yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin başarısına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi (Malatya ili Fatih İlköğretim okulu)(İnönü Üniversitesi, 2008) Kanat, SevtapBu çalışmanın amacı Çoklu zeka kuramına dayalı öğretim yönteminin kullanılmasının İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Görsel sanatlar dersi öğrenimine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2007-2008 öğretim yılında Malatya Fatih İlköğretim okulu 7. sınıfına devam eden 60 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada, deney ve kontrol gruplu öntest-sontest deseni kullanılmıştır. Öntest-sontest formu olarak öğrencilere 10 sorudan oluşan bir basarı testi verilmiştir. Haftada bir ders saati (1 x 45 dk.) olmak üzere toplam altı hafta boyunca süren deneysel sürecin ardından verilen sontest formundan ve beş hafta sonra yapılan kalıcılık testinden elde edilen puanlar SPSS paket programı yardımıyla gruplarda t-testi ve ANCOVA analizine tabi tutulmuştur. Çoklu zeka kuramına dayalı öğretim yönteminin etkisinin anlamlılığı 0.05 düzeyinde sorgulanmıştır. Çoklu zeka kuramına göre öğretimin yapıldığı ders ile geleneksel öğretimin uygulandığı derste öğrencilerin son test akademik başarı puanları karşılaştırıldığında anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Çoklu zeka kuramına göre öğretimin yapıldığı ders ile geleneksel öğretimin uygulandığı derste öğrenmenin kalıcılığının karşılaştırılması sonucunda farklılıklar ortaya çıkmıştır. Çoklu zeka kuramına göre öğretimin yapıldığı ders ile geleneksel öğretimin uygulandığı derste öğrencilerin son test puanları kontrol edilerek, öğrenmenin kalıcılığının karşılaştırıldığında da önemli farklılıklar ortaya çıkmıştır. Yapılan t-testi sonucunda Çoklu zeka kuramına dayalı öğretim yönteminin 0.05 düzeyinde istatistiksel açıdan anlamlı bir fark yarattığı bulunmuştur. Anahtar Sözcükler : Çoklu Zeka Kuramı , Zeka, Görsel Sanatlar Öğretimi, Geleneksel Öğretim.Öğe Grafik Tasarım Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Genel ve Akademik Öz-yeterlik Algıları(Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2018) Kanat, SevtapÖz: Bu çalışmanın amacı; grafik tasarım eğitimi alan üniversite öğrencilerinin cinsiyet, yaş, anne ve baba eğitim düzeyi gibi değişkenlerine göre genel ve akademik öz yeterliliklerinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz döneminde İnönü Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Grafik Tasarım bölümünde öğrenim gören 158 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Sherer ve arkadaşları tarafından geliştirilen Genel Özyeterlilik Ölçeği, Jerusalem ve Schwarzer tarafından geliştirilen Akademik Özyeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre; araştırmaya katılan kız ve erkek öğrencilerin cinsiyet ile akademik Öz-yeterlik algısı ve genel öz-yeterlik düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma yoktur. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşı ile akademik öz-yeterlik algısı düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma yoktur. Fakat genel öz-yeterlik algısı düzeyleri ile yaş arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma vardır. Elde edilen bulgulardan biri de araştırmaya katılan öğrencilerin akademik öz-yeterlik ve genel öz-yeterlik algı düzeylerinin anne ve baba eğitim durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermemesidir. Öğrencilerin akademik öz-yeterlik ve genel öz-yeterlik algı düzeylerinin öğrenim gördükleri sınıflara göre ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık vardır. Araştırmada elde edilen bulgulardan en manidar sonuç; öğrencilerin akademik öz-yeterlik algısı düzeyleri ile genel öz yeterlilik algısı puanları arasında orta düzeyde negatif yönlü anlamlı bir ilişki olmasıdır. Başlık ( ): General and Academic Self-efficacy Perceptions of University Students Studying Graphic Design Öz ( ): This study aims to determine general and academic self-efficacy levels of university students studying graphic design in terms of variables such as gender, age, and education level of their parents. The sample group of the research consists of 158 students studying in the Department of Graphic Design in the Faculty of Fine Arts and Design in Inonu University, Gazi University and Necmettin Erbakan University during fall semester of 2017-2018 academic year. As data collection tools, a Personal Information Form, developed by the researcher, The Self-efficacy Scale, developed by Sherer et al., and Academic Self-efficacy Scale, developed by Jerusalem and Schwarzer were utilized. According to the findings obtained in the study, there is no statistically significant difference between gender and the perceptions of academic self-efficacy and general self-efficacy levels of male and female students participating in the research. There is no statistically significant difference between the age of students participating in the research and their levels of academic self-efficacy perceptions. However, there is a statistically significant difference between the levels of general self- efficacy perceptions and the age variable. Another finding is that there is no statistically significant difference between the academic self-efficacy and general self-efficacy perceptions of the students in the research in terms of the education levels of their parents. The academic self-efficacy and general self-efficacy perceptions of the students statistically differs in terms of the classes they study.The most significant finding in the research is that there is a significant relationship, moderately negative, between students’ levels of academic self-efficacy and their perceptions of general self-efficacyÖğe LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ ALMA DURUMLARINA GÖRE SAHİP OLDUKLARI MİZAH TARZLARI İLE TEMEL DEĞER DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ(Turkish Studies (Elektronik), 2017) Kanat, SevtapÖz: Bu çalışmada, sanat eğitiminin bireyin hayata bakış açısına, milli ve manevi değerlerin bireye kazandırılmasında etkisinin olup olmadığı sorusuna cevap bulunmaya çalışılmıştır. Bu amaçla Malatya'da 20152016 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 148 Güzel Sanatlar Lisesi öğrencisi ile 346 genel lise öğrencilerinden oluşan gruba Schwartz ve arkadaşları tarafından geliştirilmiş Demirutku tarafından Türkçe'ye uyarlama çalışması yapılmış Portre Değerler Ölçeği, Puhlik-Doris ve Martin tarafından geliştirilen ve Yerlikaya tarafından Türkçe'ye uyarlanmış olan Mizah Tarzları Anketi ve araştırmacı tarafından geliştirile Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre;İki olumlu mizah türü olan kendini geliştirici mizah ve katılımcı mizahta kız öğrenciler lehine anlamlı farklılık bulunmuş,saldırgan mizah türünde ise erkek öğrenciler lehine anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır.Elde edilen bulgulardan bir diğeri ise; öğrencilerin toplam değer puanları ile Kendinigeliştiricimizahpuanlarıarasındaortadüzeydepozitifyönlübirilişki nin olmasıdır. Katılımcı mizah puanları arasında ise düşük düzeyde pozitif yönlü bir ilişki vardır. Bu sonuca göre; öğrencilerin değer puanları artıkça olumlu mizah tarzlarından olan katılımcı mizah ve kendini geliştirici mizah puanları da artmaktadır. Öğrencilerin toplam değer puanları ile Kendini yıkıcı mizah puanları arasında düşük düzeyde saldırgan mizah puanları arasında orta düzeyde negatif yönlü bir ilişki vardır. Buna göre öğrencilerin değer puanları artıkça kendini yıkıcı mizah ve saldırgan mizah puanları azalmaktadır.Öğe Öğe THE RULES ARE REWRITTEN: NFT /CRYPTO ART(2023) Kanat, SevtapThe developments in information and communication technology in the 21st century, and especially during the Covid-19 epidemic, are changing many areas of life, from banking transactions to shopping. One of the areas experiencing this change; it is the art sector from production to sale. In this period, new concepts such as NFT and Crypto art have entered our lives. Artists and higher education institutions that have to adapt to these changes, especially in this sensitive period, have started to research methods of finding crypto art and online creative markets. In this context, the aim of this study is to provide information about the production and exhibition of a new work of art called crypto art, NFT platforms and methods of being a part of NFT. At the same time, while discussing the advantages and disadvantages of NFT, it is also important to explain the subject with important examples. The study is a qualitative research based on an explanatory literature review. In the research, it is seen that the majority of the artists who actively use NFT platforms are graphic designers. Very few of the artists who produce works in the old generation and other branches of art are actively present on these platforms. When our education system is investigated, it is seen that there was no basic course that gave information about such platforms. It has been seen that NFT has been added as a course to the elective pool of only Yıldız Technical and Ankara University. In order for our other universities to be a part of the changing world, they need to include current developments in their programs. It shows that artists, especially graphic designers, follow the current with their individual efforts. In this study, how NFT provides economic advantages to artists is explained with examples.Öğe Tıp eğitiminde farklı bir yaklaşım: Seramikle düşlemeler(İnönü üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2019) Mutlu, Hikmet Serdar; Kanat, SevtapPlastik ve görsel iletişim sanatlarından biri olan seramiğin, tasarım ilke ve elemanları açısından; kavram, fikir, metin gibi sözel unsurları yüzeysel ve üç boyutlu betimleyen, yorumlayan ve birçok alanda olduğu gibi tıp eğitiminde de kullanıldığı görülmektedir. Seramik sanatı; eğitim, sanat disiplinleri, bilim, teknoloji ve kimya biliminin bir araya gelerek oluşturduğu disiplinler arası bir alandır. Bu nedenle, sağlık alnındaki teorik bilgi ve deneyimleri görselliğe ve üç boyuta dönüştürerek anlaşılabilir ve kavranabilir bir hale getirilmesinde seramik eğitimi önemli ve etkili bir rol üstlenmektedir. Tıp eğitiminde bilginin yüzeysel ve üçboyutlu görselleştirilerek iletilmesinde sanatın geleneksel yöntemlerinin kullanılması yanında, günümüzün teknolojik olanaklarıyla daha da zenginleşen ifade yöntemleri seramiğe olan ilgiyi artmıştır. Bu ilgi, çağdaş eğitim ve sanat eğitimi anlayışında bilgi aktarımı ile birlikte kişiye beceri kazandırmayı, yeteneklerini bilim ve tekniği kullanarak geliştirmeyi, düşünsel, sanatsal ve kültürel alanda yeni ürünler ortaya çıkarabilen birey ve toplumlara ulaşmayı amaç edinme şeklinde görülmektedir. Tıp öğrencilerinin aldıkları seramik eğitimi, diğer sanat disiplinleri ile verilmekte, estetik, psiko motor becerileri ve yaratıcı düşünme süreçlerine katkı sağladığı yazarların daha önceki çalışmalarında ortaya çıkarılmıştır. Bu çalışmada, İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem I ve II öğrencilerinin ilk kez aldıkları seramik eğitimi dersine devam eden öğrencilerden 12 kadın ve 10 erkek öğrencinin çalışmaları arasında random yöntemiyle yedi öğrencinin çalışmaları seçilmiştir. Buna göre, seramik çalışmaları yapım teknikleri, biçim, süsleme, renk özellikleri ve anlatım dili açısından, plastik sanatlar analiz yöntemi ve kendilerini ifade edebilmeleri açısından incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Seramik eğitimi sonunda üç uzman tarafından hazırlanan nitel anket tıp öğrencilerine uygulanmış ve bulgular tablo halinde sunularak okumaları gerçekleştirilmiştir. Buna göre, tıp öğrencilerinin seramik eğitiminde kazandıkları farklı beceriler ilerde seçecekleri uzmanlık alanlarını belirlemede etkili olabileceği görüşlerine de yer verilmiştir.Öğe An ınvestigation of the relationship between problem-solving skills, cynicism and trait anxiety levels in students studying in the faculty of fine art and design(İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 2017) Kanat, SevtapThis study aims to investigate the relationship between problem-solving skills, cynicism and trait anxiety levels in students studying in the Faculty of Fine Art and Design, in terms of gender, high school they graduated, department they study and family income variables. The working group of the research is comprised of a total of 204 students, 123 female and 81 male students studying in the Faculty of Fine Arts and Design, Inonu University, and Faculty of Fine Arts in Görele, Giresun University, during Spring Semester in 2016-2017 academic year. The study was conducted using a relational survey model. As data collection tools were utilized "Problem Solving Inventory", "Overall Cynicism Scale", "Trait Anxiety Inventory" and a "Personal Information Form" developed by the researcher. According to findings; there is a statistically significant difference between male and female students’ mean scores of cynicism. It is revealed that the female students’ mean scores are higher than the male students' scores. There is no statistically significant difference between gender and trait anxiety levels and problem solving skills. There is no statistically significant difference between cynicism, trait anxiety levels and problem-solving skills in terms of ‘the high school they graduated’ variable. There is no statistically significant difference between the cynicism and trait anxiety mean scores of the students participating in the research in terms of ‘the department they study’. However, there is a statistically significant difference between students' problem-solving skills in terms of ‘the department they study’. Students studying at the Department of Painting have higher problem solving skills. There is no statistically significant difference between the students’ means scores regarding cynicism, trait anxiety levels and problem solving skills in terms of ‘family income’ variable. No significant correlation was observed between students' overall cynicism scores and overall anxiety scores, and between cynicism scores and overall problem solving skills scores. There was a weak positive and significant correlation between overall trait anxiety scores and problem solving skills scores. Keywords: Cynicism, trait anxiety, problem-solving skill, Faculty of Fine Arts